Kamperen in Denemarken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Kamperen in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:22

Omdat vriendjelief en ik naar Kopenhagen willen, hebben we besloten om , als het weer meezit, 2 weken met de caravan naar Denemarken te gaan.
Iemand nog leuke tips qua campings, eten, drinken, doen en zien in Denemarken? Mag door heel Denemarken.
Ook als we niet naar Denemarken moeten gaan, hoor ik heel graag waarom! ( Of nog andere leuke tips binnen 800-900 km vanaf Groningen?)

_AB_

Re: Kamperen in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 11:05

Niemand? (A)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:14

Denemarken is leuk, wij hebben er een rondje van gemaakt via Silkeborg, Kolding, Herning, Aalborg, Arhus daar met de boot over toen naar Roskilde en Kopenhagen en via het eiland fyn weer terug.

Wat mij nog bij staat is het Koldinghus, mooi staaltje architectuur. Het meisje van Egtved, de tollundman.
En bij Roskilde waren ze toen vikingschepen aan het opknappen en nabouwen, ook de moeite waard.
Kopenhagen vind ik echt leuk en Odense ook.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:17

We zijn gewoon gaan rijden, zochten een camping als we geen zin meer hadden, bleven daar een paar dagen de omgeving bekijken en weer verder. Campings hebben we niet geboekt, we konden overal zo terecht alleen rond Roskilde/Kopenhagen was het wat drukker.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 14:31

Thanks voor de tips! Ga het even aan m'n vriend laten lezen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:37

Ik ben jaren terug in Denemarken geweest en ik vond het eigenlijk niet zo bijzonder. Mooi rustig land, maar dat is wel iets waar je 'zin in moet hebben'. :)
Tips heb ik niet, ik kampeerde niet.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:07

Ja! De krijtrotsen bij Mon is ook een aanrader! En het Wildlife park met enkel Scandinavische dieren. We hebben ook gewandeld bij de Dyrehavn , niet normaal zoveel soorten edelherten, damherten e.d. gezien. Mocht je adressen of iets willen stuur even een pb dan zoek ik het op.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 15:14

Oh super leuk, ik ga je straks even pb sturen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:42

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:00

Thanks!^^

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:16

Persoonlijk vind ik Roskilde een veel leukere (meer rustig etc) stad dan Kopenhagen. Wij hebben op deze camping een paar dagen gestaan, en dan gefietst naar de stad Roskilde. Leuk om te zien.
Met de auto een dag naar Kopenhagen geweest. Prima te doen. Een beetje rondgetrokken door Denemarken, was erg leuk, fijn land om te kamperen.

https://www.zoover.nl/denemarken/seelan ... de/camping

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:50

Ik heb vlakbij Kopenhagen en vlakbij Aalborg gewoond. Kopenhagen is zeker leuk om gezien te hebben, Aalborg vind ik persoonlijk een leukere stad (wat knusser ofzo). Waar houden jullie van? Ik weet wel wat leuke plekken/dingen om te doen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 19:10

Leuke tips allemaal!
Wij houden van natuur, cultuur, steden bezoeken, een dagje pretpark of dierentuin is ook leuk :) dus kom maar door met die leuke plekjes! ^^

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 19:11

rien10 schreef:
Persoonlijk vind ik Roskilde een veel leukere (meer rustig etc) stad dan Kopenhagen. Wij hebben op deze camping een paar dagen gestaan, en dan gefietst naar de stad Roskilde. Leuk om te zien.
Met de auto een dag naar Kopenhagen geweest. Prima te doen. Een beetje rondgetrokken door Denemarken, was erg leuk, fijn land om te kamperen.

https://www.zoover.nl/denemarken/seelan ... de/camping

Klinkt super goed! Fijn dat het n leuk kampeerland is! Ben Frankrijk gewend, haha

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:24

http://www.svinkloevcamping.dk

Wij gaan eigenlijk altijd naar deze camping. Ben voor het eerst met mijn ouders mee gegaan toen ik 3 maanden oud was en ik ga nog steeds elk jaar terug Haha :D

Niet al te ver weg zit een pretpark, verschillende dorpjes in de buurt. Aalborg is vlakbij en genoeg 'natuur' wat interessant is om te bezoeken (Bulbjerg, skagen, rubjerg knud bijvoorbeeld). Ook hebben we regelmatig een dag Noorwegen of Zweden gedaan met de boot. Camping ligt midden in de bossen en loopt over in duin/strand.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:54

Mijn schoonvader en zijn vriendin hebben een kleinschalige camping aan zee: http://www.natuurvakantiedenemarken.nl/ We zijn hier 2 of 3 keer per jaar te vinden, heerlijk rustig!

Vanuit daar doen we altijd verschillende dingen in Noord Jutland.
- Skagen (meest Noordelijke puntje van DK). Je kunt daar helemaal naar de punt lopen, waar 2 zeeën bij elkaar komen en met een beetje mazzel liggen de zeehonden op het strand uit te rusten.
- Rubjerd Knud (vuurtoren die in zee gaat storten over een tijdje)
- Lokken/Blokhus: daar kun je (zelfs met de camper) over het strand.
- Dronninglund: een heel oud bos, met hele oude/grote bomen. Erg mooi om doorheen te wandelen.
- Sæby: leuk dorpje

Echt uit eten gaan in Denemarken doen wij niet veel (vinden we niet heel bijzonder), maar er zit een pizzeria in Hals: het is niet gezellig, maar het zijn echt goede pizza's! (http://sorrentoshals.dk/)

De steden Aalborg en Arhus zijn ook leuk om te bezoeken. Vlakbij Aalborg ligt Farup Sommerland (pretpark).

Bij Kopenhagen in de buurt kun je natuurlijk naar het pretpark Tivoli, de zeemeermin en het slot. In Kopenhagen zou ik een dag een fiets huren, dan kun je veel in 1 dag zien :-).

Er zitten langs de kust een aantal haventjes, één daarvan is Rungsted Havn. Leuk klein haventje en een klein strandje. Daar zit een burgerrestaurant: The Captain (http://www.thecaptain.dk/) Heerlijke burgers!

Vlak bij Kopenhagen kun je ook met de boot naar Zweden (Helsingor/Helsingborg). Makkelijk te doen in 1 dag.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 20:27

Oh wat tof! Ik krijg nu echt al zin in vakantie :D