.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:42

Waarschijnlijk in juni naar Kroatië met Villavibes en in het najaar naar Zuid Afrika met Fox.. Heel misschien, als het financieel en qua werk lukt, met de kerst naar Curaçao of met oud en nieuw naar Dubai :+

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:47

Waarschijnlijk wandelen in Bretagne!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:24

Eind januari voor een maand naar costa rica
April weekendje valkenburg
Mei weekend Gent
En dan einde van het jaar nog weekje all in waarheen nog geen idee

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:59

Inspiratietopic.

Heb nog niets gepland want zit zeker tot en met eind mei in Denemarken. Maar NY staat op mijn lijstje.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:01

8 dagen Valencia Spanje, 14 dagen Cote d'Azur Frankrijk, 9 dagen Side Turkije en hopelijk eind van het jaar nog een paar dagen naar Londen. :)

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:24

Wij (ik en m'n vriend) gaan begin juni 16 dagen naar Amerika, roodtrip idee. Vriend heeft alles geboekt, dus exacte rit weet ik niet :Y) Weet wel dat we landen in Las Vegas en daar 2/3 dagen blijven en ook langs Salt Lake City komen. Wordt voor mij mijn eerste 'grote' reis. Ik heb er zin in! :D Gaan sowieso een aantal National Parks bezoeken, zo is de roodtrip in elk geval gepland. In de Bryce Canyon gaan we paardrijden, dat staat al vast. :))

Verder willen we in het najaar nog op vakantie of nog ergens in het jaar een wat kortere vakantie. Afgelopen december zijn we naar de Eifel geweest in de week van mijn verjaardag, is alleen wat anders verlopen dan gehoopt aangezien we op mijn verjaardag in een Duits ziekenhuis zaten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:42

sandra1312 schreef:
Wij (ik en m'n vriend) gaan begin juni 16 dagen naar Amerika, roodtrip idee. Vriend heeft alles geboekt, dus exacte rit weet ik niet :Y) Weet wel dat we landen in Las Vegas en daar 2/3 dagen blijven en ook langs Salt Lake City komen. Wordt voor mij mijn eerste 'grote' reis. Ik heb er zin in! :D Gaan sowieso een aantal National Parks bezoeken, zo is de roodtrip in elk geval gepland. In de Bryce Canyon gaan we paardrijden, dat staat al vast. :))


Dat 'paardrijden' in Bryce stelt echt heel weinig voor.. Je gaat stapvoets in een treintje een stukje naar beneden en vervolgens weer omhoog.. Ik heb het destijds mijn reisgenoten afgeraden en onze reisleiding deed dit ook.

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:46

Relaxed schreef:
sandra1312 schreef:
Wij (ik en m'n vriend) gaan begin juni 16 dagen naar Amerika, roodtrip idee. Vriend heeft alles geboekt, dus exacte rit weet ik niet :Y) Weet wel dat we landen in Las Vegas en daar 2/3 dagen blijven en ook langs Salt Lake City komen. Wordt voor mij mijn eerste 'grote' reis. Ik heb er zin in! :D Gaan sowieso een aantal National Parks bezoeken, zo is de roodtrip in elk geval gepland. In de Bryce Canyon gaan we paardrijden, dat staat al vast. :))


Dat 'paardrijden' in Bryce stelt echt heel weinig voor.. Je gaat stapvoets in een treintje een stukje naar beneden en vervolgens weer omhoog.. Ik heb het destijds mijn reisgenoten afgeraden en onze reisleiding deed dit ook.


Oh, dat is wel jammer.. Maar mijn vriend heeft ook niet zoveel rij-ervaring dus veel meer dan stappen zat er sowieso niet in. (heeft 2 keer wat rondjes gestapt op mijn paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:51

sandra1312 schreef:
Relaxed schreef:

Dat 'paardrijden' in Bryce stelt echt heel weinig voor.. Je gaat stapvoets in een treintje een stukje naar beneden en vervolgens weer omhoog.. Ik heb het destijds mijn reisgenoten afgeraden en onze reisleiding deed dit ook.


Oh, dat is wel jammer.. Maar mijn vriend heeft ook niet zoveel rij-ervaring dus veel meer dan stappen zat er sowieso niet in. (heeft 2 keer wat rondjes gestapt op mijn paard)


Voor je vriend is het dan wel prima, alhoewel ik de spierpijn er zeker niet voor over zou hebben. Maar als je zelf echt een spectaculaire rit verwacht, dan valt het je waarschijnlijk enorm tegen. Je ziet veel meer van de Canyon als je zelf naar een aantal uitkijkpunten gaat en/of zelf vanaf daar een pad naar beneden afdaalt.
Plus dat ik ook niet zo van dat soort attracties houd.. Die paarden lopen de hele dag op en neer over hele slechte paden met zoutzakken van (soms dikke) toeristen op hun rug :n

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:52

Relaxed schreef:
sandra1312 schreef:


Dat 'paardrijden' in Bryce stelt echt heel weinig voor.. Je gaat stapvoets in een treintje een stukje naar beneden en vervolgens weer omhoog.. Ik heb het destijds mijn reisgenoten afgeraden en onze reisleiding deed dit ook.


Oh, dat is wel jammer.. Maar mijn vriend heeft ook niet zoveel rij-ervaring dus veel meer dan stappen zat er sowieso niet in. (heeft 2 keer wat rondjes gestapt op mijn paard)


Paardrijden in Bryce is inderdaad niet in een stevige galop door het park, dat is ook gewoon onmogelijk. Maar ik ben een aantal jaren geleden met Canyon Trail Rides meegewerkt (3 uur trip) en vond het echt heel erg indrukwekkend! Een rustig tempo, maar over prachtige (en rustige) paden. Zelfde geldt trouwens ook voor de ritten in de Grand Canyon.

