Dagje naar Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_Ven

Dagje naar Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 21:51

Hoi Bokkers!

Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen gehad! <|-

Aankomende vrijdag ga ik met mijn opa en oma en drie nichtjes (13, 14 en 17 jaar) een dagje naar Almere. Omdat wij hier allemaal nog nooit zijn geweest, hebben we eigenlijk geen idee welke dingen er te doen en te zien zijn in Almere.

Dus mijn vraag: wat is leuk om te doen of te bezichtigen in Almere? Wat zijn de echte must-see plekjes?

Tips over leuke cafeetjes of restaurantjes om te lunchen of koffie te drinken zijn ook altijd welkom! :)

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Dagje naar Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:18

Almere is een stad volledig gericht op nieuwbouw dus ik zou er echt heen gaan om te shoppen en rondjes te lopen, maar niet om echte bezienswaardigheden op te zoeken. Op de Esplanade zit een mooie schouwburg, maar dat plein is alleen te belopen als het windstil is want anders waai je echt uit je broek voordat je boe kan roepen. Qua eten zitten er op het Belfortplein wat leuke restaurantjes waarvan een deel geloof ik ook wel open is voor lunch.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:19

Welkom! :+

Als je naar Almere Stad gaat dan loopt het winkelgebied van het station tot aan het weerwater. Je kunt het niet missen.
De primark zit bij het station. De Hudsons bay bijna bij het weerwater.
Op het Belfort en op de Markt allebij meer richting het weerwater, zitten allerlei restaurantjes en cafetjes.

Er zijn veel grote ketens, maar toch wel veel leuke winkels.
Je bent er wel even mee bezig om het hele winkelgebied te bekijken. Het kan er wel winderig zijn, dus neem een sjaal mee :-)
Er is veel moderne architectuur, maar tja gebouwen...
Verder is veiligheidsmuseum Pit wel leuk maar misschien zijn jullie daar iets te oud voor. Wel kun je naast het museum schaatsen op een klein kunstijsbaantje.

Veel plezier!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:24

Je kan goed winkelen in almere. Je kan idd lekker eten op belfort (zelf vooral fan van kimono, erg goed japans)

Daarnaast heb je in almere ook stichting aap, waar verwaarloosde/mishandelde aapjes zitten. Echter zit die niet in centrum.

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:42

Erg bedankt voor de tips al! Hier kunnen we iets mee :j

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:47

Tja, wat heeft jullie interesses? Als je van de architectuur van (nieuwbouw)wijken houdt, is een rondje rijden door de verschillende wijken (bijvoorbeeld Filmwijk / Poort / Duin / Oosterwold etc. ) erg interessant. Veel leuke projecten. Ook het nieuwe gedeelte van het winkelcentrum in Stad is in dat opzicht leuk/mooi.

Qua winkelen kun je prima in het centrum in Stad terecht. Vanaf station (Primark) kun je helemaal richting het Weerwater lopen. Belfort heeft leuke restaurantjes, maar her en der genoeg plaatsen om even een kopje koffie te drinken. Ook een paar speciaalzaken, met kwalitatief goede koffie enzo. Kaartje van het centrum met de winkels kun je trouwens hier vinden: https://www.almerecentrum.nl/winkels-en-plattegrond/.

Om te doen:
Veiligheidsmuseum Pit (centrum), veel interactieve dingen die vooral voor jongere kinderen interessant zijn. Maar ook echt wel oude brandweer/ambulance etc auto's wat opa en oma misschien leuk vinden om (terug) te zien?

Escape Room? Zit er eentje in het centrum, weet niet of hij leuk is, maar goed: https://www.escaping.nl/nl/locaties/almere

Landgoed de Kemphaan, waar oa stichting Aap en Almere Jungle (https://almerejungle.nl/ ) zitten, erg leuk als je daar van houdt. Kemphaan ligt buiten het centrum, dus auto wel handig. Je kunt daar overigens gratis parkeren, terwijl Almere centrum allemaal zwaar betaald is. Wel veel en ruime parkeergarages trouwens, je vindt makkelijk een plekje.

