Kleding voor trips in de jungle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annemerel

Kleding voor trips in de jungle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:45

Dag Bokkers,

Over een klein maandje vertrek ik naar Suriname voor stage. Nu staat het op de planning om veel op trip te gaan, ook het binnenland in. Maar nu komt het lastige, wat doe je dan aan?
Ik heb al veel foto's bekeken en daarop zie je veel mensen met korte broek lopen of met een soort joggingsbroek.

Nu heb ik het idee om ventilerende hardloopleggings mee te nemen, maar ik weet niet of dit in de praktijk comfortabel is.

Heeft iemand tips of ervaringen voor mij?

Liefs,
Anne Merel

Tutti_Frutti

Re: Kleding voor trips in de jungle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:56

Als je echt de bushbush ingaat is het slim om in ieder geval je benen volledig te bedekken. Dus hoge sokken in de wandelschoenen en een lange broek. Het zal vast flink warm zijn dus zou zelf voor iets luchtigs kiezen, zoals bijvoorbeeld je eigen idee van een ventilerende hardloop legging. Iets heel zwierigs wat aan de onderkant los hangt defeats the purpose. Lichte kleding trekt minder muggen aan, dus dat wordt meestal ook geadviseerd. Als je overnight trips gaat doen zou ik ook denken aan een goed bedekkende trui en DEET (+40%)!

Geniet ervan!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:57

Ooit de tip gekregen om geen strakke broek aan te doen. Heb het gemerkt want de dazen en muggen staken er door heen. Dat was wel in Duitsland, maar in de jungle heb je ook genoeg prikbeesten.
Veel plezier op je stage en tripjes :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:25

Macs schreef:
Ooit de tip gekregen om geen strakke broek aan te doen. Heb het gemerkt want de dazen en muggen staken er door heen. Dat was wel in Duitsland, maar in de jungle heb je ook genoeg prikbeesten.
Veel plezier op je stage en tripjes :)

En bloedzuigers, ook niet zo aangenaam!
Nee, ik zou geen spannende broek aandoen.... het kan, maar uiteindelijk niet ideaal. Een gewone lichte lange wandelbroek. De zomerversies wegen 2 keer niks en zijn ook echt super luchtig.... Als je budget hierin niet veel toelaat, eventueel eens bij Decathlon binnenspringen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:30

Een wandelbroek en afhankelijk van de creepy crawlies een bloesje of shirt met lange mouw. Een wandelbroek is licht van gewicht, dun en afhankelijk van het merk ook insecten werend

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:05

Lichte broeken van een soort parachutestof. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de foeilelijke maar o zo praktische afritsbroeken van licht materiaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:08

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:09

Een lichte wandelbroek of een afritsbroek. Tijdens een campingtrip in de okavango heb ik daar veel plezier van gehad. Een legging zou ik niet aandoen want alles prikt daar doorheen en een korte broek moest ik helemaal niet aandenken tijdens de dagtochten

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:34

Inderdaad de afritsbroek. Ideaal! Tijdens onze jungle trips (Suriname, Costa Rica, Indonesië) werd ik:
Vies (modder, modder en nog meer modder)
Nat (regen, wederom modder (plassen) water oversteken, zweten)
Lek geprikt (muggen, vliegen, bloedzuigers).

Het is dus fijne om lichte, sneldrogende kleding te hebben en inderdaad niet al te strak om je benen ivm allerlei vervelende insecten. Daarnaast hebben wij in Costa Rica voornamelijk op rubber laarzen gelopen ivm modder, dat was ook ideaal.

Het ligt denk ik ook heel erg aan je plannen, wij hebben echt een jungle trekking gedaan waarbij je meerdere dagen door de jungle loopt. Maar in Suriname heb ik ook een trip naar Blanche Marie gedaan en daarbij zat je voornamelijk in de auto of lag je in het water en liep ik gewoon in een korte broek en sneakers, wel wederom veel insecten/muggen dus had achteraf liever lange broek aan gehad.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 10:04

Bedankt allemaal voor de tips!!