Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:54

Ik ben echt een amerika fan, ben er ook heeeeel veel geweest. Ik hou dan juist wel weer van de mensen, ik ben ook absoluut geen NY fan maar juist meer de mentaliteit van de mensen uit Los Angeles enzo geweldig! Alle keren onwijs thuis en welkom gevoeld. Ik zou zelf heel graag uit Nederland willen, Engeland trekt me niet echt en vooral turkije etc ook niet. Zweden lijkt me ook heel mooi, maar ik zou ook prima in duitsland kunnen wonen :') Zuid afrika heeft mijn stiefvader 20 jaar gewoond helaas is mijn opa overleden die daar woonde anders was ik ook zeker heen gegaan om te kijken hoe daar is, australie blijft ook altijd wel trekken. Maar ik zo mijn koffers pakken om te verhuizen naar amerika.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:55

CaptainJS schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen naar Amerika zouden willen verhuizen :+ Het ideale beeld dat we ervan krijgen uit de films, ja, maar de gierende armoede van de middenklasse, het gigantisch slechte zorgsysteem en de doorlopende discussie over het wapenbeleid waardoor er nog steeds dagelijks scholen overhoop geschoten worden maken het voor mij toch wel een big no. Om nog maar te zwijgen over de oranje maniak die daar aan het stuur zit en het land recht op de afgrond afkoerst, keer op keer. Om me permanent te willen vestigen in een land zou ik er toch wel meer van verwachten dan wat ik van een vakantieland verwacht en dat biedt de VS me echt niet :))

Ik ben op dit moment een half jaar in Zuid-Afrika en ik zie mezelf hier best wonen, maar ook hier zou ik de politieke situatie en de enorme armoede niet kunnen volhouden. Qua klimaat, vriendelijkheid, openheid en natuur zou ik hier zeker kunnen blijven.


Ditt is jouw mening over Amerika en in nederland hebben we ook weer slechte dingen doe ze bijvoorbeeld niet in Amerika hebben. En ik wil er pas over 10 jaar wonen dus dan is Trump geen president meer hopelijk.

Heb je hier ook voorbeelden van? :) En Trump is misschien dan geen president meer, maar de armoede blijft en het wapenbeleid zal ook niet zo snel veranderen.

Ik zie mezelf nog wel in Duitsland wonen, ben net terug van een half jaar in Duitsland en het is me daar heel goed bevallen.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:58

Destination schreef:
CaptainJS schreef:

Ditt is jouw mening over Amerika en in nederland hebben we ook weer slechte dingen doe ze bijvoorbeeld niet in Amerika hebben. En ik wil er pas over 10 jaar wonen dus dan is Trump geen president meer hopelijk.

Heb je hier ook voorbeelden van? :) En Trump is misschien dan geen president meer, maar de armoede blijft en het wapenbeleid zal ook niet zo snel veranderen.

Ik zie mezelf nog wel in Duitsland wonen, ben net terug van een half jaar in Duitsland en het is me daar heel goed bevallen.


Ach trump zal op ten duur wel weer opgeschoven worden voor andere gekkie maar als burger zal je niet heel veel van merken het blijft natuurlijk een GIGANTISCH groot land. Ik sta daar denk gewoon te nuchter voor in.

Wat betreft Duitsland, ligt heel erg welk gebied je zit natuurlijk maar hele vriendelijke mensen! Enige dat is best wel wat nederlandse producten zal missen _O-

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:59

Als ik ooit zou emigreren, zou dit in een Engelstalig land zijn.
Vind Australië prachtig, maar veel te groot.

