Ik kan wel een beetje hulp van jullie gebruiken. Eindelijk, na 5 jaar niet op vakantie geweest te zijn, is het dit jaar weer zo ver; ik ga er weer op uit

Een bestemming hebben we gevonden: De Provence!
We willen met de auto gaan en hebben al gelezen over de tolwegen. Deze willen we deze graag vermijden (route nationale?). We hebben geen haast om in 1 dag naar de Provence te rijden maar willen juist genieten ook van de route daarheen. Dus wellicht 1 of 2 overnachtingen onderweg zodat we op de route ook wat kunnen bekijken.
Het liefste willen we in de Provence op verschillende plekken overnachten. Bijvoorbeeld 2/3 daagjes ergens om rond te kijken en wat te doen en dan weer naar een nieuwe omgeving.
We hebben al een paar dingen die we graag willen zien:
- Lavendelvelden
- Camargue
- Dagje strand
- Wandelen of fietsen
- Authentieke dorpjes/marktjes
- Mooie bergen/uitzichtpunten
- Paardrijden
- Actieve activiteit
- Kasteel bezoeken
Nu hebben we beide geen ervaringen met Frankrijk. Uiteraard bekend dat Engels niet de favoriete taal is, maar dat komt wel goed. Dus graag zou ik tips van jullie krijgen over de route, mooie stops, leuke overnachtingen en de mooie plekken of activiteiten om te doen. Ik ben dol op fotograferen, dus foto waardige locaties hoor ik graag

Qua budget willen we het leuk houden. We hoeven geen luxe hotels of B&B's, maar wel netjes en schoon. Kamperen in een tentje is dan wel weer geen optie

Ik benieuwd of jullie ons kunnen helpen?!