Wonen en werken in het buitenland met paarden

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Juliette

Wonen en werken in het buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 13:18

Hoi,

Er waren hier soort gelijken topics over, echter waren deze al een paar jaar oud dus vandaar dat ik een nieuw topic aangemaakt. :o

Als ik dit jaar (hopelijk) mijn diploma haal, is mijn plan om een tussenjaar te nemen en hier in te gaan wonen en werken in het buitenland met paarden. Het zou om een periode van ongeveer 4 à 5 maanden gaan. Ik hoop dan te kunnen werken voor kost en inwoning. Qua land gaat mijn voorkeur wel uit naar een land buiten Europa. :) Het lijkt mij geweldig om bijvoorbeeld toeristen te begeleiden op ritten, naast het gewone stalwerk.
Ik was benieuwd naar ervaringen van bokkers die iets soortgelijks hebben gedaan of wellicht gaan doen?

Groetjes,
Juliëtte

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:58

Neem eens een kijkje op de website workaway.info. Ik ben op die manier een half jaar op reis en zit nu in Portugal en ga nog naar Denemarken en Zweden! Maar buiten Europa is er ook veel mogelijk.

tess_84

Re: Wonen en werken in het buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:26

Als je op Facebook zit, zou je je vraag ook kunnen stellen bij de pagina "Wereldvrouwen". Allemaal geëmigreerde vrouwen over heel de wereld, waarvan er zeker een deel ook met paarden werken.

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:27

Of op yardandgroom.com kijken

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:02

Stomme vraag misschien , maar mag je een tussenjaar nemen ?
Mijn dochter (17) wil ook zoiets maar volgens haar school mag dat niet omdat ze verplicht is tot haar 21ste op school te zitten ( leerplicht )
Misschien kan jij er iets meer over vertellen? :j

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:05

N4N4 schreef:
Stomme vraag misschien , maar mag je een tussenjaar nemen ?
Mijn dochter (17) wil ook zoiets maar volgens haar school mag dat niet omdat ze verplicht is tot haar 21ste op school te zitten ( leerplicht )
Misschien kan jij er iets meer over vertellen? :j

Je mag stoppen met leren en dus een tussenjaar halen als je een "startkwalificatie" hebt. Dat is als je havo/vwo hebt afgerond of een mbo 2 opleiding. Maar na het vmbo mag dat dus niet als je nog geen 18 bent.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leerplicht/vraag-en-antwoord/waarom-moet-ik-een-startkwalificatie-hebben

Kings Cadanza sport-sgw (Negro x prestatie v. Alfonso, 2007) M1+2
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:09

Ah , bedankt voor de uitleg
Dochter zit op vmbo en is nog geen 18 .. jammer !

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie