Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:36

Ik ben naar zweden gegaan :D eventueel na zweden zou ik ijsland ook prachtig vinden <3

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:41

Ierland/Schotland/Wales of Zweden, hoeft allemaal niet zo warm, prachtige natuur is dan wel weer essentieel <3

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:41

moonsparkle schreef:
Heb je het stukje klimaat overgeslagen :o?

Klopt, heb ik zo overheen gelezen :P oepsie!

Zoolgangster

Berichten: 9592
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:55

SayaJones schreef:
Hawaii... Kon het maar :roll: <3


Misschien is dit een beetje een troost: een (Amerikaanse) kennis van me maakte haar droom waar en ging daar wonen... maar het gebrek aan seizoenen brak haar op een gegeven moment zó op... het weer was "te saai" en uiteindelijk verhuisde ze naar New Mexico. :)

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:37

Ik vind de US of A een geweldig land , maar daar zou ik niet zo snel heen emigreren tenzij je een zak geld meeneemt.
Canada is ook prachtig en daar zou ik wel kunnen wonen.
Maar het is uiteindelijk Noorwegen geworden.
Fantastische natuur en afgezien een strenge winter af en toe (zoals dit jaar bijvoorbeeld) heeft het (voor mij) een heerlijk klimaat.
Ligt ook niet aan de andere kant van de wereld, dus je zit relatief snel in NL.
Duitsland hebben we ook nog een tijdje geprobeerd,maar dat was het net niet voor mij.
Wel makkelijk(er) om sociale contacten op te doen.
Maar het is toch weer Noorwegen geworden (wel een ander gebied dit keer)

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:41

moonsparkle schreef:
Heb je het stukje klimaat overgeslagen :o?

Maar voel je je niet fijn vanwege het tekort aan zonlicht of de kou an sich?

Ik heb in Ontario gewoond, zomers met uitschieters naar 45 graden en s winters gemiddeld zo'n -20 met een keer een week rond de -30 (lang leve de polar vortex). Maar je hebt daar in de winter vrijwel alleen óf een sneeuwstorm, óf 80% van de rest van de dagen schijnt de zon. Een winterdip zoals ik die in NL elk jaar heb, heb ik daar geen last van gehad en toen ik eens in december terug naar NL ging zat ik liever met -15 in Canada dan met +5 in NL :=
De kou is daar veel droger, trekt niet zo in je botten en je kan je er makkelijker op kleden. En dus veel meer zon..

Overigens is het richting Vancouver bijv weer veel gematigder kwa klimaat. Terwijl de winters in bijv Manitoba en Alberta volgens mij ook juist weer langer en kouder zijn over het algemeen.. :)

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:20

Daarom zitten er vast ook zoveel Canadese snowbirds in de winter in Florida :P

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:58

Fitzroy schreef:
Daarom zitten er vast ook zoveel Canadese snowbirds in de winter in Florida :P

Haha ja maar tegelijkertijd ken ik eigenlijk ook geen Canadezen die (buiten eigen land) op vakantie gaan in de zomer :P

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:41

Noorwegen, Frankrijk of Engeland.
Ook ben ik verliefd op Ierland en de Ieren, maar vanwege de moeizame economie daar zou ik er niet willen wonen.

Ik heb ook totaal geen behoefte buiten Europa te wonen.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:29

Ik woon al weer een tijd in Noorwegen :)

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:42

xTitanic schreef:
Meen je dat?? heb gisteren nog wat zitten rondneuzen op de site en daar staat ook gewoon dat je nog gezien wordt als kind als je onder de 21 bent. Maar 4 april ben ik alweer 21.. natuurlijk is het al een jaar geleden aangevraagd. En dan nog.. een ongetrouwde zoon of dochter kan je ook een greencard voor aanvragen staat er?
Heb je bronnen?


Geen directe bronnen maar met name hearsay. Ben je al eens op de pagina van Visajourney geweest? daar staat echt bakken vol met informatie en ervaringsdeskundigen.
http://www.visajourney.com/

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:05

Leuk topic :)

Als ik de middelen zou hebben zou het Spanje, provincie/regio Murcia worden. Lekker Mediterraan klimaat. Hoewel Californië en Nieuw Zeeland mij ook wel trekken :)

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:11

Ik wil heel graag emigreren als ik later groot ben. :D
Nog geen idee waar heen, maar landen die mijn aanspreken zijn Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, New-Zealand en Chili, al weet ik niet hoe geschikt dat laatste is om te wonen. Er is zoo veel waar ik wel graag zou willen wonen haha :Y) Als het maar geen Nederland is, mooiere natuur en meer ruimte heeft (en ikniet in een stad woon) is het best. :+

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:16

noordje schreef:
Ik vind de US of A een geweldig land , maar daar zou ik niet zo snel heen emigreren tenzij je een zak geld meeneemt.
Canada is ook prachtig en daar zou ik wel kunnen wonen.
Maar het is uiteindelijk Noorwegen geworden.
Fantastische natuur en afgezien een strenge winter af en toe (zoals dit jaar bijvoorbeeld) heeft het (voor mij) een heerlijk klimaat.
Ligt ook niet aan de andere kant van de wereld, dus je zit relatief snel in NL.
Duitsland hebben we ook nog een tijdje geprobeerd,maar dat was het net niet voor mij.
Wel makkelijk(er) om sociale contacten op te doen.
Maar het is toch weer Noorwegen geworden (wel een ander gebied dit keer)


Hoe is het klimaat dan in noorwegen?

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:48

Ligt er een beetje aan waar je zit. Waar wij zitten (zuidoost) hebben we landklimaat. Zomers een beetje zoals NL, maar winters nog echt winters.
Ga je meer naar het westen (Bergen bijv) heb je vrij veel regen en 's winters beetje zoals NL.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:23

Als ik het al zou willen, dan zou Noorwegen bij mij ook hoog op de lijst staan. Natuur een stuk spectaculairder dan Zweden en dat klimaat ligt mij ook prima, maar manlief dan weer minder :+
Sowieso is hij de reden dat emigreren niet gaat gebeuren, maakt uiteindelijk ook niet uit, want we wonen in een geweldig stukje Nederland :j

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:56

Nergens. Ik krijg al buikpijn als ik het dorp uit ben hier. Maar als ik dan toch voor iets moet gaan dan Ierland.

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:24

Maar nemen jullie je paard(en) niet mee? Wat zijn leuke paardenlanden met een beter klimaat?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:45

Ben eerst van Zuid-Holland naar Friesland „geemigreerd“, vervolgens naar Australie voor een jaar stage, weer terug naar Nederland en nu al 10 jaar in Zwitserland.

Als ik geen gezin zou hebben zou ik wel een paar jaar Azie willen proberen denk ik. Mijn man kan echter niet tegen hoge temperaturen en ik wordt heel slecht gehumeurd van wind en regen :P

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:04

Laura_Zodine schreef:
Maar nemen jullie je paard(en) niet mee? Wat zijn leuke paardenlanden met een beter klimaat?

Dat is op het moment mijn grote struikelblok. Ik zou graag meer tijd in Canada doorbrengen, maar kan een vlucht voor mijn paard momenteel niet betalen. Bovendien wil ik dan eerst meer tijd daar hebben gehad en met een werk visum het werkende leven ervaren voordat ik een paard ga verslepen. Als het toch tegenvalt moet ze weer mee terug. En zon maand is quarantaine doe je ook niet voor de lol...

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:06

Ik heb aardig wat paarden versleept inmiddels, maar binnen Europa is dat uiteraard geen probleem.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:16

Sizzle schreef:
Ik heb aardig wat paarden versleept inmiddels, maar binnen Europa is dat uiteraard geen probleem.

Dat zou inderdaad anders zijn. Als ik haar gewoon op een trailer kon gooien ging ze mee deze zomer. Maar die vlucht is wel een dingetje. Heb wel een offerte aangevraagd, maar dat is niet mis... En het is wel lastig. Zelf een visum/verblijfsvergunning krijgen en tegelijk moet je paard goedgekeurd worden (het is een merrie, dus ze moet op CEM getest), en als 1 van de twee dan niet mag, gaat het hele feestje sowieso niet door.
Maar eerst deze zomer afwachten, en dan volgend jaar evt een internship op een work permit... En dan zien we wel weer verder. Geen haast :) .

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Naar welk land wil je graag emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:07

Even een paard laten overvliegen is helaas niet goedkoop idd.. toen ik mijn paard nog had ook voor geïnformeerd. Wat het nog eens lastiger maakt is dat er maar 3 luchthavens zijn waar paarden kunnen geïmporteerd worden in de VS, weet niet hoe dat zit in Canada!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:22

xTitanic schreef:
Even een paard laten overvliegen is helaas niet goedkoop idd.. toen ik mijn paard nog had ook voor geïnformeerd. Wat het nog eens lastiger maakt is dat er maar 3 luchthavens zijn waar paarden kunnen geïmporteerd worden in de VS, weet niet hoe dat zit in Canada!

Gelukkig vliegen ze op Calgary, en vanaf daar heb ik mensen die haar op kunnen halen. Dus dat scheelt. Maar het is vooral de quarantaine die het duur en vrij onmogelijk maakt om te doen zonder dat je 100% zeker weet dat je daar gaat blijven.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:41

West - Canada :j