Op zoek naar luxe vakantievilla in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Op zoek naar luxe vakantievilla in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:02

Voor komende zomer (augustus) zijn wij op zoek naar een moderne luxe vakantievilla in (zuid)Limburg.
Even een aantal eisen op een rij:
- 4 slaapkamers
- badkamer met bad
- ruime keuken
- sauna zou leuk zijn (en dan graag een finse)
- ruime tuin, bij voorkeur afsluitbaar
- kindvriendelijk
- voor 5 volwassenen en 1 kind van 2,5
- max 1250 euro voor een week

Ik ben al druk aan het zoeken, maar kan zo nog niet wat vinden wat aan alle eisen voldoet. Helpt bokt mee?

estja

Re: Op zoek naar luxe vakantievilla in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:15

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:56

Een villa voor 20 personen lijkt me met 5 man en 1 kind een beetje gortig :o :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:14

Deze vraag hoort thuis op [BEU] Bokt Erop Uit, dus daar verhuis ik je topic naartoe.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:42

Heb je al eens gekeken in de buurt van Valkenburg of Maastricht?
Dit kan ik je erg aanbevelen. :j

Ik woon zelf in Zuid-Limburg.

Anders richting de kant van Epen is ook erg mooi!

Houd je meer van mooi bosgebied, oude bezienswaardigheden of een mooie oude stad met flink wat winkels?

Epen is namelijk een erg mooi heuvelgebied met erg veel bos, heuvels en oude boerderijen. Je kan het wel een beetje met gezellig Duits vergelijken. Leuke dorpjes en veel land.

Maastricht heeft een groot, oud winkelcentrum waar veel te zien valt.

Valkenburg staat er bekend om zijn mooie oude bezienswaardigheden. Een leuk, klein dorpje met winkels, grotten en monumenten.

De plekken liggen dicht bij elkaar en makkelijk om met de auto naar toe te rijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:54

We willen vooral dagjes dingen gaan doen; mergelgrotten, dagje Maastricht, dag fietsen en dat soort dingen. Beetje centraal in Limburg zou dus fijn zijn, maar als die dingen op 30/45 min rijden liggen is het ook nog geen probleem

Heb een mooi park gevonden in Roggel, ligt iets boven budget maar voldoet verder aan de eisen.
Weet jij hoe de omgeving daar is? Het is natuurlijk wel vrij noordelijk (ome google geeft 42 min naar Maastricht)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:04

Het is erg afhankelijk van wanneer je gaat. Landal Valkenburg ligt heel gunstig voor jullie wensen, maar 4 slaapkamers (8EL) is tot 20 augustus ruim boven jullie budget. Daarna eronder.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:50

Roggel ben ik totaal niet bekend.
Woon zelf in Heerlen, in de buurt van Valkenburg. Is voor mij een dik kwartiertje rijden.
Ik denk persoonlijk, voor het beste "vakantie sfeertje", je het beste kunt zoeken in Z-Limburg (onderaan).
Of ergens bij een Duitse grens in de buurt, lekker gezellig in typische oude Duitse restaurantjes snitzels eten (grote snitzels waar de borden nog vaak te klein voor zijn en dat vaak voor maar 15 euro pp.)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:33

Ik gok dat je gekeken hebt bij de Leistert? Als je graag richting Maastricht en Valkenburg wil zal je elke dag best een stukje moeten rijden vanuit Roggel. Redelijk in de buurt ligt dan wel weer Roermond (outlet) en bijvoorbeeld Toverland. Overigens ook bossen genoeg in de omgeving, maar totaal anders dan Zuid Limburg. Het is net wat je zoekt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 02:00

Roggel heeft wel het mooie Leudal in de buurt en kom regelmatig in die omgeving maar vind het een totaal andere sfeer hebben dan Zuid-Limburg waar ik woon. Zou denk ik zelf zuidelijker gaan zitten..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 09:45

Maar dan moet er zuidelijker wel een huis zijn wat aan de eisen voldoet en laat ik nou net dat niet kunnen vinden ;-)

Budget kan evt ietsje opgerekt worden, maar dan moeten de andere zaken wel aanwezig zijn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 09:46

Dorien66 schreef:
Het is erg afhankelijk van wanneer je gaat. Landal Valkenburg ligt heel gunstig voor jullie wensen, maar 4 slaapkamers (8EL) is tot 20 augustus ruim boven jullie budget. Daarna eronder.

We zitten vast aan de bouwvak van regio noord

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:50

Wellicht eens net aan de andere kant van de grens kijken in België of Duitsland?

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:56

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:02

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:03

Liselot schreef:
We willen vooral dagjes dingen gaan doen; mergelgrotten, dagje Maastricht, dag fietsen en dat soort dingen. Beetje centraal in Limburg zou dus fijn zijn, maar als die dingen op 30/45 min rijden liggen is het ook nog geen probleem

Heb een mooi park gevonden in Roggel, ligt iets boven budget maar voldoet verder aan de eisen.
Weet jij hoe de omgeving daar is? Het is natuurlijk wel vrij noordelijk (ome google geeft 42 min naar Maastricht)

Roggel is een heel ander gebied. Plat, geen heuveltje te vinden dus niet zoals de gemiddelde niet-Limburger zich Limburg zal voorstellen. Verder zeker niet verkeerd, maar inderdaad wel 45 minuten rijden naar plekken als Maastricht/het Heuvelland.