Blijf het liefste in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:59

Wat betreft Zuid-Afrika, ik hou van dit land. Ik hou van de mensen, ik hou van de cultuur, ik hou van het eten, ik hou van de natuur. Maar het is een land met heel veel diepgewortelde problemen die voor een groot deel nog uit het apartheidsregime komen. Het is echt hartverscheurend om in je huurauto door het land te crossen en townships tegen te komen met in je achterhoofd dat deze mensen letterlijk de kansen gewoon niet krijgen. Dan kan je je ogen sluiten en zeggen, ik ga wel lekker in een enclave wonen met een hek er omheen en daar m'n pensioen uitzingen, maar ik zou dat niet kunnen. Het is jammer want het is zo'n mooi land met zo veel potentie en er zat lange tijd echt groei in de economie, maar het stagneert zo hard door corruptie en het lijkt wel alsof de wil om fatsoenlijke politiek te bedrijven gewoon niet aanwezig is.

anoukwendy

Berichten: 4504
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:00

Ik ben al geemigreerd, naar Zweden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:03

Nicole schreef:
Ach trump zal op ten duur wel weer opgeschoven worden voor andere gekkie maar als burger zal je niet heel veel van merken het blijft natuurlijk een GIGANTISCH groot land. Ik sta daar denk gewoon te nuchter voor in.

Wat betreft Duitsland, ligt heel erg welk gebied je zit natuurlijk maar hele vriendelijke mensen! Enige dat is best wel wat nederlandse producten zal missen _O-

Afhankelijk van waar je zit kan het inderdaad tegenvallen of meevallen. In de meer noordelijke democratische staten zal het anders zijn dan als je in het zuiden gaat zitten of in diep conservatieve staten. Het blijft echter wel zo dat er bepaalde aspecten van de samenleving zijn waar je altijd iets van gaat merken, waaronder de armoede en het wapenbeleid wat je vooral op het platteland merkt. Als toerist sta je daar misschien niet bij stil want je gaat weer terug, maar als je je permanent wilt vestigen zijn er toch wel een hoop dingen waar je last van kan krijgen. Zelfs als je via een werkgever of door een diepe buidel medical aid kan krijgen betaal je bedragen waar je nekhaar van overeind gaat staan als je wel ziek wordt, en de sociale omstandigheden zijn dusdanig slecht dat je nog net niet aan je lot overgelaten wordt als je langdurig werkeloos wordt. Al maakt dat voor NL'ers niet zo veel uit want je zal daar op een werkvisum binnenkomen (permanent vestigen is vrijwel onmogelijk) en als je werkloos raakt moet je weer terug, maar toch.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:03

Emmaa_ schreef:
Wat betreft Zuid-Afrika, ik hou van dit land. Ik hou van de mensen, ik hou van de cultuur, ik hou van het eten, ik hou van de natuur. Maar het is een land met heel veel diepgewortelde problemen die voor een groot deel nog uit het apartheidsregime komen. Het is echt hartverscheurend om in je huurauto door het land te crossen en townships tegen te komen met in je achterhoofd dat deze mensen letterlijk de kansen gewoon niet krijgen. Dan kan je je ogen sluiten en zeggen, ik ga wel lekker in een enclave wonen met een hek er omheen en daar m'n pensioen uitzingen, maar ik zou dat niet kunnen. Het is jammer want het is zo'n mooi land met zo veel potentie en er zat lange tijd echt groei in de economie, maar het stagneert zo hard door corruptie en het lijkt wel alsof de wil om fatsoenlijke politiek te bedrijven gewoon niet aanwezig is.


Eens!

anoukwendy schreef:
Ik ben al geemigreerd, naar Zweden <3


Prachtig! Voor werk of toen ook verliefd geworden op land?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:04

Nicole schreef:
Ach trump zal op ten duur wel weer opgeschoven worden voor andere gekkie maar als burger zal je niet heel veel van merken het blijft natuurlijk een GIGANTISCH groot land. Ik sta daar denk gewoon te nuchter voor in.

Wat betreft Duitsland, ligt heel erg welk gebied je zit natuurlijk maar hele vriendelijke mensen! Enige dat is best wel wat nederlandse producten zal missen _O-

Ik zat in het echte noorden :)) Zat in Kiel, veel noordelijker kan je niet. Ik zou niet naar Zuid-Duitsland willen denk ik, vind het noorden qua cultuur toch wat fijner.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:05

Canada of Australie :) Lijkt me echt gaaf.