Over het welzijn van de paarden: ze doen 1 rit per dag (dus 2 uur of 3 uur). Natuurlijk is dat zwaar (want heel warm), maar ze zagen er heel goed uit. Bovendien wordt er zeer zeker op het gewicht van de berijders gelet.
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 08-01-18 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43473
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:54

Wij gaan dit jaar, net als voorgaande jaren, met de zeilboot op vakantie. Dit jaar willen we de Waddeneilanden bezoeken en de Noordzee op, heel misschien zelfs naar Helgoland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:55

turtlelito schreef:
Paardrijden in Bryce is inderdaad niet in een stevige galop door het park, dat is ook gewoon onmogelijk. Maar ik ben een aantal jaren geleden met Canyon Trail Rides meegewerkt (3 uur trip) en vond het echt heel erg indrukwekkend! Een rustig tempo, maar over prachtige (en rustige) paden. Zelfde geldt trouwens ook voor de ritten in de Grand Canyon.

Over het welzijn van de paarden: ze doen 1 rit per dag (dus 2 uur of 3 uur). Natuurlijk is dat zwaar (want heel warm), maar ze zagen er heel goed uit.


Dan hebben wij denk ik bij een andere gekeken, hier waren ze met een half uur weer boven, overstappen en volgende rit..

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:57

Ik ga in April naar Maleisie voor 2 weken. :)

Verder heel misschien een weekje Fiji en met kerst willen we 2 weken met een camper en de hond kamperen rondom Melbourne/waar we wonen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:58

Relaxed schreef:
turtlelito schreef:
Paardrijden in Bryce is inderdaad niet in een stevige galop door het park, dat is ook gewoon onmogelijk. Maar ik ben een aantal jaren geleden met Canyon Trail Rides meegewerkt (3 uur trip) en vond het echt heel erg indrukwekkend! Een rustig tempo, maar over prachtige (en rustige) paden. Zelfde geldt trouwens ook voor de ritten in de Grand Canyon.

Over het welzijn van de paarden: ze doen 1 rit per dag (dus 2 uur of 3 uur). Natuurlijk is dat zwaar (want heel warm), maar ze zagen er heel goed uit.


Dan hebben wij denk ik bij een andere gekeken, hier waren ze met een half uur weer boven, overstappen en volgende rit..


Canyon Trail Rides is zeg maar de 'officiele' aanbieder in de Nationale Parken daar (Zion, Bryce, Grand Canyon). Ze zijn niet goedkoop (en vaak vol), maar dat heeft natuurlijk ook een reden :). Over andere aanbieders kan ik niet oordelen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:58

Ik volg. Ik had voor 2017 ook zo'n topic geopend :o . Ik wilde toen heel graag weer eens buiten Europa en dat wil ik nog steeds maar kan nog geen keuze maken := (bijv. Costa Rica, USA, Canada, Brazilië...)
Dus misschien dit jaar toch maar weer binnen EU. Corfu en Kroatië staan dan nu bovenaan m'n lijstje voor de zomer. Ik ga er van de week even goed voor zitten. Tips altijd welkom!

en tussendoor uiteraard weer naar mijn Spaanse & Portugese familie :o Lucky me!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:00

Volgende maand ga ik naar Oostenrijk, een weekje skieën met een vriendin. Ik hoop ook om een weekendje naar Parijs te gaan dit jaar. Voor de rest heb ik nog geen plannen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:02

Gisteren geboekt voor 3 dagen Manchester/Nantwich op bezoek bij de vorige eigenaar van mijn paarden :) Beetje knappe Shires en Clydesdales spotten en dan Manchester bezoeken, zin in!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:09

Wij gaan in februari naar Duitsland en in september onze huwelijksreis, maar nog niets geboekt. Ik vind het erg lastig.

Nessie

Berichten: 8597
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:17

In januari naar Parijs en Disney

In maart naar Miami, The Keys en de Bahama's

In juni naar Aruba en Curacao

En voor de rest van het jaar weet ik het nog niet, waarschijnlijk nog een tripje Marrakech of Spanje.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:24

Wij beginnen volgende week eerst in Gambia :D {:}

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:29

In mei ga ik naar Schotland en in de zomer ga ik naar één van de waddeneilanden waarschijnlijk! :)

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:43

Deze week hebben we geboekt. We gaan naar gran canaria *\%/* Afbeelding

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:48

Wij gaan 3-4 weken naar Engeland. Een rondreis, niets staat vast behalve 16 juni dan gaan we naar de Cumberlandshow. Waar onze terrier mee gaat doen met de Terrierraces _O-. http://www.cumberlandshow.co.uk/

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:04

CharxHebe schreef:
Deze week hebben we geboekt. We gaan naar gran canaria *\%/* [ [url=m/ymqB5d.jpg]Afbeelding[/url] ]


aah hier ben ik ook geweest. zo verliefd op dit hotel en het zwembad is gigantisch (ze hebben meerdere baden maar dat bad op de foto is maar voor de helft te zien, zo groot is het). Oeh..nu wil ik ook weer die kant op <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:10

Ik ga in mei 8 dagen naar Stockholm met school! :D En in de zomer moet ik nog even bekijken. Willen aan de ene kant mooi weer en aan de andere kant is met de auto rondtrekken ook wel heel gaaf...