Alleen op trip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alleen op trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:17

Hi Bokkers,

Ik zou binnenkort graag wat stedentrips maken in m’n eentje. Ik ben er heel erg aan toe om er even tussenuit te gaan, alleen. En dit wil ik dus ook gaan doen.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die ook alleen op stedentrip zijn geweest! Ik ben volledig openminded voor verschillende steden dus het zou leuk zijn als jullie ervaringen willen delen met mij! :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:23

Ik ben alleen na barcelona ,Wenen en Boedapest geweest.deze steden zijn alleen prima te bezoeken.

In Boedapest kwam ik nog een Nederlandse tegen overdag. Ben s'avonds nog met haar langs de rivier wezen lopen. Erg mooi met al die verlichting wat ik anders niet had gedaan.

Wenen heb ik wel s'avonds rond gelopen. In het centrum. Erg mooi en stad. Groot gedeelte auto vrij.

Ik kwam in Wenen weer een Amerikaan tegen die ik in Boedapest had keren kennen met een excursie. Ik deed Wenen en Boedapest in een reis. Hij had Praag nog tussen door bezocht.

Bratislava kun je ook combineren met Wenen. Praag en Boedapest ook met een of meerdere. Per trein of boot o.a.

Barcelona kun je ook prima vermaken alleen het havengebied kan je beter niet s avond s gaan rondlopen.

ladypaard

Re: Alleen op trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:41

Ik ben vorig voor het eerst alleen op pad gegaan... Naar Edinburgh. Erg goed te doen in je eentje. Maar ben gek op musea e.d.
Jaar ervoor naar Wenen geweest, en op gegeven moment m'n reisgezel gedumpt en zelf lekker op pad geweest (ook weer met een Museumkaart) :D

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:54

Wat leuk zeg dat zo veel mensen Wenen hebben bezocht..niet alleen in dit topic, maar ook andere soortgelijke topics :)

Idd Wenen, Praag, Budapest, Warschau...je kan heel makkelijk per trein hier van stad naar stad reizen :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:24

Ik ga regelmatig alleen, en ik vind het heerlijk :D Lekker zelf bepalen wat je gaat doen, iets lekkers halen wanneer je daar trek in hebt, geen rekening hoeven te houden met mensen die veel eerder (of later) opstaan dan jij... ideaal!

Ik ben tot nu toe naar Lissabon, Florence, Dublin, Londen en Praag geweest, allemaal steden die prima te doen zijn in je eentje. Edinburgh en Budapest staan voor dit jaar op de planning!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:26

Ik ben twee jaar geleden alleen naar Parijs geweest. Heerlijk!
Ik spreek goed Frans en was er al 4 x eerder geweest. Ik heb alle dagen gedaan waar ik zelf zin in had. Ik had een goedkope vlucht, simpel hotelletje en deed alles met de rer of metro. Echt dat alleen reizen moet je eens gedaan hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:28

Wat een leuke reacties dankjulliewel! :D

En hoe boeken jullie zoiets? Via cheaptickefs ofzo en dan via een ander medium het hotel?

Voelen jullie wel eens onveilig?

Of is t misschien verstandig om ergens heen te gaan waar je al bekend bent? Houd dan snel op voor mij qua steden. _O-

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:36

Ik ga toevallig morgen in m'n eentje. 2 dagen Jeruzalem, en in het weekend een paar dagen naar Cyprus.

Het ligt er echt aan waar ik ben of ik me veilig voel of niet. In Johannesburg voelde ik me totaal niet veilig en ben ik meestal met een taxi ergens naartoe gegaan. In Baku voelde ik me midden in de nacht alleen op straat nog super veilig. En in Tbilisi bijvoorbeeld was overdag geen probleem maar bepaalde straten waren in het donker beter te vermijden.

Ik lees me van te voren vaak een beetje in, opzoek naar tips en trucs en ervaringen. Daarmee kom je een heel eind. Oh, en mocht je het niet zeker weten, vraag het na bij je accomodatie.

Edit: vluchten zoek ik via skyscanner, hostels meestal via booking.com of iets via Airbnb.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:50

Ik ben 1 keer 2 dagen (1 nacht) naar Parijs geweest. Overdag vond ik het heerlijk, heb me prima vermaakt, veel gewandeld, veel gezien. Alleen 's avonds vond ik het toch wel jammer dat ik alleen was. Alleen aan het avondeten vond ik toch een beetje ongemakkelijk. Ben niemand tegengekomen om mee op te trekken. Ben daar ook niet echt actief naar op zoek gegaan, maar lijkt me toch moeilijk te vinden. Ik zat wel in een hotel en niet in een hostel, misschien dat je daar al wat meer aanspraak hebt.

