Tunesie 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Tunesie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:49

Er was nog geen topic :D

Na even twijfelen toch geboekt.. Aankomende zomer gaan mijn man en ik naar Tunesie. We gaan naar Sousse, hotel Riadh Palms hotel.

Zijn er meer mensen die dit jaar gaan?

In 2013 (?) ben ik voor het eerst in Tunesie geweest. Zat toen wel aan de andere kant, bij Hammamet. Ik vond de medina daar erg leuk, wat ik heb gelezen is die er in Sousse ook..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 15:01

Niemand? :D

BabFer

Re: Tunesie 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:29

Wij zijn verschillende jaren naar Hammamet geweest.
In een ver verleden ben ik ook ooit naar Sousse geweest.

Even getwijfeld over dit jaar, maar zullen toch passen.
Er was in januari opnieuw onrust. Ik snap die mensen wel. Veel werkloosheid, constant wisselende regeringen, stijgende prijzen, ...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 17:05

Ja wij twijfelde ook erg.. Maar toch geboekt!

Hoe vond je Sousse?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:08

Ik ben in Sousse geweest, wel al wat jaren terug. Ik vond het de meest afgrijselijke vakantie ooit. Opdringerige mannen, passief agressief zelfs. Ik heb de eerste avond huilend op het plein gezeten dat ik weer naar huis wilde. Misschien is het nu wat veranderd. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:25

:')

Klinkt niet positief nee haha! Moet zeggen dat ik na Turkije, Marokko, Egypte en al een keer Tunesie wel wat gewend ben :+
Was je toen wel met een man op vakantie? Dat scheelt wel..

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:45

Sousse hebben wij nog eens enkele uren bezocht tijdens een daguitstap.
Het is veel groter en drukker dan Hammamet.
Moeilijk te vergelijken.

Ons hotel in Hammamet lag ook afgelegen van de drukte (eigen keuze).

Hangt er natuurlijk van af waar je naartoe op zoek bent.
Zoek je iets rustig of eerder wat bruisender?

De oude stad van Hammamet is mooier, vind ik persoonlijk.
Voel me net ook iets veiliger in Hammamet en Hammemet Yasmine dan in Sousse.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:41

Ben een aantal jaren terug in precies hetzelfde hotel geweest. Zag er toen prima uit. Wel heel veel leegstaande vervallen hotels in de omgeving. Je kunt langs er strand naar de medina lopen. Dat was toen erg mooi om te zien. Was wel voor alle onrust dus ik weet niet hoe het nu is.

2014

Uitzicht vanaf de hotelkamer:
Afbeelding

Paardjes
Afbeelding

Medina
Afbeelding

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 09:37

RebeccaC: Bij Hammamet vonden we het jammer dat we 's avonds niet lang naar buiten konden. Dus dat Sousse wat drukker is vinden we wel fijner :D

miccamaaike: Hey wat leuk! Dat is hem inderdaad :D

Voor/in Turkije ben ik echt nooit bang geweest, maar over deze vakantie heb ik afentoe nog mijn twijfels :+ Ben bang dat ik niet lekker relax op het strand kan liggen, en steeds om me heen aan het kijken ben -O- Mijn man zegt we gaan gewoon, ze zijn hier al geweest :')

Wel leuk dat wij er met het suikerfeest zijn! We maken nog 2 dagen van de ramadan mee, ben benieuwd of je als toerist iets merkt van het suikerfeest of ze dat uitgebreid vieren.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:22

Booooo schreef:
:')

Klinkt niet positief nee haha! Moet zeggen dat ik na Turkije, Marokko, Egypte en al een keer Tunesie wel wat gewend ben :+
Was je toen wel met een man op vakantie? Dat scheelt wel..

Yup, met man. En ook ik was al in Turkije en Egypte geweest. Niet te vergelijken qua mentaliteit.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 11:41

Mwaa Egypte en Turkije vind ik ook niet te vergelijken. Denk dat Tunesie en Egypte wel redelijk vergelijkbaar zijn. De laatste keer heb ik niet als slecht ervaren in Tunesie dat ik overdreven veel werd lastig gevallen.

Ik ga nu met mijn Turkse man, die is daar zo klaar mee dus daar ben ik niet bang voor :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:45

Haha Maaike, ik zag de titel en dacht al: waren wij daar ook niet?
Grappig.
Wij hebben niet denderend veel gedaan, paar keer naar de Medina gewandeld, kamelentocht en quad rondje. En watersporten...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:53

Wij hebben ook geboekt, mijn vriend is al stuk of 8 keer in tunesie geweest.
En wou graag nog een keer heen.

