La Corse
, mijn favoriete bestemming binnen Europa. Nu rijden wij altijd zelf en kamperen wij altijd op kleine campings (is vele malen goedkoper dan vliegen en autohuur en ik heb een hekel aan massale campings), maar evengoed is er een hoop moois te zien. Hotels in het binnenland zijn lastig. Er wordt weinig gebruik gemaakt van het internet. Je moet zoeken op chambres d’hôtes en zelf bellen (in het Frans, iets anders spreken ze niet)
Bonifacio en Corte zijn mijn favoriete stadjes. Bonifacio ligt op de kliffen in het zuiden van het eilanden s prachtig. Ook heerlijk monadain, het is een beetje het Saint Tropez van Corsica. Corte ligt midden in de bergen en is een prachtige vestingstad. Onder Corte ligt een piepklein dorpje, Vivario. Niets te beleven, maar achter de kerk ligt een piepkleine pizzeria met heerlijk pizza’s en schatten van eigenaren. Ze herkennen ons inmiddels.
De mooiste stranden vind je in Palombaggia. Prachtige stranden, maar ook hier komen de rijken, zelf een picknickmand meenemen is aan te raden. Maar ze zijn prachtig!
En dan de bergen, want Corsica is een walhalla voor de bergsport. Ik heb er al zoveel mooie wandelingen gemaakt. Van totaal gestoord hoog en zwaar, naar prachtige wandelingen voor iedereen. Wanneer je het leuk vind heb ik nog wel wat ideeen voor je. En je kunt heerlijk in het water spelen bij de cascades de polichellu en de cascades de anglais.