Hoe ver ga jij voor een concert?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:58

Rinkex schreef:
enamorada schreef:
Welk concert is dat in april?
Dat is vervelend inderdaad als je het niet trekt om te campen. Goed dat je je eigen grenzen kent en het niet toch maar doet. Beter dan dat je tijdens het concert flauwvalt of de hele dag over staat te geven, daar wordt niemand blij van :n
exactly! en die van April is Niall, dus denk aan je eerste post te zien, dat jij daar ook bent haha :P

Klopt helemaal :D

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:59

enamorada schreef:
Klopt helemaal :D
*zwaait alvast* :wave:

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:03

Jaren geleden op het vliegtuig gestapt naar Oslo om Rammstein te zien. Heengaat en er een lang weekend an gemaakt. Zou het zo weer doen.
In Nederland was het toen uitverkocht en voor de grap zei ik dan gaan we toch ergens anders heen. Zo gezegd zo gedaan.

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:05

Over naar het buitenland gaan gesproken,eind Augustus dit jaar nog een last minute trip (6 dagen van te voren) geboekt, om Niall Horan te zien. Meest spontane concert van mn leven maar tot op de dag van vandaag nog geen spijt.:=

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:08

Ik heb twee jaar geleden de moeite genomen 3000km af te leggen voor een concert. En zo'n 6 uur in de rij gestaan om vooraan te komen. :)

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:10

Meestal gaan wij 2 uurtjes van te voren omdat het altijd wel gezellig is. Hebben ook altijd zitplaatsen.
Twee jaar geleden met mijn zus naar Belfast gevlogen voor U2 en hadden staanplaatsen. Kwamen precies bij het concert aan toen de deuren open gingen, bleek er helemaal geen rij te staan. Konden zo doorlopen en stonden helemaal vooraan! Durfde alleen geen drinken meer te halen of naar de wc te gaan. Waren helemaal gesloopt einde van het concert, maar zo gaaf om mee te maken.
Verder gaan wij alleen naar concerten in Nederland, maar willen ook zeker nog een keer naar Dublin voor een concert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:35

Ik ben afgelopen augustus naar een concert van Bastille geweest in Bochum.
Is hier zo’n 2 uur vandaan, maar helaas stonden we lang in de file dus we hebben er bijna 3,5 uur over gedaan.
Toen moest ik nog maar 2 uur wachten geloof ik en er stond een aardige rij, maar uiteindelijk stond ik toch “second row” aan de zijkant. Waren ook meisjes die voor mij stonden in de rij en die stonden later echt ver weg van het podium.

Ben ook een keer naar The Script in Bochum geweest maar die waren daar echt niet populair :+ kwam super laat aan half uurtje van te voren ofzo en er waren amper mensen, en ik stond ook bijna vooraan.

Als Bastille hier in NL zou komen zou ik wel heel vroeg heen gaan. :j

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:38

Believe schreef:
Ik ben afgelopen augustus naar een concert van Bastille geweest in Bochum.
Is hier zo’n 2 uur vandaan, maar helaas stonden we lang in de file dus we hebben er bijna 3,5 uur over gedaan.
Toen moest ik nog maar 2 uur wachten geloof ik en er stond een aardige rij, maar uiteindelijk stond ik toch “second row” aan de zijkant. Waren ook meisjes die voor mij stonden in de rij en die stonden later echt ver weg van het podium.

Ben ook een keer naar The Script in Bochum geweest maar die waren daar echt niet populair :+ kwam super laat aan half uurtje van te voren ofzo en er waren amper mensen, en ik stond ook bijna vooraan.

Als Bastille hier in NL zou komen zou ik wel heel vroeg heen gaan. :j
toen Bastille hier in NL was,was ik er om 14u ofzo en stond 2de rij net iets links van het midden. Is prima te doen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:43

Rinkex schreef:
Believe schreef:
Ik ben afgelopen augustus naar een concert van Bastille geweest in Bochum.
Is hier zo’n 2 uur vandaan, maar helaas stonden we lang in de file dus we hebben er bijna 3,5 uur over gedaan.
Toen moest ik nog maar 2 uur wachten geloof ik en er stond een aardige rij, maar uiteindelijk stond ik toch “second row” aan de zijkant. Waren ook meisjes die voor mij stonden in de rij en die stonden later echt ver weg van het podium.

