Ik zit op dit moment 4 maanden voor studie in Canada. Nu mag ik thuis mijn abonnement verlengen, en mocht nou net mijn familie eind februari op bezoek komen. Nu vraag ik mij af of zij mijn nieuwe telefoon mee mogen nemen naar Canada? Hij heeft een waarde van ongeveer CAD $1100, maar de telefoon wordt niet echt 'ingevoerd', omdat deze ook weer met mij mee teruggaat als ik mijn studie hier afgerond heb.
Het enige wat ik kon vinden over andere goederen dan voedsel, is dat het een maximale waarde van CAD $60 mag hebben. Dit betreft 'geschenken'..
Zou hem gewoon laten meenemen als hun eigen telefoon dan, je mag wel twee telefoons hebben namelijk (zakelijk en privé). Kan die alleen niet in nieuwe hoesje mee.
Het is toch ook geen geschenk? Het is namelijk je eigen abbonement. Zou m gewoon mee laten nemen inderdaad.
vivian_ve
Geplaatst: 31-01-18 07:32
Mijn ouders heben voor mij een keer een laptop, een camera en nog een heleboel andere dingen meegenomen voor me toen ik in Canada woonde. Nooit een probleem geweest. Het enige wat nog wel eens problemen opleverde was kaas
Bedankt! Dat scheelt al een hoop haha. Mag dit ook nog in verpakking of is het slimmer om de telefoon er toch uit te halen?
Alane
Geplaatst: 31-01-18 08:12
kun je die vraag niet voorleggen aan de douane aldaar? zou toch vervelend zijn dat wanneer ze op het vliegveld staan en kosten moeten betalen. Want hoe kunnen ze (de douane) zien dat die nieuwe telefoon daadwerkelijk voor jou is en niet daar verkocht gaat worden? of voor een canadees is?
en het abo staat op jouw naam? Dan is het nog de vraag of je ouders überhaupt je telefoon in ontvangst mogen nemen als je een nieuw abo besteld.