Kamperen met hond in juni 2018, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Kamperen met hond in juni 2018, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:25

Wij willen in juni graag 3 weken gaan kamperen/rond trekken met hond.

Originele plan was camper van schoonouders lenen en Noorwegen intrekken en voornamelijk wildkamperen. Echter valt waarschijnlijk de optie camper lenen weg, huren vind ik wat aan de dure kant en in een tent wildkamperen durf ik niet (+ nachtvorst schijnt in Noorwegen in juni ook niet uitgesloten te zijn?). :+
Noorwegen kan dus een jaar uitgesteld worden waardoor ik alvast wat opties wil overdenken om naar uit te wijken. Enkele 'eisen':

-Hondvriendelijk
-Geen grote familiecampings en massatoerisme, natuur- en farmcampings zijn een dikke pré.
-Veel natuur/groen/meren/rivieren oid, mogelijkheden tot flinke wandelingen maken.

Waar zit ik nu aan te denken: Slovenië en/of Oostenrijk. Ervaringen met deze landen of tips over andere landen hoor ik graag! :)

maj0

Re: Kamperen met hond in juni 2018, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:27

Ik geloof dat je in Oostenrijk in de grote steden wel muilkorf plicht hebt. Maar dat zul je even moeten na kijken hoe dat precies zit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:48

Zweden is in juni ook meestal niet zo koud, vooral als je niet helemaal naar het noorden gaat :D

https://www.eurocampings.se/sverige/?_g ... 1512568072

Hier vind je veel, in de top kan je de taal wisselen. Deze worden altijd netjes gekeurd dus zul je ook niet veel wanstanden vinden als het goed is :+

edit: https://www.eurocampings.nl/campsite/se ... ties%3A360 hier vind je alle honden toegestaan. Vanaf 1 maart tot 1 aug moeten ze wel aangelijnd zijn. Echter het word ''gedoogd'' als ze retegoed luisteren er is namelijk veel wild