Welk land 12 daagse rondreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Welk land 12 daagse rondreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 21:20

Hoi allen,

Hoop op wat input voor onze zomervakantie. Ik zal jullie een wensenlijstje doorgeven, wellicht komen jullie met originele ideeën.

* buiten Europa
* bij voorkeur mogelijk op de bonnefooi anders georganiseerde fly-drive.
* graag iets origineels
* geld niet zozeer de beperkende factor maar het hoeft niet de duurste vakantie van m'n leven te worden
* graag wel ietwat zonzeker

(dacht aan Florida of Mexico oid maar ben nog niet geheel overtuigd)

lianne484

Re: Welk land 12 daagse rondreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:24

Cuba <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:26

Oman.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:33

Florida :D vliegen op Orlando en via Fort Meyers en de keys naar Miami.

Wij hebben vorige zomer een week een villa met zwembad gehuurd bij Orlando. Daagje Disney, daagje kennedy space center, daagje st augustine, daagje outlet centers.
Daarna twee nachtjes ft meyers. Dagje Sanibel island.
Dan via de Everglades richting Miami. Wij hebben nog 3 dagen Keys gedaan. Maar die zou je over kunnen slaan.

Airboat door de Everglades is echt een aanrader :)
Benzine kost er niet zoveel. Eten en drinken ook niet.
Villa huur voor een week is peanuts

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:21

Tja, 12 dagen is niet heel lang. Zitten de reisdagen daarbij?

Je zou een rondje vanaf Las Vegas kunnen maken. Daar is het zo verschrikkelijk mooi :j

Florida heeft een erg hoge luchtvochtigheid en daar regent het iedere dag wel 's middags. Zou mijn voorkeur niet naar uitgaan.

Hey_Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:35

Marokko?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 10:21

I know. 12 dagen is zeker niet lang. En helaas incl reisdagen. Ik moet m'n drie weken vakantie in tweeën delen.

Marokko is niet per se een land dat me trekt. Dat 't in Florida zoveel regent had ik niet verwacht.

Een vriendin van me riep ook al Oman, maar is dat niet vreselijk duur?

Cuba heb ik ook al naar gekeken, maar ik las weinig positiefs over het autorijden daar. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:30

Als je 'maar' 12 dagen hebt incl reisdagen zou ik niet al te ver gaan. Zonde van je reistijd die je dan kwijt bent.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:31

Oman in de zomer is pittig warm, wij waren er afgelopen november en toen was het wel lekker.
Oman kun je zo duur maken als je zelf wilt, wij hadden de wat goedkopere hotels en hebben er gewoond dus weten het oude Oman te waarderen en vermeiden de touristische atracties.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:37

In grote steden rijden als Havana op Cuba, is misschien een opgave ja. Maar buiten de stad kom je bijna niemand tegen en is het echt wel te doen. Wij hebben een rondreis gedaan vorig jaar, maar met een bus. Er zitten soms wel wat gaten in de weg haha.
In de andere plaatsen waar ik ben geweest leek het mij prima te doen met de auto!

Voor dit jaar kijken we naar Florida! :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:42

Florida heeft elke middag een goede regen/onweerbui. Rest van de dag is het meestal wel droog

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:46

Oei, 12 dagen incl reisdagen is wel heel kort voor een rondreis buiten Europa! :j

Waarom niet binnen Europa? Het Spaanse zuiden (malaga/ nerja/ frigiliana etc) is prachtig om door heen te reizen, niet bijzonder duur en (bijna) zon zeker in de zomer!! :))

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:47

Keet schreef:
Florida heeft elke middag een goede regen/onweerbui. Rest van de dag is het meestal wel droog

Cuba hetzelfde verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:48

Cuba zou ik zelf niet rijden maar lekker de Viazul gebruiken :j logeren in de Casa's bij mensen thuis. Kan je mooi reizen :j ik zou zelf kijken naar vliegen op Havana en dan met Viazul naar Trinidad en Cienfuegos. Ik hou van Trinidad :+: heb in die laatste nog wel een adresje qua slapen :j en in Havana ook nog wel.

