Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 14:55

_AB_ schreef:
In Thailand ook beter op een scooter dan een auto huren!
Tip: Erawan watervallen bij Kanchanaburi!


ziet er mooi uit!!
is thailand niet te groot om met scooter rond te kopen naar alle national parken?
of zitten er heel veel, dicht bij elkaar in de buurt?

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:59

Yes! Heb ik 3 jaar geleden gedaan en het is mij erg goed bevallen. Het is alleen goed te doen alleen wel uitkijken voor de mede-touristen. Met de locals heb ik geen enkel probleem gehad. Ik ben destijds naar Chang Mai gegaan en ook nog even naar Maleisie. Allemaal helemaal prima als solo traveler.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 15:09

Daphna schreef:
Yes! Heb ik 3 jaar geleden gedaan en het is mij erg goed bevallen. Het is alleen goed te doen alleen wel uitkijken voor de mede-touristen. Met de locals heb ik geen enkel probleem gehad. Ik ben destijds naar Chang Mai gegaan en ook nog even naar Maleisie. Allemaal helemaal prima als solo traveler.


uitkijken voor mede toeristen?
kan je die eens verder uitleggen? :p

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:08

EMMAxSAMMY schreef:
Daphna schreef:
Yes! Heb ik 3 jaar geleden gedaan en het is mij erg goed bevallen. Het is alleen goed te doen alleen wel uitkijken voor de mede-touristen. Met de locals heb ik geen enkel probleem gehad. Ik ben destijds naar Chang Mai gegaan en ook nog even naar Maleisie. Allemaal helemaal prima als solo traveler.


uitkijken voor mede toeristen?
kan je die eens verder uitleggen? :p


Ik trok makkelijk met andere touristen op. Als alleen reizende vrouw heb ik toch wel een vervelende ervaring gehad met dronken mannelijke mede-touristen. ;)

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:14

Ik lees ook mee. Ik vertrek binnenkort voor 2.5 week naar Thailand. De route is Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui en weer terug via Bangkok.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:17

Op elke plek een andere scooter huren! Of in Chiang Mai bv een taxi of tuktuk rond laten rijden voor n vaste prijs voor de hele dag. Kan ook op elke andere willekeurige plaats. En wel afdingen natuurlijk ;)

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:22

Ik ga dit jaar ook Thailand maar niet alleen. Ik ga ongeveer 2 tot 2.5 week. (Ben er nooit geweest)
Ik heb het een andere al gegoogled en wil graag deze plekken bezoeken.
Vliegen naar Bangkok, paar dagen bangkok verkennen, dan een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Koh Samui en Koh Tao en dan naar Phuket.

Ik weet nog niet precies wanneer wij gaan maar denk dat het in mei wordt, dan zie je niet super veel toeristen, die komen vaak zo rond september heb ik gelezen via internet.

Ik heb trouwens een fijne site gevonden waar alle informatie opstaat.

https://tipsthailand.nl/

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:28

Zou geloof ik eerder naar Koh Panang of Ao Nang gaan dan naar Phuket...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:49

Om wat tegengeluid te geven: absoluut never nooit een scooter huren en daarmee rondrijden.

Thailand staat sinds dit jaar op #1 wereldwijd voor de gevaarlijkste wegen (aantal doden tov bevolking) en het overgrote deel van de doden (rond de 73%) zijn scooterrijders. Verkeersregels zoals we die in Nederland kennen hebben ze hier niet; of beter gezegd, er is niemand om de regels te handhaven. Voor de duidelijkheid, een "scooter" is hier een 115cc motor. Zonder een motorrijbewijs ben je dus niet verzekerd (maar ze vragen er niet om bij het huren), en zelfs met motorrijbewijs zou ik je aanraden de kleine lettertjes in je reisverzekering eens goed door te lezen.

Ook zou ik je ten strengste afraden om met "minibusjes" rond te gaan. De chauffeur heeft meestal minder verkeersinzicht dan iemand die net zijn rijbewijs heeft maar hij heeft het idee een F1-coureur te zijn. Hier en daar hebben minibusjes tegenwoordig GPS-tracking (wettelijk verplicht maar nog niet alle busjes hebben dit) maar dat zou ik ook niet vertrouwen.

Een auto huren is echter wel redelijk makkelijk. Kijk eens online bij de grote maatschappijen of je aan de eisen voldoet. Prijzen rond de 800 baht per 24 uur voor een middenklasser.

