Japan 2018: 行きましょ!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:27

Tof!
Maar niet echt in de buurt zeg maar :+

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:30

Thirsa wat gaaf!!! :D

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:44

Het is nog niet definitief, maar we hebben half duidelijke vage plannen.

Eind juli tot begin augustus staat de vakantie gepland! *\o/*

De data staat nog niet vast, dan kunnen we nog makkelijker wisselen qua prijzen. De listings van onze vorige verhuurder waren ineens weg. Gelukkig niet door airbnb maar zelf gedaan. In april krijgen ze een baby, maar ze wilde ons nog wel hebben voor onze data. Weet nog niet zo goed of we dit wel of niet gaan aannemen vanwegen hun rust etc.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:01

Super gaaf! Vorig jaar heb ik een maand in China gezeten. Nu zit ik in Korea(donderdag naar huis) maar ik kan niet wachten om een keer naar Japan te gaan! K ben bang dat ik begin te zwichten voor oost aziatische landen..

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:37

Hallo een vraag over japan...iemand ervaring met naar okinama reizen?

Zijn een rondreis voor begin mei aan het plannen...en te twijfelen om okinama erin te plakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:53

Okinawa :D wij zijn erheen gevlogen vanaf Tokyo met Skymark airlines (geweldige airline!) en vanaf okinawa met Skymark naar Fukuoka.

Boek een hotel aan het strand, wij zaten in het Sunmarina. En huur een auto!

Er is ook een traditioneel dorp war de moeite waard is.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 22:34

Super last minute, maar ik vlieg overmorgen voor een week naar Tokyo :') Zin an, alleen het weer doet wat vaag. Het word donderdag 17 graden. Japan, you what.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:15

Wauw super leuk! Have fun.
Vind je een week niet wat kort voor de lange vliegreis die je ervoor moet maken?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 02:32

Lynnepinny schreef:
Wauw super leuk! Have fun.
Vind je een week niet wat kort voor de lange vliegreis die je ervoor moet maken?


Nee hoor, ik kon goedkoop vliegen en accomodatie werd verzorgd dus ik had er weinig zorgen aan :)

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:13

Geboekt! Door omstandigheden hebben we 14 dagen moeten boeken..wat kort maar ben al blij dat we gaan!

Tips voor een 14 daagse rondreis...qua route vooral wat het meest praktisch is..

We vliegen van tokio narita en vertrekken daar vandaan ook weer. Gaan zo'n rail pas voor 14 dagen aanschaffen

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:21

Tibamar schreef:
Geboekt! Door omstandigheden hebben we 14 dagen moeten boeken..wat kort maar ben al blij dat we gaan!

Tips voor een 14 daagse rondreis...qua route vooral wat het meest praktisch is..

We vliegen van tokio narita en vertrekken daar vandaan ook weer. Gaan zo'n rail pas voor 14 dagen aanschaffen


Die railpass is super chil, je moet wel even opletten want je kan niet met alle treinen.
Sowieso is de app: Japan travel heel handig, die stippelt uit voor je welke metro je moet uitstappen en evt moet overstappen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:46

Dat is een goede...werkt die ook zonder internet verbinding?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:18

Tibamar schreef:
Dat is een goede...werkt die ook zonder internet verbinding?


Nee, maar je kan wel bijv op je hotel/hostel/verblijf - > Starbucks of als je thuis bent, kan je alles wel opzoeken en print scrns maken, zo deden wij het. Aangezien de metro's daar om de paar minuutjes rijden is dat niet heel erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:36

Of boek een mobiele wifi voor een paar tientjes. Die haal je dan op op Narita en lever je daar ook weer in:
https://www.japan-wireless.com/en?utm_s ... gJ7mvD_BwE

Doen wij ook :j

Ik ga even fingers crossed houden, maar misschien 2020 herfst weer :+: weliswaar maar voor 8 of 9 dagen dan ivm schoolvakantie. Maar wil de Japanse herfst zien. Zal ook wel alleen Nagoya worden, misschien stukje tokyo

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:53

Hanafubuki schreef:
Of boek een mobiele wifi voor een paar tientjes. Die haal je dan op op Narita en lever je daar ook weer in:
https://www.japan-wireless.com/en?utm_s ... gJ7mvD_BwE

Doen wij ook :j

Ik ga even fingers crossed houden, maar misschien 2020 herfst weer :+: weliswaar maar voor 8 of 9 dagen dan ivm schoolvakantie. Maar wil de Japanse herfst zien. Zal ook wel alleen Nagoya worden, misschien stukje tokyo


Dat kan ook idd, heeft mijn vriend ook gedaan, de laatste week. :o ik vond dat zonde, omdat je ook bij bijv starbucks wifi hebt en bij veel andere eet/drink tentjes ook. En meestal weet je de dag zelf wel wat je gaat doen en dan kan je t in de ochtend opzoeken.

Anoniem

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:04

Ik vond het met navigeren ook heel handig. Heb toch wel vaak meegemaakt dat openbare wifi allerhande registraties vereiste. Met het kastje kan je gewoon overal online, ook in the middle of nowhere (wij gingen ook naar dorpjes, daar heb je geen starbucks of publieke wifi :D )

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:10

Wij hebben voor 14 dagen tokyo-japanse alpen-Kyoto en omgeving gedaan.

4 dagen Tokyo, 3 dagen Japanse Alpen en een week Kyoto/Nara/Osaka.