Kusadasi, wat is er leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Kusadasi, wat is er leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:38

Yes!

Van de zomer gaan we naar turkije. Nog nooit geweest, dus ik ben heel benieuwd. Vorig jaar omgeboekt wegens onrust daar. Dus nu een nieuwe kans.

Wij houden er echt van om van alles te bekijken. We hebben onze dochter mee die dan 2 jaar is.
Dus wat is leuk,en te bezichtigen waarbij een buggy mee kan?

Brand los!

Nwktje

Re: Kusadasi, wat is er leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:50

Ik ben er een keer geweest maar om nou echt te zeggen dat er een hoop te doen is dat je zelf kan ondernemen viel mij een beetje tegen. In de stad heb je een hoop winkeltjes en kan je naar de haven. Ze hebben daar ook een soort fort maar daar zijn wij niet geweest.
Wil je wat ondernemen dan ben je vaak genoodzaakt dit daar bij een organisatie te boeken. Vaak wordt je dan opgehaald met een bus en bij de bestemming gebracht en ook weer netjes terug gebracht. Ik weet alleen niet zo goed wat voor activiteiten er zijn.
Enige dat wij toen der tijd hebben gedaan is een dag op een boot op de zee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:12

Ik ben een keer of 5 in Kusadasi geweest, vond het destijds heel leuk maar is al wel jaren terug.. het was wel meer een zon, zee, strand vakantie. Efes is wel iets dat je gezien moet hebben, maar niet met peuter en buggy := het is er druk en stikheet. Wat wel leuk is om te doen, is een dagje mee op een boottrip. Milipark is ook leuk om een keer te bezoeken, daar heb je kiezelstranden met heel helder water.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:20

Ik zou met een peuter hartje zomer in Turkije geen tripjes doen maar in het water of onder een parasol blijven. En op het heetst van de dag ern dutje op de koele kamer, niet hangend in een buggy ergens buiten.

Zo een boottocht op zee daar heeft een peuter helemaal niets aan. En als ouder heb je dan alleen maar oog voor 1 ding, je peuter. Die boten zijn niet peuterproof.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:25

Denk ook aan veilig vervoer daar in auto's/busjes. (Veilige) autostoeltjes voor kinderen zijn daar zo goed als onbekend. Wij hebben er zelf 1 meegezeuld. Het rijgedrag van de gemiddelde Turk is een stuk onveiliger dan hier. Denk ook aan veilig water en voedsel voor je kind. Een infectie heeft het zo te pakken.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:57

Wij zijn er ook een keer of 2/3 geweest. Efes is wle aan te raden, evenals de gezellige binnenstad. Het eerste is met een peuter niet erg leuk denk ik, is snikheet ook met een buggy is het niet zo handig.

Als je verder uitstapjes wilt doen moet je er inderdaad wel rekening mee houden dat je met veel man in ren mini busje wordt gepropt.

Ik zou het houden bij zon/zee/strand en s avonds een keer naar het stadje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 22:20

Lieve medebokkers.
Adviezen over de kleine zijn onnodig ;)

Ik vraag puur om leuke dingen om te bekijken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 22:21

Jaime_ schreef:
Ik ben een keer of 5 in Kusadasi geweest, vond het destijds heel leuk maar is al wel jaren terug.. het was wel meer een zon, zee, strand vakantie. Efes is wel iets dat je gezien moet hebben, maar niet met peuter en buggy := het is er druk en stikheet. Wat wel leuk is om te doen, is een dagje mee op een boottrip. Milipark is ook leuk om een keer te bezoeken, daar heb je kiezelstranden met heel helder water.

Txs! Dat ziet er idd mooi uit

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:23

Off topic (in de ogen van ts) vermoed ik, daarom verwijderd.