Qua sextourisme: blijf weg van Pattaya en het valt allemaal vreselijk mee. In Bangkok moet je het bijna opzoeken (Nana, soi Cowboy, Patpong) wil je het tegen komen terwijl het in andere plaatsen nog beter verstopt zit (behalve dan Pattaya). Bovendien is het ook weer allemaal niet zo heel spannend.

Ten slotte Koh Toa: zeer berucht onder alleen-reizende vrouwen. Er worden er meerdere per jaar dood teruggevonden en de politie heeft de grootste moeite alles als "zelfmoord" te bestempelen.

Algemeen: ga geen gekke dingen doen en Thailand is redelijk veilig. Dus geen drugs, wiet, teveel alcohol, of dingen zoals bungeejumpen, apen voeren, etc.

Anoniem

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:57

Ik ga mee over het huren van scooters met enzino. Hoe vaak je wel niet verhalen tegenkomt van backpackers die onderuit geschoven zijn maar door hun gebrek aan verzekering bijna crowdfundings op moeten starten om behandeld te worden en naar huis gevlogen... Ik zou er echt niet aan beginnen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:50

Klopt inderdaad van de scooter maar wij hebben het toch een paar dagen gedaan op koh lanta. Niet druk en zelf goed uitkijken. We hebben bewust dat risico genomen.

Niet mee met mini busjes vind ik echt onzin. Alsof de taxi chauffeurs zo netjes rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 06:36

IngridM schreef:
Niet mee met mini busjes vind ik echt onzin. Alsof de taxi chauffeurs zo netjes rijden

Dat mag je vinden, maar mij zal je niet snel meer vinden in een mini busje in Thailand (teveel slechte ervaringen daarmee) terwijl ik nauwelijks problemen met taxi's heb.

Het voornaamste verschil is dat taxi's vooral binnen steden rijden en de ongelukken daardoor veel minder ernstig zijn vanwege de lagere snelheid. Busjes rijden vooral tussen steden waar de snelheden veel hoger zijn. Ook is het beloningssysteem voor busjes totaal anders waarbij het loont zo snel mogelijk te rijden.

Bovendien ben je vaak de enige klant in een taxi, dus kan je rustig aangeven dat de chauffeur te snel gaat en je dat niet waardeert (in het ergste geval stap je ter plekke uit, in het minst erge geval krijgt hij geen fooi).

Als alternatief voor een F1-coureur in een minibusje kan je altijd een grote bus nemen (25+ passagiers) wat al veiliger is door de lagere snelheden en de lompheid van de bus (onmogelijk snelle inhaalacties te doen). Bij regen willen die ook nog wel eens ondersteboven eindigen, maar in de meeste gevallen is dit een veilig alternatief.

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 06:48

Ik ben ook 6 weken alleen door Thailand getrokken en vond het een perfect land om alleen te reizen! Vriendelijke bevolking en supergoede busverbinding, treinverbinding etc. Ik vond de slaaptrein Bangkok - chiang mai echt een aanrader.

Verder genoeg aansluiting met andere backpackers. Ik las al eerder iemand die zei geen avond alleen te hebben gegeten en dat was bij mij ook het geval. Het leuke vond ik, dat eigenlijk geen enkele backpacker zijn reis al helemaal gepland had waardoor iedereen lekker flexibel was en je makkelijk aansluiting vind en een tijdje samen kan reizen. Maar misschien heb ik ook gewoon de goeie mensen daarvoor ontmoet :’)

Verder vond ik het midden en noorden vele malen mooier/leuker dan de eilanden. Ik heb qua route globaal gezien Bangkok - chiang mai - pai - kanchanaburi - koh tao - khao sok- koh lanta - koh lipe gedaan en dan door naar langkawi in Maleisië. Khao sok is ook een echte aanrader, superleuk om in bamboehutjes op het water te slapen!

Qua verkeersveiligheid vooral heel goed zelf oppassen. Ik had in die tijd geen rijbewijs dus zelf geen scooter/auto gereden en daar ben ik achteraf gezien heel blij om! Wel paar keer achterop op de scooter, wat soms echt doodeng is. Minibusjes etc geen problemen mee gehad. Ik heb vaak een fiets ergerens gehuurd wat voor in de stad ook echt goed te doen is.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie is er (alleen) naar Thailand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 10:28

wat die scooters betreft dat herken ik heel erg van bali idd.
wat een horror verhalen soms zeg.
en ze rijden daar echt idioot idd!

ik hoor idd als ik daar zou aankomen ik kan aansluiten met andere leuke reizigers en zo samen dingen kan gaan bezoeken.
ik merkte in australie dat wel heel veel mensen al hun planning klaar hadden waardoor het lastig was om echt langer met elkaar te blijven reizen..