Maar verder: gewoon doen! Je moet het toch eens meemaken om erachter te komen of het iets is wat je vaker wil doen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:33

Qua citytrips binnen Europa ben ik in veel steden alleen geweest:
Londen (niet in zijn geheel, maar bv met studie en dan het eerste of laatste weekend alleen), Barcelona, Ljubljana, Bologna (semi alleen, in de avond was ik samen met een vriend, overdag wel alleen), Milaan (2x), Basel (2x), Praag, Bratislava, Verona (via couchsurfing, dus kende diegene niet en moest daar ook 2 dagen mijzelf vermaken), de Italiaanse riviera (bij Sestri Levante, en dan alle stadjes daar langs de kust bezocht).

Ik zou het zo weer doen! Vermaak me prima en ben vaak niet eens echt alleen omdat ik eigenlijk altijd wel andere reizigers tegen kom, als het niet in het hostel is dan is het wel op straat :+. Alleen eten is het enige ongemakkelijke en als je niemand ontmoet is het soms ook wel jammer dat je in de avond eigenlijk niet echt iets te doen hebt.. Maar eigenlijk heb ik vrijwel altijd wel mensen ontmoet!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:41

En een srprs city trip / broke van srprs kan je ook doen. 2 uur van te voren onthul je je bestemming.

Ik zou ook graag alleen op pad willen gaan maar mijn Engels is niet zo goed en dat houd mij tegen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:51

Waar je naar toe gaat maakt nog niet zo eens uit, maar ik kijk wel altijd van te voren of er verschillend 'free walking tours' zijn en of er georganiseerde pubcrawls zijn. Zeker de pubcrawls vind ik echt geweldig, ook als je niet van drinken houdt. Het is daar gewoon heel gemakkelijk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Qua boeken kijk ik altijd op skyscanner voor vluchten en dan boek ik los een hostel erbij. Hostel is trouwens ook een aanrader, de vorige keer zat ik een een airbnb. Ik had een eigen kamer wat fijn is voor privacy, maar nieuwe mensen ontmoeten is dan lastig

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 01:35

Ik ben afgelopen jaar alleen in Kopenhagen, Berlijn, Praag en Graz geweest. En met een vriend in Londen.
Alle zijn leuk om alleen te doen! Heb overal in hostels gezeten, behalve in Graz, daar zat ik vlakbij bij een host in huis. Hostels zijn leuk, je ontmoet er mensen maar als je daar geen behoefte aan hebt hoeft het natuurlijk niet!
Hoe wil je gaan, met de auto of met vliegtuig/trein/bus?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:21

_Dominique schreef:
Wat een leuke reacties dankjulliewel! :D

En hoe boeken jullie zoiets? Via cheaptickefs ofzo en dan via een ander medium het hotel?

Voelen jullie wel eens onveilig?

Of is t misschien verstandig om ergens heen te gaan waar je al bekend bent? Houd dan snel op voor mij qua steden. _O-

Ik boek meestal een combi ho(s)tel + vlucht via Expedia, lekker makkelijk en goed betaalbaar :j. Ik heb me tot nu toe nooit echt onveilig of ongemakkelijk gevoeld, ook 's avonds niet. Nu maak ik het ook nooit zo laat en ik ben niet echt van het op stap gaan, als je dat wel bent ligt het misschien anders.

(Oh wacht, in Londen voelde ik me 's avonds niet heel veilig, maar dat kwam omdat het hostel midden in een donker park lag en alleen via een smal fietspad te bereiken was. Waar 's avonds natuurlijk geen kip liep. Pure horror was dat :+)

Ergens heen gaan waar je al bekend bent... moah. Kan, als je dat prettig vindt, maar als je de grote steden aanhoudt spreken er genoeg mensen Engels of Duits, en (om met Harrie Jekkers te spreken) anders wijs ik het wel an :D Gewoon een stad prikken die je leuk lijkt, en niet teveel vasthouden aan het bekende :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:23

Ah wat leuk Do! Ik ben in 2015 alleen naar Dublin geweest, absoluut een aanrader! Hele makkelijke en leuke stad om in je eentje te verkennen. Het was ook mijn eerste keer alleen op stedentrip, maar het is zeker goed bevallen.

