Vakantie Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Vakantie Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 07:34

Goedemorgen!

Over ongeveer 2 maandjes vertrek ik voor een weekje naar Cuba *\o/*

Veel ingelezen natuurlijk maar ik ben benieuwd wie van jullie hier ook
Op vakantie is geweest en war jullie er van vonden :)

_KellyAV

Re: Vakantie Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:55

Ik ben afgelopen zomer geweest!! Echt een fantastische vakantie gehad :D

Wat ga je doen, een rondreis of blijf je op 1 plaats? En waar ga je heen? :) misschien heb ik dan nog wel tips voor je!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:33

Een weekje maar? Ben je van plan rond te gaan reizen of blijf je op 1 plek? Ik vond 2 weken al veel te kort :+

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:36

Leuk! Waar precies?
Ik ben er 2 weken geweest een paar jaar terug en dat is echt veel te kort. Ik moet een keer terug en dan langer O:)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:05

2 maal 2 weken geweest. mooi land, leuke mensen maar verwacht niet te veel van het eten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:10

Laat je ook zeker inenten, neem diarree remmers mee en eventueel ors. Denk echt om het kraan water, dus ook ijsklontjes. Mijn vriend en ik zijn flink beroerd geweest, mogelijk daardoor ookal waren we heel voorzichtig.

Ik vond het eten wel lekker, maar vergelijk het niet met Nederland. Veel bonen met rijst en kip haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:11

nils schreef:
2 maal 2 weken geweest. mooi land, leuke mensen maar verwacht niet te veel van het eten.

De eerste vakantie dat ik ben afgevallen :+ Al die rijst en kip... De helft van de kaart is vaak niet beschikbaar. Ach het heeft zijn charme.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 10:33

We gaan inderdaad maar 9’dagen Haha. Naar Varadero :)

Wij zitten wel all in maar heb inderdaad gelezen dat het eten Mwa Mwa is.

We willen wel graag dingen bezoeken!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:41

Hmm Varadero is het toeristische gedeelte. Havana is ongeveer twee uur rijden. Bij Varadero kun je wel snorkelen en een grot bezoeken. Snorkelen was niet heel bijzonder, Saturno Cave was wel leuk. (zwemkleding meenemen!)

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:00

Dit jaar naar Cuba geweest, Holguin, via Tui.
Wij zijn ook 9 dagen geweest, in een all inclusive resort.
We hadden van te voren online een aantal excursies geboek, maar hiervan werden een aantal gecancelled ivm te weinig deelname, doordat we in het laagseizoen zaten.
Dus, toen zelf een aantal uitjes op de bonnevooi geregeld.
We zijn een ochtend met een paardentaxi het platteland op geweest (na flinke ‘inspectie’ van alle paarden en wagens een gezond paard met eerlijke eigenaar uitgezocht).
Dat was een fantastische ervaring! We zijn zelfs bij de beste man thuis geweest, op zijn boerderijtje.
Hij heeft voor ons voor de volgende dag een oldtimer taxi met gids geregeld, welke ons Holguin City heeft laten zien.
Daarna een weekend luieren en snorkelen op het resort, en de laatste dag nog een dagexcursie, welke niet gecancelled was.
Tips:
- Ga de hort op, meeten met de locals buiten de toeristenplekken!
- Leer een paar woorden Spaans, wordt zeker gewaardeerd.
- Eet wat de pot schaft! Wij hebben best ok en voedzaam geteten, maar begrepen wel om ons heen dat dit erg verschilt.
- Laat het over je heen komen, go with the flow, het is een land van uitersten.
- Tussenlanding in Mexico? Je kunt daar op het vliegveld met euro briefgeld betalen als je wat wilt eten, ze wisselen echter in peso’s, dus neem geen grote biljetten mee.

Overall: ik ga zeker terug, het land is prachtig, de mensen ontzettend hartelijk en warm. Het is er ook nog eens erg veilig, ik ben sinds kort weer single en zou er zo in mijn eentje, als vrouw, naartoe reizen!
Heel veel plezier alvast!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:28

Ik ben een paar dagen in varadero geweest, daar verder eigenlijk niks gedaan, behalve luieren. Het was onze laatste stop van de rondreis, dus we zijn lekker bij gekomen. Het eten in het resort was wat westerser (als dat een woord is :+ ) dan gewoon in de andere dorpen en steden, vond ik dan.

Trek er echt op uit! Het is zonde als je alleen in varadero blijft, het is zo'n mooi land!

Wij hebben een rondreis gedaan vanaf Havana, naar Viñales, cienfuegos, Trinidad, Santa Clara, remedios en varadero. Wil zo weer!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:55

_KellyAV schreef:
Wij hebben een rondreis gedaan vanaf Havana, naar Viñales, cienfuegos, Trinidad, Santa Clara, remedios en varadero. Wil zo weer!!

Vergelijkbare rondreis als dat ik heb gedaan :))

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:55

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:57

kitty_gomez schreef:
[BEU] Do's en Don't Cuba?

Misschien hier nog tips voor je? In november 2015 16 dagen Cuba bezocht.

Voor het eten hoef je niet naar Cuba, Wel voor de bevolking, het weer en strand.
Ga offroad fietsen (gewoon op een simpele hotel fiets) zo kom je in de echte dorpjes en natuur van Cuba. En wordt uitgenodigd bij de mensen voor een een drankje.
Wij hadden zelf snoepjes, pennen/stiften mee voor de kindertjes die we tegenkwamen in de dorpjes.

Net of je in het open lucht museum bent. hele bijzonder land, paard en wagens nog op de weg.
Weet natuurlijk niet hoe het nu is met invloed van Amerika.

Met ‘dank’ aan Trump ;) is de invloed van Amerika nog steeds 0 in Cuba op dit moment.
Amerikanen mogen alleen onder strikte voorwaarden naar het land afreizen.