Vakantie ameland maar wie wat waar hoe ?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marleen_a_a

Vakantie ameland maar wie wat waar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 12:15

Hoihoi!
Ik wil in de meivakantie graag met mijn pony , een vriendin en haar pony op vakantie naar ameland , maar het blijkt nogal lastig om een goede plek te vinden. Het is telkens erg duur of je hebt prikkeldraad oid.
Wij willen uiteraard ook in de buurt overnachten.
Dus : degelijk weiland (gewoon met stroomdraad en dan hoger dan knie hoogte...) , voorkeur met stal (uitloop of binnen maakt niet uit) , wij kunnen zelf de verzorging doen, overnachten in de buurt. En dan voor een normale prijs en geen 500 euro.
Ik vergeet nu vast er wat punten bij te zetten maar denk dat dit de hoofdlijn is. Iemand met een gouden tip voor een plek?

Alvast bedankt!
Groetjes marleen

Something tells me i am going to love him forever

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:17

500 euro voor 2 personene met 2 pony's IN de meivakantie gaat al bijzonder lastig worden, laat staan voor minder.

Tenzij t om 1 overnachting gaat, maar ik lees hierin dat jullie een week willen.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

xAaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:34

Kijk eens op deze site, de tarieven staan er ook op. Leuke stal met aardig personeel, kom hier zelf (bijna) elke zomer voor een buitenrit. De stal ligt dichtbij Nes, dit is een leuk dorp met leuke restaurants, kroegjes etc. waar je je wel een week kunt vermaken.

http://www.jutterspad.nl/home.html

Hou er rekening mee dat de overtocht van Holwerd naar Ameland al minimaal €150,- kost (retour). Deze tarieven staan op de site van Wagenborg. Dus ik denk inderdaad dat het je voor €500,- niet gaat lukken.

Christiene

Re: Vakantie ameland maar wie wat waar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:47

Auto mee na Ameland kost geld, Texel is bijvoorbeeld veel goedkoper met je auto.

The end

Bamii

Re: Vakantie ameland maar wie wat waar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:09

Ik had mijn paard bij Peter Metz staan, die heeft een kleinschalige pensionstalling vlakbij camping Kleinvaarwater. Dat was echt ideaal, vanaf de caravan kon ik bijna mijn paard zien staan (als het niet aan die ene boom lag :P ) en je bent zo op het strand. Het viel mij mee wat de prijzen waren, maar de overtocht is gewoon erg duur.

Jutterspad ging ik vroeger altijd heen om te rijden, maar nu na 2 jaar (!) wordt er nog geroddeld over mij omdat oa ik niet bij hen in pension wou (alle stallen waren vol op hun terrein, hadden nog wel ergens een weilandje over maar daar was niks in de buurt qua zadelkast etc). We zijn daar ruim 20 jaar lang elk jaar geweest, dus ja :+

Metz is echt aan te raden, erg gezellig en je kunt er vlakbij camperen. Hij heeft geen site maar de visvijver hoort erbij, dus deze zou je kunnen bellen/mailen http://www.amelandermeerval.nl/html/contact.html

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 14:57

roxiie schreef:
500 euro voor 2 personene met 2 pony's IN de meivakantie gaat al bijzonder lastig worden, laat staan voor minder.

Tenzij t om 1 overnachting gaat, maar ik lees hierin dat jullie een week willen.

Ik bedoelde pp :P

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 14:59

Bamii schreef:
Ik had mijn paard bij Peter Metz staan, die heeft een kleinschalige pensionstalling vlakbij camping Kleinvaarwater. Dat was echt ideaal, vanaf de caravan kon ik bijna mijn paard zien staan (als het niet aan die ene boom lag :P ) en je bent zo op het strand. Het viel mij mee wat de prijzen waren, maar de overtocht is gewoon erg duur.

Jutterspad ging ik vroeger altijd heen om te rijden, maar nu na 2 jaar (!) wordt er nog geroddeld over mij omdat oa ik niet bij hen in pension wou (alle stallen waren vol op hun terrein, hadden nog wel ergens een weilandje over maar daar was niks in de buurt qua zadelkast etc). We zijn daar ruim 20 jaar lang elk jaar geweest, dus ja :+

Metz is echt aan te raden, erg gezellig en je kunt er vlakbij camperen. Hij heeft geen site maar de visvijver hoort erbij, dus deze zou je kunnen bellen/mailen http://www.amelandermeerval.nl/html/contact.html

Super bedankt voor je antwoord ! Ik zal hier eens naar kijken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie