Begin september willen wij op vakantie naar croatië met de hond. Nu hoor ik verschillende meningen of het geschikt is met de hond. Zijn er hier mensen met ervaring, zo ja willen jullie daar wat meer over kwijt?
Leuke plekken om te camperen (gaan met busje/tent) en om te wandelen.
Zat mensen die midden in de zomer met hun hond naar Kroatië gaan. Zorgen dat er altijd schaduw en water beschikbaar is en geregeld gaan zwemmen als het erg warm is.
KarmaChansy
Geplaatst: 19-02-18 23:10
Ligt ook aan je hond, met mijn husky hoef ik daar dus nooit heen te gaan
Het is een mooi land ik wens je alvast veel plezier
Hond kan wel wat hebben! Zullen we rekening mee houden. Ik schrijf het plaatsje op, foto's zijn prachtig!
Snollygoster
Geplaatst: 19-02-18 23:20
Kroatië is een supermooi land, maar zou het niet doen met een hond. Vorig jaar zijn we rond eind augustus geweest, hadden we elke dag wel rond de 38°C... Nu zeiden de bewoners zelf ook dat het uitzonderlijk warm was, maar zou het persoonlijk niet doen als je op een camping zit.
unofficial79
Geplaatst: 19-02-18 23:22
Wij hebben onze honden vorig jaar ook mee gehad en dit jaar gaan ze weer mee. Wij nemen water mee in flessen vanuit hier voor de gehele verblijfsduur. Water van daar willen ze niet drinken. En hier krijgen ze ook al gefilterd water. Tijdens de heen en terug reis zijn we om de 3 tot 4 uur gestopt om ze even de benen te laten strekken. Op de plek van bestemming echt kijken naar de hond en ze de eerste dagen vooral laten wennen aan de temperatuur en geen zware inspannende dingen laten doen. Op echt het heetst van de dag lagen ze bij ons op koelmatten in de schaduw. Verder opletten met hun poten. Vanwege het zeer warme weer worden de wegen ook gloeiend heet. Voer was daar wel een dingetje. Wij hadden hun eigen brokken meegenomen en daarnaast blikvoer. Uiteindelijk hebben we daar ook maar blikvoer gehaald bij een super van hetzelfde merk als wat ze hier eten. Brokken wilden ze om de een of andere reden niet meer eten.
Wij zijn voor 10 jaar ieder jaar met hond(en) naar Kroatie. Inderdaad altijd voor vers water zorgen en schaduw. Wandelingen etc hebben wj vooral 's morgens en 's avonds gedaan en door de dag heen lekker af en toe afkoelen in het water en lekker relaxen. Eind september is het goed te doen hoor. Wij zijn altijd richting Dalmatië gereden Tisno/ Murter zijn mooie plekjes waar je eind september ook eens een lege strand zou kunnen vinden waar de hond lekker kan lopen en van het water kan genieten.