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:08

Ik woon in een dorp in Ma. Het klopt wel dat je een zeer goede baan moet hebben om hier rond te kunnen komen. Amerikanen zijn erg aardig, maar zijn niet gediend van "Hollandse directheid", je moet hier veel voorzichtiger zijn met je uitspraken, everyone wants to Be Nice without being too honest in your face". Er gaan veel mensen naar de kerk, veelal ook voor de sociale contacten. Als je niet gelovig bent, kun je beter ook voorzichtig zijn om dit door te laten schemeren, sommige deuren worden dan echt gesloten. Wil je blijven paard rijden en wedstrijden rijden, zorg dan dat je ongeveer 2000 per maand beschikbaar hebt. Paard rijden is duur, dressuurtest rijden (voor punten rijden) gauw rond de $ 100 per test, springen op niveau nog duurder. Oefenwedstrijdjes zijn al gauw $ 30.

J_Onne
Berichten: 255
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Waalre

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:28

Maar is het zo dat je een hele goede baan nodig hebt om in Amerika rond te komen?
Mijn ervaring is namelijk dat er over het algemeen ook veel beter betaald wordt in Amerika voor vergelijkbare functies in Nederland. Ook heb ik begrepen dat het minimumloon in bijvoorbeeld in Seattle op iets van 15 dollar ligt.

Ik denk dat het probleem meer ligt met de prioriteiten die Amerikanen hebben. Hun uitgavepatroon is heel anders dan die van Nederlanders. Ze kopen meer op de pof, zonder een aantal creditcards ben je nergens.
Wij betalen heel veel belasting, zodat we bijvoorbeeld een goede gezondheidszorg hebben. Amerikanen betalen aanzienlijk minder belasting, maar geven dit uit aan auto's etc. Als ze al dat geld dat ze aan de belasting 'over houden' zouden sparen, zou de samenleving er waarschijnlijk heel anders uitzien.

Overigens maakt het nog al een verschil of je bijvoorbeeld in Georgia terechtkomt, of in Washington of California.

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:31

Nog een nadeel van de USA, heel weinig vakantiedagen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:32

Ik hoef niet zo nodig te emigreren, maar in mijn fantasie zou ik wel naar Canada (omgeving Vancouver, Frankrijk (alpenregio) of de Verenigde Staten (Californië) willen. Vooral om de bergen en natuur lekker dichtbij te hebben (en de stad niet te ver weg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:36

J_Onne schreef:
Maar is het zo dat je een hele goede baan nodig hebt om in Amerika rond te komen?
Mijn ervaring is namelijk dat er over het algemeen ook veel beter betaald wordt in Amerika voor vergelijkbare functies in Nederland. Ook heb ik begrepen dat het minimumloon in bijvoorbeeld in Seattle op iets van 15 dollar ligt.

Ik denk dat het probleem meer ligt met de prioriteiten die Amerikanen hebben. Hun uitgavepatroon is heel anders dan die van Nederlanders. Ze kopen meer op de pof, zonder een aantal creditcards ben je nergens.
Wij betalen heel veel belasting, zodat we bijvoorbeeld een goede gezondheidszorg hebben. Amerikanen betalen aanzienlijk minder belasting, maar geven dit uit aan auto's etc. Als ze al dat geld dat ze aan de belasting 'over houden' zouden sparen, zou de samenleving er waarschijnlijk heel anders uitzien.

Overigens maakt het nog al een verschil of je bijvoorbeeld in Georgia terechtkomt, of in Washington of California.

Dat is wel een hele gigantische generalisatie. Ten eerste ligt alleen in California het minimumloon op 15 dollar, in andere staten ligt het lager. Ten tweede is het leven omgerekend duurder dan in Nederland. Ja, voor fastfood betaal je misschien niet zo veel, maar als je gezonde boodschappen wil doen ben je al gauw een klein fortuin kwijt. Een auto is in Nederland misschien een luxeproduct, in de VS (en al helemaal buiten de grote steden) is het gewoon letterlijk nodig om rond te kunnen komen. Zelfs als je niet compleet afgelegen ligt kan de dichtstbijzijnde supermarkt met normaal aanbod al op een kwartier rijden liggen, laat staan je werk of de school van je kinderen. In NL hebben we het ongelofelijk luxe als het aankomt op reistijden, de meeste kinderen kunnen fietsend of zelfs lopend naar school. In de VS is dat echt ondenkbaar.