Wij gaan in september heen, ben benieuwd.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 12:15

Naar welke plaats gaan jullie? :D

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:24

Port el Kantaoui, wij zitten in het hotel LTI Bellevue Park.
Geloof één van de hotels waar de aanslag was.

Maar als je daar over na gaat denken kan je nergens meer heen denk ik dan.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:35

Nee, de aanslag was een hotel verder.
Wij hebben er over getwijfeld om weer terug te gaan aangezien wij voordelen zien in Tunesie; goed weer, fijn personeel,niet ver vliegen, lage prijzen en mooie resorts. Maar voor ons is het nog te onrustig en onvoorspelbaar, ik heb geen zin om tijdens mijn rustmoment zenuwen te hebben.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:43

Ik heb er 3 jaar gewoond en gewerkt als hostess, welliswaar al heel lang geleden maar ik vond het er super.
Ja, je wordt aangesproken of 'lastiggevallen' zoals men het ook wel wil noemen. Ja het is een mannencultuur en je wordt nagekeken, nageroepen, pech. Daar moet je gewoon mee dealen. Het is er gewoon anders.
Het is maar net hoe je het bekijkt en wat je gewend bent. Mij stoorde het niet, ik schonk er geen aandacht aan en deed gewoon mijn ding. Zoals gezegd werkte ik er (voornamelijk dus met mannen) maar heb nooit iets vervelends mee gemaakt en werd gewoon overal vriendelijk en netjes te woord gestaan en geholpen. Nooit ergens last van gehad. Prachtige stranden, lekker eten, volop zon. Ik vind die oosterse cultuur heel interessant en er is genoeg te doen en te zien. Ik heb er een toptijd gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:48

In 2010 heb ik in dat hotel gezeten. Erg fijn hotel vond ik het toen met zeer vriendelijk personeel. De medina is erg leuk! Maar vooral nergens naar wijzen of bij stil staan :')

Dat geplak van mannen.. het went.. heel eerlijk zou ik het nog leuker hebben gevonden als ze niet zo opdringerig waren. Maar aan de andere kant, het hoort er een beetje bij. Ik was met een vriendin en in de avonden alleen over straat was echt geen optie. Je kon vanaf de hotelingang naar rechts lopen en dan zat er een supermarktje 100 meter verder. Daar ging ik alleen heen en werd dan door bewaking hotel al in de gaten gehouden.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:54

Geen enkel probleem alleen over straat. Dat 'voelt' misschien zo maar ik heb er 3 jaar gewoon over straat gelopen s'avonds en s'nachts en me nooit onveilig gevoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:26

Nou het werd ons zo'n beetje verboden en vond het zelf erg prettig om andere mensen mee te hebben in de avond. Ik vond de sfeer niet echt fantastisch toen :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:25

Booooo schreef:
Er was nog geen topic :D

Na even twijfelen toch geboekt.. Aankomende zomer gaan mijn man en ik naar Tunesie. We gaan naar Sousse, hotel Riadh Palms hotel.

Zijn er meer mensen die dit jaar gaan?

In 2013 (?) ben ik voor het eerst in Tunesie geweest. Zat toen wel aan de andere kant, bij Hammamet. Ik vond de medina daar erg leuk, wat ik heb gelezen is die er in Sousse ook..

Wij (mijn moeder en ik) gaan volgende week voor 8 dagen naar dit hotel.
Ik zal je daarna wel delen hoe het was.

Ik ben de mentaliteit van Turkije gewend en ook in Griekenland (Kreta) kunnen ze er wat van qua opdringerigheid.
Dus daar zit ik niet zo mee.

Verder gaan we echt vooral om te relaxen, een spa te bezoeken, wat cultuur op te snuiven.
Geen echte doe vakantie dit keer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 12:04

Onze vakantie is inmiddels geannuleerd :+
Wij hebben een huis gekocht, en krijgen over 2 weken de sleutel. Er moet zoveel aan verbouwd worden dat ik 1 maand later echt niet op mijn gemak op vakantie kan gaan.

Maar ik hoor wel graag hoe het was :D Aangezien wij in september nog een weekje weg willen.