Waar naartoe op vakantie september/oktober?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Falderal

Waar naartoe op vakantie september/oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 16:08

Okay, aangezien ik er zelf niet uit kom hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Ik wil graag, samen met mijn vriend, in september of oktober ongeveer twee weken op vakantie.
Dit moet helaas op een studentenbudget (600 euro p.p.) en zonder auto.
Een huurauto zal met dit budget ook niet te doen zijn, dus het is van belang dat de locatie goed te bezoeken is zonder eigen vervoer.
Mijn vriend wil graag kunnen zwemmen, dus iets van een strand/meer/zwembad in de buurt en temperaturen waarbij dit prettig is (vanaf 20 graden o.i.d.) zijn eigenlijk ook een vereiste.
We zijn verder niet op zoek naar een plek met een druk nachtleven, hier zijn we niet zo van.
We hebben graag een locatie waar het een en ander te zien is, alleen maar op het strand rond hangen zijn we na een paar dagen wat beu.

Ik dacht zelf aan Griekenland, maar hoor hier wisselende verhalen over in deze maanden en ik kom er ook niet goed uit welk eiland dan het leukste zou zijn. Andere opties die ik al overweeg zijn Malta en Sicilië, maar heb begrepen dat dit niet goed te doen is zonder auto?

Wat zijn jullie ervaringen met deze plaatsen?
En zijn er verder nog opties die duidelijk de moeite waard zijn, die ik over het hoofd zie?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:11

September/Oktober komt qua budget juist heel goed uit, want je gaat dan buiten de schoolvakanties om! Vorig jaar in September was het in Corfu in elk geval heerlijk weer. :D Of het gaat lukken voor 600 euro p.p. voor twee weken weet ik niet zeker, maar proberen kan altijd.

Margoooo

Re: Waar naartoe op vakantie september/oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:16

Ik ben afgelopen zomer naar Marseille geweest en dat is me erg goed bevallen. Moet je denk ik wel in september gaan om nog lekker weer te hebben. Er is veel te zien in de omgeving, er zijn goede bus verbindingen, de stad zelf is tof en je hebt er ook strand. Ik vond het ideaal om wel veel te kunnen doen zonder auto.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:24

Als je naar Griekenland gaat zou ik in ieder geval naar de oostelijke eilanden kijken zoals Kos, Rhodos, Karpathos of zuidelijk: Kreta.
Zeker in oktober is dit idd alleen een gok. 20 gr lukt wel maar het kan ook al regenen.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:50

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:30

Dat zou ik maar niet al te strikt aanhouden.Daar staan plaatsen tussen waar het behoorlijk kan plenzen in oktober.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:22

Ben laatste week okt op kos geweest, daar kan je alles met de bus of fiets doen. Temp was tussen de 22 en 26 graden.

Eten en bus is erg goedkoop op het eiland, je kan vanaf kos een dagje naar turkije met de boot en als de zee te koud is fiets je naar de warm water bron kan je daar zwemmen hihi.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:42

Ook in Turkije is het in die periode nog heerlijk weer, reken op 25-30 graden. Wij hebben zelfs eens eind oktober nog 32 graden gehad. Ik twijfel alleen wel of je het redt met dit budget, maar dat moet je even uitzoeken. Iig qua vliegdagen ver wegblijven van de zomer- en herfstvakantie.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:16

Marrakech!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:18

Ik raad Mallorca van harte aan. Prachtig eiland, genoeg te doen en als je van tevoren een huurauto zoekt is dat spotgoedkoop (kostte ons 70 euro voor de hele week). Het is er lekker warm...

Wij hebben via Tui geboekt en die vakantie is prima bevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:20

Hanmar schreef:
September/Oktober komt qua budget juist heel goed uit, want je gaat dan buiten de schoolvakanties om! Vorig jaar in September was het in Corfu in elk geval heerlijk weer. :D Of het gaat lukken voor 600 euro p.p. voor twee weken weet ik niet zeker, maar proberen kan altijd.

Jaaaaa Corfu! En dan vliegen met Ryanair en dan overnachten bij Dimitri in hotel Valley complex voor €280.- (voor een week voor 2 pers :D )
Alles is daar op loopafstand en het dorpje Paleokastritsa heeft de mooiste stranden van heel Europa voor mij :D
Edit. Je kunt voor €140.- pp al heen en weer vliegen in midden september :D :D (vanaf Dusseldorf Weeze)

Edit: Valley Complex is iets in prijs gestegen, maar nog steeds niet duur :P
Dus dit zoiden dan globaal de kosten zijn:
€315.- hotel
€281.- tickets
€50.- grote koffer.
---------+
€646.- voor 2 personen, mag dat ook? :') Kun je evt nog een huurauto doen voor ong €250.- voor een week. :) Of een dag een bootje huren voor ong €90.- :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-18 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:22

Malta is prima te doen zonder auto, OV is de laatste jaren goed verbeterd. Ben er zelf ook in oktober geweest, heerlijke temperatuur!

Canarische eilanden is misschien nog een optie? Heerlijk weer, redelijk goed OV, en veel zaken dicht bij elkaar. (Huurauto was bij mij vorig jaar trouwens €65 voor een week of zo, dus misschien is het wel een optie?)

Andere optie is misschien ook richting Zuid Spanje (of bijvoorbeeld icm Gibraltar). Lekker weer en ook zeker wel te bereizen met OV, al zal je soms wat langer onderweg zijn.