Amerika is een door en door kapitalistische cultuur, nog erger dan in Nederland, en met name door de bankencrisis is er gewoon geen vertrouwen om dat sparen te doen. Geld uitgeven aan een nieuwe auto of een huis is tenminste bruikbaar en tastbaar, als je je geld op een spaarrekening pleurt is dat niet zo. Creditcards worden daar gebruikt omdat het simpelweg niet echt anders kan. Het Nederlandse systeem met een bankrekening en een pinpas is daar echt zwaar ongebruikelijk.

Edit: de diepgewortelde armoede komt ook niet omdat mensen niet genoeg betaald krijgen, het komt omdat er een zeer beperkt sociaal vangnet is en door die corporate culture bedrijven ook nog eens meer rechten hebben dan hun medewerkers. Iets als een ontslaguitkering kennen ze niet, en als je ontslagen wordt of je raakt om een andere rede je werk kwijt ben je gewoon zwaar de banketstaaf. Je krijgt wel wat, maar in de meeste gevallen niet genoeg om boven de armoedegrens uit te komen. Werkloosheid ligt daar ook een stuk hoger dan in Nederland en het is in de VS net zo goed moeilijk om met een gezin rond te komen op een enkel fulltime salaris op minimumniveau als het in Nederland is.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:49

Nooit gedacht dat wij in Duitsland zouden terechtkomen haha :') We wilden eigenlijk, ooit, na ons pensioen, naar Frankrijk (ofzo) emigreren en daar vakantiewoningen uitbaten. Tja, dat is een beetje anders gelopen := We wonen sinds september 2014 in Rheinland-Pfalz in Duitsland en absoluut geen spijt van. De mensen in ons dorpje zijn super vriendelijk en behulpzaam. Alleen is de bureaucratie hier nog veel erger dan in Belgie...

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:58

anoukwendy schreef:
Ik ben al geemigreerd, naar Zweden <3

Ik ook! :D

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:01

Zweden!
Ik ben helemaal verliefd op het land, en ik heb nog niet eens alles gezien!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:03

Telt Drenthe ook als emigratie? :')
Ik hoef niet zo nodig Nederland uit.
Áls ik dat al zou willen dan maar richting Frankrijk denk ik.

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:03

Mijn vriend komt uit Zuid Afrika en we willen allebei in de toekomst daarheen, maar niet met de huidige (politieke) stand van zaken. Hij is mede ook hierheen gekomen omdat hij daar als blanke man helemaal onderaan de ladder staat. Verder schetst Emma wel een heel realistisch beeld denk ik, waar ik weinig aan toe te voegen heb.

Misschien dat we wel ergens anders heen emigreren (binnen of buiten Europa), want ik riep altijd heel hard dat ik Nederland uit wil, maar als ik er realistisch naar kijk dan hebben we het hier in Nederland best goed. Wie weet wat de toekomst ons brengt :)

Anoniem

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:36

Lastig is dat, Jorinda. Ik hoor hier inderdaad van veel witte mensen dat vooral onder de empowermentpolitiek van Zuma veel witte mensen benadeeld zijn, maar tegelijkertijd zie ik de townships en hoe de zwarte bevolking nog steeds op heel veel gebieden achterloopt en benadeelt wordt en dan is het ook weer zo dubbel. Ik ben hier echt even op m'n plek gezet wat betreft mijn privileges, werd gevraagd om een praatje te houden over Nederland op een high school in een township en kwam daar echt niet met een lekker gevoel weg. Laat ik zeggen dat ik het die jongeren niet kwalijk nam dat ze afhaakten en hun eigen ding gingen doen nadat ik had gedeeld hoe veel het kostte om een vliegticket naar Nederland te boeken.

CharlottevdH
Berichten: 117
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:49

Ierland of Schotland!

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:50

Ja, heel dubbel inderdaad. Ik snap wel dat je dat moeilijk vond.

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:50

Nieuw Zeeland.. <3

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:51

Curacao!
Heb er al 3 jaar gewoon en over 1 jaar ben ik van school af, doe ik hier een opleiding in NL en vertrek ik!
Heb mijn koffers al klaar staan.