Werk in Canada/Noord-Amerika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Werk in Canada/Noord-Amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 21:20

(Hier geplaatst omdat het een mentale verzorging voor mezelf is);

Beste Bokkers,

Sinds een tijdje kriebelt het al om eens ver op reis te gaan. Nou ben ik elke keer te jong, te vroeg, alleen, etc.
Toch vraag ik het me vast af, mijn ouders zouden het nl. ook een goed idee vinden en -al zeg ik het zelf- ben ik qua verantwoordelijkheid en improvisatie redelijk ontwikkeld en schat ik in dat het wel kan lukken, met juiste planning en regeling.

Dus; hoe verzorg je een 2 à 3 maanden durende reis naar Canada/Noord-Amerika om daar op een farm te werken tegen kost en inwoning voor die tijd?Ik ben dus echt bereid om te werken, stallen uit te mesten, koeien te checken/verweiden etc. (wat ze er ook maar doen, en wel met de hoop dat je er wat begeleiding in krijgt om te leren). Hoe zoek je naar een farm? Regel je toch zelf onderdak? Waar moet ik op letten?

Het idee hiervan is dat zo'n grote actie wel eens mijn mentale gestel een reset kan geven en de frisse, natuurlijke omgeving het allemaal even wakker kan schudden. Ik verwacht er geen wonderen van maar naast dat dit altijd al een grote droom is geweest, lijkt dit een goed moment om ernaar te kijken.

Ik hoor graag ervaringen, tips, ook waarheid(al probeer ik zo realistisch mogelijk te blijven en dus vooral zoek naar 'dit en dit kan tegenvallen/ zo gaan' ipv niet onderbouwde 'dit gaat je niet lukken'-s) en meer!!

Alvast bedankt! :)

Keet

Re: Werk in Canada/Noord-Amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:22

Kijk in ieder geval naar de visa die je nodig hebt voor beide landen als je er wilt werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:30

Je zou eens kunnen zoeken via bijvoorbeeld www.workaway.info of http://wwoof.net al denk ik dat het voor sommige bedrijven wel een belemmering zal zijn dat je minderjarig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 21:31

Dankjewel Keet. Meteen aan het zoeken!

Voor wat ik lees op visumbuitenland.nl is het in Canada voldoende om een eTA aan te vragen voor minder dan 6 maanden werk, wat geldt als visum voor vakantie-, zaken-, studie-, of vriendenreis/bezoek (en dus minder dan 6 maanden duurt).

Op visumcentrale.nl lees ik dat een ESTA in Noord-Amerika toestemming geeft om voor 2 jaar van en naar Amerika te reizen, waarbij je er maximaal in periodes van 90 dagen verblijft. Echter kan ik daar niet vinden of die regels ook gelden voor 'werken' daar of dat dit alleen voor vakantie/bezoek oid is.

Blijheid schreef:
Je zou eens kunnen zoeken via bijvoorbeeld http://www.workaway.info of http://wwoof.net al denk ik dat het voor sommige bedrijven wel een belemmering zal zijn dat je minderjarig bent.

Dankjewel voor de websites!!
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Dat wordt gewoon zoeken en uitleggen. Tegen de tijd dat ik de reis zou maken ben ik wel 16, misschien zal dat nog enig verschil maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-18 21:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:34

Stuur eens een berichtje naar Lifaya, die kan je er alles over vertellen. :)

Je mag ook met ESTA niet in Amerika werken dus je moet liegen bij de douane. Dat kan goed gaan maar er is ook wel eens een Bokker teruggestuurd. (was heel sneu)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 21:35

Dankjewel, ik zal haar een PB sturen!!

Ach dat is inderdaad heel sneu. Canada heeft wel de voorkeur, hopelijk is het daar wel beter te doen. Ook bedankt voor de informatie!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:37

En áls je op een ESTA naar Amerika gaat en ze komen er achter dat je er werkt, kom je er echt járenlang niet meer in. Niet gokken! Werken in Amerika kan alleen maar als je aan heel strenge eisen voldoet en als zestienjarige kan je dat sowieso vergeten.

En eerlijk gezegd denk ik dat je op die leeftijd ook in Canada niet legaal kan werken als buitenlander. Voor een Working Holiday Visum moet je minimaal 18 jaar zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:39

Volgens mij moet je voor Canada ook een werkvisum aanvragen. Dacht dat je die kan krijgen voor een jaar.

Op een ESTA moet je echt niet gaan werken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 21:41

Dankjewel voor je antwoord MoniqueT. WBT leeftijd icm visa ga ik waarschijnlijk gewoon een keer bedrijven bellen die dat soort dingen regelen.

Tips voor andere landen/plaatsen zijn natuurlijk ook oke!

Keet: haha nee ESTA lijkt me idd geen strak plan, nav wat ik van jullie hoor. Weet je toevallig waar ik meer informatie zou kunnen krijgen over visa in Canada?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:45

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:53

Ik heb zelf ook een tijdje geleden gekeken als minderjarige om naar Canada te gaan om te werken via wooff. Volgens mij moet je om in Canada te verblijven ook een voogd aangewezen hebben als je onder de 18 bent en op sommige plekken zelfs 19.
Weet niet zeker of dit klopt, maar is ook iets om nog even naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:05

Als 15-jarige denk ik dat dit een beetje een lastig verhaal wordt. Sowieso om een bedrijf te vinden dat je gaat aannemen maar ook om dit aan elkaar te breien zeg maar. Daarnaast, je wilt je mentale gesteldheid een reset geven en hoewel ik dat gevoel heel erg goed snap is het ook erg belangrijk om er rekening mee te houden dat je daar straks in een klap in een nieuwe omgeving zit zonder mensen die je goed kent en zonder systeem om op terug te vallen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre die reset broodnodig is maar hou er rekening mee dat de klap daar heel erg hard kan binnenkomen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:47

Mensenwelzijn en sport => Bokt Erop Uit