De eerder genoemde regio in Frankrijk is trouwens ook goed te doen, en heel leuk om te bezichtigen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:24

Malta kan je prima doen zonder auto hoor, mijn zwager heeft er gewoond en er rijd een hopon hop off bus waarmee je bijna het hele eiland kan bekijken.

Kijk eens op holidayguru.nl daar zie ik regelmatig malta, corfu, secilie voor spotprijzen langskomen *\o/*
veel plezier met zoeken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:25

Het zuiden van portugal misschien ook een optie.

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:50

Wat een hoop tips, helemaal super!

Frankrijk/Spanje/Portugal had ik nog niet echt overwogen aangezien ik er eigenlijk vanuit ging dat dit met auto een stuk leuker/makkelijker zou zijn. Hier ga ik dus ook nog even naar kijken!

Fijn om te horen dat zoveel mensen goede ervaringen hebben met Griekenland in deze periode, merk dat hier thuis daar de voorkeur toch ook wel naar uit gaat.
Ik had ook al gezien dat naar Athene vliegen behoorlijk goedkoop is in september, en dat de veerboot niet gek veel kost. Misschien dus nog te overwegen om vandaar uit nog naar wat omliggende eilanden te reizen (een of twee?).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:00

Heb je al eens aan Kroatië of Bosnië en Herzegovina gedacht? Kroatië is niet heel goedkoop meer tegenwoordig hoewel je in het juiste seizoen zit, wel schoentjes meenemen om in het water te gaan, dat is op blote voeten niet te doen.
BiH is prachtig! Niet een strandland, maar wel een heel bijzonder land. En heel, heel betaalbaar :D
Ook is Zuid-Spanje prachtig, maar vonden wij de auto wel erg handig daar. Of Toscane met de trein, heel betaalbaar, zo ook de overnachtingen :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:47

Nogmaals met 20 keer Griekenland kan ik je wel meegeven dat het in oktober echt een gok wordt. Zelfs in september al ;) Wij hebben ook wel dagen regen gehad in die periode. Daarom gaf ik al aan dat je beter kunt kijken naar eilanden als Kos,Rhodos en Kreta. Dat is echt prima te doen voor onder de € 600,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:50

Ja september kan nog wel om naar griekenland te gaan, maar dan heb je kans op want nazomerse stormen, ook best leuk hoor :')

Rianne, Kroatië heb ik ook naar gekeken, maar is juist heel wisselvallig qua weer. :P
http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:52

Wij zijn er geweest in september 2016 en we hadden geweldig mooi weer. Zee was ook nog goed te zwemmen en strand was prettig zonnen. Maar als je zongarantie wilt is het misschien twijfelachtiger?

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:12

Wat je goedkoop kan doen is Griekenland en dan de Cycladen.
Dus met het vliegtuig naar Athene - en daar de boot pakken naar (o.a.) - Paros - Naxos - Santorini (eindbestemming).

Wij hebben destijds alleen een vliegticket geboekt. Met de taxi naar de haven en daar de boot pakken en dan op een willekeurig eiland uitstappen. Buiten het seizoen om staan de hoteleigenaren op de kade om "bonnefooi-reizigers" op te vangen. Niet op in gaan en lekker het dorp inlopen, omdat op de kade iedereen dezelfde prijs heeft afgesproken. Een-op-een kan je wél afdingen, en (ook handig) vooraf het hotel of pension bekijken.

Je kan leuke (goedkope) dingen doen, wandelen, zwemmen, scootertje huren en eten is goed te betalen. En als je zo'n eiland gezien hebt trek je weer verder met die 'Cycladen'-boot. Santorini zou ik wel aandoen (laatste in de rij). Heel veel plezier!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:31

Hasjam_Poe schreef:
Wat je goedkoop kan doen is Griekenland en dan de Cycladen.
Dus met het vliegtuig naar Athene - en daar de boot pakken naar (o.a.) - Paros - Naxos - Santorini (eindbestemming).

Wij hebben destijds alleen een vliegticket geboekt. Met de taxi naar de haven en daar de boot pakken en dan op een willekeurig eiland uitstappen. Buiten het seizoen om staan de hoteleigenaren op de kade om "bonnefooi-reizigers" op te vangen. Niet op in gaan en lekker het dorp inlopen, omdat op de kade iedereen dezelfde prijs heeft afgesproken. Een-op-een kan je wél afdingen, en (ook handig) vooraf het hotel of pension bekijken.

Je kan leuke (goedkope) dingen doen, wandelen, zwemmen, scootertje huren en eten is goed te betalen. En als je zo'n eiland gezien hebt trek je weer verder met die 'Cycladen'-boot. Santorini zou ik wel aandoen (laatste in de rij). Heel veel plezier!

Dat zijn geen goedkope reizen, veerboot is minimaal 40 pp enkele reis en zeker Santorini is duur.
Ik sluit me aan bij Fitzroy, als je naar Griekenland wil, lekker naar Kreta of Rhodos, Kos gaan, daar zijn zeker goedkope pakketreizen binnen het budget voor te vinden.

Wij hebben ook eind september nog een weekje extra vakantie. Wij gaan voor een lastminute, daar waar de weersvoorspelling goed is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:48

Turkije! Lukt je zeler voor onder die prijs en het weer is daar in principe ook goed! Anders Egypte of Tunesië? Maar is alweer een tikje duurder.

Anders is Cyprus ook zeker een goede optie! Wij zijn in juni geweest en toen was het heel heet, maar september/oktober gaat het prima lukken! Ik zou dan wel Noord-Cyprus pakken. Minder toeristisch, mooier, groener en goedkoper!