Ben ook een keer naar The Script in Bochum geweest maar die waren daar echt niet populair :+ kwam super laat aan half uurtje van te voren ofzo en er waren amper mensen, en ik stond ook bijna vooraan.

Als Bastille hier in NL zou komen zou ik wel heel vroeg heen gaan. :j
toen Bastille hier in NL was,was ik er om 14u ofzo en stond 2de rij net iets links van het midden. Is prima te doen :))

Oh super!! Nu maar hopen dat ze hier snel weer komen.
Volgens mij valt het ook wel mee hoe beroemd ze zijn in NL.
Denk dat ID een stuk bekender is. :j

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:45

Believe schreef:
Oh super!! Nu maar hopen dat ze hier snel weer komen.
Volgens mij valt het ook wel mee hoe beroemd ze zijn in NL.
Denk dat ID een stuk bekender is. :j
ID is denk ik bekender, maar in 2016 kwam iemand die ik ken om 16u en die stond ook tweede rij, maargoed dat was toen.:')
Laatst bijgewerkt door Rinkex op 02-12-17 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:47

Ik vind een uur rijden wel de max. En ik ga echt niet dagen of uren in de rij staan. Paar jaar terug bijvoorbeeld naar Coldplay in het Goffertpark geweest, geloof dat we 2 uur van tevoren er waren. Konden we rustig parkeren en we hadden een prachtige plek op het midden van het veld. Konden zelfs nog languit in het gras liggen en toch nog Coldplay zien. Wegkomen vond ik een veel groter drama. Lange rijen om het park uit te komen, hoop geduw en files de stad uit. Niks voor mij.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:16

Over het algemeen maximaal Tilburg (woon in midden Limburg) maar als het iets is wat ik écht wil zien ben ik ook wel bereid om naar Amsterdam te rijden, maar dat is dan ook echt de max

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:18

Ik ga best ver... 2x naar las Vegas geweest, twee keer Londen, en komend jaar Dublin en Belfast.
Ik maak er dan meteen een (kleine of grote) vakantie van.

Voor dat concert in Londen stonden we om 08.00 uur in de rij, terwijl die act pas om 19.00 ofzo kwam, haha!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:25

Langste dat ik in de rij heb staan wachten is zo'n 3 uur voor Nightwish. En bij Machine Head had ik kaartjes voor de meet and greet, dus toen was ik er logischerwijs ook wat eerder, al heb ik toen niet lang in de rij hoeven te staan :+

Voor de rest kom ik meestal een half uur tot een uur van tevoren en dan sta ik ook vooraan. Soms nog wel minder zelfs, maar het scheelt ook dat ik regelmatig alleen ga, dus dan kom je toch makkelijker vooraan te staan.

En het duurste concert was ook gelijk die van Machine Head ivm die VIP-kaartjes. Maar het was iedere cent waard, heb daar nog echt superleuke foto's van met de bandleden, waar ik ook nog regelmatig even naar kijk :))

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:26

Jolien87 schreef:
Tijdens alle concerten van Queen in Nederland (net op 2 handen te tellen) hebben mijn zus en ik hier echt een topsport van gemaakt. Dat wil zeggen: dagenlang in de bakkende zon of ijskoude sneeuw wachten met als doel om maar vooraan te kunnen staan. En alle keren was het knotsgezellig, dat wachten. De laatste keer was afgelopen maand, helaas moest ik toen werken dus heeft mijn zus de moeite genomen om de hele dag in de kou te staan waarna ik na het werk naar voren ben geloosd door de rest. := Het scheelt dat een grote groep mensen elkaar wel kent en dat dit dus ook gewoon kan. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit per doelgroep verschilt, als je naar Marco Borsato gaat dan is de kans veel groter dat je te maken hebt met een hysterische horde dames en die zijn moordend.
Als de deuren eenmaal open gaan is het inderdaad altijd wel spannend en dan moet je echt niet te bescheiden blijven want dan sta je achteraan. Natuurlijk moet je ook niet andere mensen onder de voeten lopen maar als je netjes blijft wachten dan kun je, je mooie plekje in de zaal wel vergeten.
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer over een hek werd gelanceerd en op de kop in een kliko verdween die aan de andere kant van het hek stond. :') Op dat moment natuurlijk dikke paniek want ik had dit nog nooit meegemaakt en de rest was al lang en breed binnen maar ook toen kon ik me uiteindelijk toch vooraan bij de rest voegen.
En toch moet ik zeggen dat ik 2 jaar terug bij Muse ook best blij was dat we zitplaatsen hadden, dat was toch ook best fijn om na het werk op je gemakje die kant op te gaan. Daaraan merk ik wel dat we geen 20 meer zijn. :o