Als jullie van wandelen houden: Oostvaardersplassen. Tip: neem een goede camera mee.

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:49

Bedankt roadracer!

We gaan met de trein, is Landgoed de Kemphaan ook goed met het openbaar vervoer te bereiken? Of is dat lastig?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:54

Ilse_Ven schreef:
Bedankt roadracer!

We gaan met de trein, is Landgoed de Kemphaan ook goed met het openbaar vervoer te bereiken? Of is dat lastig?

Met buslijn 159 of 160 ben je vanaf station Almere Centrum binnen een kwartier bij het stadslandgoed, zonder overstappen. Ze gaan alleen niet zo heel vaak, dus dan moet je even op 9292OV kijken wanneer ze rijden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:55

Ilse_Ven schreef:
Bedankt roadracer!

Stopt daar ook een bus! Zo rond 10/15 min met bus van centrum

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:18

Ondanks dat ik Almere het meest sfeerloze stadscentrum vind hebben, kun je er wel leuk winkelen! Alle grote ketens zitten er wel plus wat leuke kleinere zaken.
Verder dan het centrum ben ik echter nooit gekomen :+

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 23:35

Okee bedankt allemaal!

Ik denk dat ik voorstel om even naar Landgoed de Kemphaan te gaan, daar even rond te kijken, misschien naar Stichting AAP, vinden mijn nichtjes denk ik ook wel leuk!
Daarna kunnen we dan nog even shoppen in het centrum en ergens een hapje eten **\O/**

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:37

Bij stichting aap zit ook Almere Jungle. Kun je even opzoeken op fb. Daar kun je voor weinig geld diertjes kijken... eekhoorns, wasberen, alpacas, vissen, schildpadden etc... erg leuk voor kinderen!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:56

Stichting Aap kun je niet echt heen, is niet openbaar toegankelijk. De "apeneilanden" kun je wel zien, loopt een loopbrug langs. Maar bij slecht weer is het niet zeker dat er apen buiten zijn. Zou dus niet alleen voor Aap die kant op bussen. Maar in combinatie met o.a. Almere Jungle zeker leuk om te doen!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:15

Mocht je naar het centrum gaan, wat extra kunnen lopen dan kun je aan de cinema laan gratis parkeren. Is zo'n 15 minuten lopen naar het centrum. Wel even opletten want aan 1x van de weg is het voor een deel blauwe zone

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:17

JustMe8484 schreef:
Mocht je naar het centrum gaan, wat extra kunnen lopen dan kun je aan de cinema laan gratis parkeren. Is zo'n 15 minuten lopen naar het centrum. Wel even opletten want aan 1x van de weg is het voor een deel blauwe zone

Cinemadreef :P maar ze ging met ov

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:21

Gianti schreef:
JustMe8484 schreef:

Cinemadreef :P maar ze ging met ov

Euh ja die bedoel ik. Haha.
Oh echt, helemaal overheen gelezen hihi

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 00:21

Roadracer ik had inderdaad gelezen dat je er niet zomaar naartoe kunt, maar op vrijdag zijn er rondleidingen vanaf 13.30 uur waarvoor je kunt reserveren, dus dat gaan we proberen! Kunnen dan ook nog even kijken bij Alemere Jungle.

Als het echt slecht weer is gaan we ook niet, heeft niet echt veel zin om twee uur in de trein te gaan zitten, je helemaal nat laten regenen en vervolgens weer twee uur terug met de trein :')

Dus we hopen op goed weer! (Of in ieder geval geen regen of sneeuw ;))

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:16

En, hoe is Almere bevallen?

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 15:17

Aaah we zijn vanwege het weer helaas niet meer gegaan :( Dus we houden alle tips uit het topic nog tegoed!

PS: uiteindelijk zijn we gaan bowlen, dat was ook leuk ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:22

Als je van lekker wandelen houdt dan kunnen jullie ook naar de Oostvaardersplassen, dit is alleen wel een eind vanaf het centrum.