Leuke niet toeristische verblijfplaats kust thv bologne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Leuke niet toeristische verblijfplaats kust thv bologne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 12:42

Aankomende mei/juni willen we met zn tweetjes op vakantie naar Italië met de auto. Modena/maranello is de tussenstop voor mijn man(Ferrari :+ ) en daarna willen we nog wat dagen lekker uitrusten en daarvoor niet te ver meer naar het zuiden hoeven. Ik wil liever niet in een grote stad zitten of te toeristisch, maar wel graag aan de kust. We zijn geen uitgaanstypes, als er wat leuke restaurantjes zijn en wat activiteiten op auto-afstand vind ik het prima. En zowel de kant van de adriatische zee mag alswel de zuidkant :+
Je hoort, we zijn eigenlijk heel makkelijk. Een beetje een idyllisch dorpje/stadje met niet teveel toerisme, een goed hotel (met zwembad) en mogelijkheid om lekker lokaal te kunnen eten en we zijn tevreden. Wie kent zo'n pareltje en kan ons helpen?

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:56

Ik heb afgelopen zomer gewerkt op een camping in italie dit was bij de grens van Frankrijk, italie. De natuur was daar fantastisch en ik vond het wel mee vallen met de toeristen ( in vergelijking met het Gardameer) zeker in mei juni zullen hier niet veel toeristen zijn. Als je vanuit de kust iets meer de bergen inrijdt dan kom je echt in oude Italiaanse dorpjes terecht. Langs de kust zijn veel restaurantjes te vinden.

Je hebt er genoeg hotels in de buurt alleen ik zou de naam hier niet van weten.

Mocht je van natuur en zulke dorpjes houden is die omgeving echt een aanrader.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Leuke niet toeristische verblijfplaats kust thv bologne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 16:23

Dankjewel! Het is een beetje westelijker dan dat we in gedachte hadden, maar opzich is dat niet heel erg. Heb je een naam van een stadje of dorpje oid? Om wat makkelijker te oriënteren?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:56

wat dacht je van bijvoorbeeld een uithoek als lido di volano?
ik weet niet of er wat te beleven valt echt.. maar is kust, zit tegen natuurgebied aan en je zou ook nog een dagje venetie kunnen meepakken

deze info over die omgeving zag ik zo snel..

ik ken het daar niet.. maar ik zocht op een beetje afgelegen plekje niet te ver van bologne af.

https://www.riccionecampingvillage.com/ ... ezichtigen

Winged

Berichten: 33018
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:32

Tja, ongeveer gelijke hoogte heb je eigenlijk het gedeelte aan de westkust vanaf Viareggio naar Genua. Dat is een behoorlijk populair gebied, met name door de Cinque Terre (wel erg mooi, maar ook super toeristisch). Je hebt er met name kiezelstranden trouwens. (Google je Viareggio zijn de eerste hits plaatsjes van de Cinque Terre trouwens)

Camogli was toen ik er zat (september) heerlijk rustig. Het is eigenlijk een reeks met 'slapende' dorpjes daar.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Leuke niet toeristische verblijfplaats kust thv bologne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:38

Wij zijn vorig jaar op meerdere plekken in Italië geweest.
Mocht je naar het Gardameer willen dan is dit een aanrader: https://www.booking.com/hotel/it/livia.nl.html
Gargnano is ook een redelijk rustig dorp daar. Ik vond het er heerlijk.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Leuke niet toeristische verblijfplaats kust thv bologne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:37

westkant van het gardameer is inderdaad relatief rustig.. soort van kust.. en mooie natuur..

wij zijn zelf oostkantgangers, dit jaar voor de derde keer heerlijk.