Die concerten waren in NL toch? Dus zet die bakkende zon of ijskoude sneeuw maar uit je hoofd. :+

Ik betaal gewoon als ik naar een concert ga goed geld, zodat ik niet tussen de hysterische gekkies hoef te staan. Heb zo'n hekel daaraan.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:29

Gezien ik in Limburg woon is Amsterdam/Amstelveel en omstreken al ver voor mij. Verste concert was afsluitconcert van het naar (is DVD van gemaakt) van alice nine. in Japan zelf. Ik zit daar ergens in het publiek :')

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:08

Vanaf Groningen naar Tilburg was denk ik wel het verste. Of was het Eindhoven... ik weet het niet meer :')

Maar uren van tevoren in de rij staan doe ik al heel lang niet meer. Mijn lief vindt het lange staan bij een concert al niet heel tof, laat staan als ik daarvoor ook nog uren moet staan/zitten/hangen. Meestal stuiteren we vlak voor of tijdens het voorprogramma binnen. Hoef ook niet perse vooraan, daar is het me te druk en te warm :+

In grote zalen vind ik zitplaatsen ook best prima. Twee keer gezeten bij Muse en tijdje terug bij Mumford&Sons. Kom je toch een stuk minder gebroken zo'n concert uit, en dát is nog wel weer prettig als je vanaf Amsterdam nog weer terug moet naar Groningen :))

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:23

Verste voor mij was denk ik Eindhoven (vanaf vlakbij Utrecht). Toen was ik er rond 12 uur ofzo, was een kleine zaal dus lekker vooraan :)
Langste gewacht was afgelopen april, toen was ik er half 8 in de ochtend (had de trein van kwart voor 6 toen) en om half 3 ‘s nachts weer thuis :+ was wel heeeel vet maar was in de Melkweg en vooraan staan in de Melkweg is meh :/
Verder redelijk vaak vip gehad met EE dus dan om 17.00 aan komen sukkelen en nog midden vooraan staan, prima. Scheelt dat de meeste bands waar ik Heen ga, geen ziggo Dome spelen. 1x geweest, vreselijk. Had zitplaatsen maar vond t zo ongemakkelijk en onpersoonlijk haha

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:29

Wij gaan vaak naar Duitsland voor een concert, ze treden hoofdzakelijk in Duitsland op en daar buiten toevallig volgend jaar 1 keer in Nderland. Ik heb het over The Red Hot Cilli Pipers.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:34

Tegenwoordig als er zitplaatsen zijn, neem ik zitplaatsen :j
Veel relaxter dan op het veld

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:43

Wij gaan altijd zitten.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:48

Als je uit Groningen komt heb je meestal weinig keus. :+ De Ziggo Dome is gelukkig makkelijk te bereiken dus daar gaan we regelmatig heen. Het verste was Bryan Adams in Hannover. <3 <3 <3 Dat was ruim 4 uur rijden, toen hebben we toch maar een hotelletje genomen.
Dat uren in de rij wachten om vooraan te staan heb ik nooit helemaal begrepen, ik sta liever ergens in het midden zodat je je ook nog daadwerkelijk kunt bewegen. :=

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:57

Vinden jullie zitten niet ontzettend saai en/of ongemakkelijk? :=

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:05

Ik kan niet heel lang staan, en meestal komen ze ook in zaaltjes waar je alleen kan zitten.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:07

Nee, waarom zou het saai of ongemakkelijk zijn? Vooraan platgedrukt worden en het bloedheet hebben, dat vind ik meer ongemakkelijk :))