Ik had overigens alles los geboekt omdat ik goede aanbiedingen had gevonden :)) Voor amper 250 euro (hotel+transfer+vlucht) zat ik 5 dagen in Dublin.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:11

Ik ga vaak met vliegtuig als ik alleen ga. En zit gewoon in een hotel.
Eten is niet zo erg boekje of telefoon dan heb je wat te doen. Ik kan ook rustig om me heen kijken.genoeg tezien.
In Wenen zat een ouder echtpaar naast mijn tafel. Die deden op een gegeven moment jas aan en liepen weg.. kwam de ober eraan.. bleek dat ze gewoon niet betaald hadden. Wees nog aan welke kant ze opliepen. Enzo wel meer gezien.

Alleen kan je alles zelf bepalen. Hoelang je ergens blijft, hoelaat en wanneer je eet . Tot wat je wil zien.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:35

Ik ben vorige zomer naar Krakau geweest in m'n eentje :) Erg leuke, gezellige stad, niet extreem toeristisch en alles is erg goedkoop! :) Ik ben toen verbleven in hostels, daar leer je gauw andere reizigers kennen, dan ben je nooit echt alleen. Het Pink Panther Hostel vond ik het allerleukst, maar je moet dan wel in zijn voor een drankje en een feestje :D

Vliegtickets naar Polen zijn ongeveer 30 - 40 euro (retour!) en hostels vind je al voor 10 a 15 euro per nacht.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:01

Krakau is Idd een aanrader! Wel een slaapplaats van te voren regelen! !!! Had ik dus niet gedaan. Ik ben naar Auschwitz geweest, zeer indrukwekkend. Lubjana is ook een leuke stad. Was hier samen met oma, maar alleen ook zeer goed te doen.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:24

Zijn er hier ook mensen die als minderjarige alleen op vakantie zijn geweest? Als ik klaar ben met mijn examens ben ik namelijk 17 en lijkt het mij leuk om op vakantie te gaan naar England of Schotland, maar heb geen vrienden die op dat moment ook vakantie hebben. Mijn engels is trouwens prima, dus dat is geen probleem. Ben benieuwd naar ervaringen en wat het ongeveer kost :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:27

Ja hoor. In 2011 naar Spanje geweest. Was wel voor stage, maar wel zonder ouders.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:45

Ik lees even mee. Ik zit er ook over na te denken om aankomende zomer er alleen op uit te gaan. Ik twijfel enkel nog tussen twee bestemmingen.
Ik zou graag naar London willen, had dit liever met vrienden gedaan maar letterlijk iedereen is er al een keer geweest :+
Nu zat ik er aan te denken om misschien te gaan hiken in Zweden. Maar ik weet niet of dat alleen zo goed te doen is :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:50

Dat wou ik alleen in Noorwegen doen blij dat ik toen niet gedaan had. Ik ben met twee vrienden heen geweest maar wat ruig vergeleken met hier wandelen. Nu is Zweden iets minder erg dan Noorwegen gok ik.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:53

Ik ben een paar maanden geleden alleen naar Wenen geweest, vond het een erg mooie stad maar zou er niet graag nog een keer alleen heen gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:04

Ik ga voor mijn werk veel alleen op pad en heb zo aardig wat steden al bezocht. Mijn favorieten zijn Porto en Barcelona. Barcelona is wel wat onveilig qua zakkenrollen dus goed op je spullen passen (op een congres waar ik was heb ik rondgevraagd en de helft was beroofd.. ). In zijn algemeenheid telt dat als je in de drukkere gebieden blijft (en je tas goed afsluit enzo) het met de veiligheid wel goed zit. Porto vond ik erg veilig eigenlijk (en relatief goedkoop ook, 5 euro voor een volledige warme lunch was doodnormaal als je de volksbuurten ingaat). Aanrader sowieso is walking tours gaan doen. Dat zijn zo doorgaans lokale dames en heren die je een paar uur door de stad rondleiden. Is niet duur (vaak bepaal je kosten zelf via fooi) en zo zie je de leukste plekjes.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:06

Heb enkele maanden in Wenen gewoond. Ik voelde me er heel veilig. Met uitzondering aan het busstation van Praterstern 's avonds / 's nachts.

Woon nu iets meer dan een jaar in Schotland en dat is heel goed te doen moest je alleen op pad gaan of door Schotland trekken!!