Trinidad:
http://cubahoster.com/hosters/hostal-ma ... s-trinidad Martha & Luis zijn de liefste mensen ooit :+: en Martha is een geweldige kokkin :D

En in Havana:
https://www.hostelsclub.com/hostel-en-30707.html
Luisa is een schat :+: en ze zit op een heerlijke uitvalsplek!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:59

Mexico is echt leuk. Wij hebben een rondje van 14 dagen incl. Reisdagen gedaan. Geboekt met fox.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 11:23

poes schreef:
Mexico is echt leuk. Wij hebben een rondje van 14 dagen incl. Reisdagen gedaan. Geboekt met fox.

En dan zelf gereden? Zijn de wegen daar een beetje oké?

En of je nou 4 uur of 8 uur in het vliegtuig zit, je bent die dag sowieso toch al kwijt met reizen voor m'n gevoel.

Buiten Europa omdat dit wellicht de enige mogelijkheid is in de komende jaren waarop we dit kunnen doen. :)

En omdat ik gewoon graag aparte dingen doe. Laatst een lang weekend IJsland gedaan. Maar een dag echt kunnen rondrijden daar dus en een dagje Reykjavik maar echt vreselijk van genoten.

Kreeg per pb een tip voor Costa Rica. Misschien ook nog de moeite om verder te onderzoeken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 11:23

Oja en thnx voor de tips Jans. Klinkt toch ook wel bijzonder aantrekkelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:29

In Costa Rica is het ook regenseizoen. Daarbij vind ik het wel ver vliegen voor 12 dagen. Wij hadden de snelste verbinding via KLM en waren evengoed nog 14 uur onderweg. Maar het is zonder meer een prachtig land.
Overigens zijn alle genoemde bestemmingen minimaal 10 uur vliegen, ook Florida heen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:36

Jans schreef:
Cuba zou ik zelf niet rijden maar lekker de Viazul gebruiken :j logeren in de Casa's bij mensen thuis. Kan je mooi reizen :j ik zou zelf kijken naar vliegen op Havana en dan met Viazul naar Trinidad en Cienfuegos. Ik hou van Trinidad :+: heb in die laatste nog wel een adresje qua slapen :j en in Havana ook nog wel.

Trinidad:
http://cubahoster.com/hosters/hostal-ma ... s-trinidad Martha & Luis zijn de liefste mensen ooit :+: en Martha is een geweldige kokkin :D

En in Havana:
https://www.hostelsclub.com/hostel-en-30707.html
Luisa is een schat :+: en ze zit op een heerlijke uitvalsplek!

Wij zijn vorig jaar ook per Viazul gereisd, echt perfect! Hadden de tickets wel al van tevoren geregeld en dat bleek steeds weer ook maar goed te zijn, want heel veel mensen op de bonnefooi konden niet meer mee. Maar die namen dan samen een taxi, dus komt allemaal wel goed! :D
En de casa’s zijn inderdaad ontzettend leuk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:28

Mexico is goed te doen om te rijden. Al is het wel een beetje anders :D vooral snelheid laag houden en ze werken ook anders met de richtingaanwijzers. Eens je dat door hebt is het prima. Wij hebben niet in het donker gereden.

Fox zoekt vaak rechtstreekse vluchten waardoor je idd maar een dag kwijt bent. Zelf zoek ik graag vluchten s avonds. Dan kan ik die dag nog werken en reizen we snachts. Scheelt weer!

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:34

Hoewel ik natuurlijk behoorlijk bevooroordeeld ben, waarom niet naar Roemenië?
Het is dan wel niet buiten Europa, maar het doet op sommige plekken in ieder geval erg niet westers aan. Qua afstand te doen en in 12 dagen kan je hier toch echt hele mooie dingen bekijken.
Sibiu, Sighisoara, bran, sinaia, en dan moet je natuurlijk de mooiste autoroute ter wereld ook rijden, de transfagarasan. Mooie natuur en vriendelijke bevolking :j

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:44

Is Azië misschien een optie voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:10

Als je zo'n korte tijd hebt om te reizen en daar je reistijden ook bij in zitten zou ik iets zoeken in een vergelijkbare tijdszone. Naar het westen vliegen is nog wel te doen (dan zit je vooral op de terugweg met een flinke jetlag) maar naar het oosten vliegen kan je flink belabberd van zijn en dat lijkt me echt zonde van je vakantie. Marokko is echt prachtig en een heel vriendelijk land om te bereizen, dat zou ik persoonlijk aanraden. Goed zelf te rijden en meer dan genoeg steden waar je tussen kan pendelen.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:51

Sri Lanka?