AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 18:36

Hoi reizende bokkers :) :)F

Wij willen bij ons op de boerderij de omgebouwde schapenstal aankomend voorjaar gaan verhuren als AirBNB zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?

We zoeken vooral handige of praktische tips voor onszelf & tips om onze gasten het naar de zin te maken..
Hoe doen jullie het met ontbijt? Qua welkomst heb je dan een boekje of gidsjes voor je gasten? Zet je een attentie neer?

Of wat vond je zelf prettig toen je in een AirBNB hebt geslapen?

Alle tips zijn welkom! :j

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:43

Ik check gasten in en uit maar gaat om een volledig huisje. Ontbijt en zo doen ze dus gewoon zelf. Ik leid ze rond bij aankomst en in het huisje ligt foldermateriaal over de omgeving. Ook ben ik stand-by voor vragen of uitleg. In het huis zijn wat standaard voedingsmiddelen aanwezig. De regel is: pak wat je wilt maar vul aan wat op is. Een uitzondering daargelaten, laten de gasten het behoorlijk netjes achter. En sommigen zeggen tegen de eigenaar dat ze zo hartelijk ontvangen werden.

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:43

Leuk idee!

Ik heb zelf wel eens geslapen bij een airBnB. Wat ik toen jammer vond was dat er geen koelkast, bestek, borden of glazen voor handen waren of een plek om lekker samen te zitten.
Ontbijt hadden wij er dan ook niet bij. We kregen wel tips voor een fijne bakker in de buurt en voor in de avond restaurant tips.

Wat ik wel prettig vond was het persoonlijke ontvangst en een rondleiding. Ook was het fijn dat je zelf mocht gaan wanneer je wilde en dat er dus geen contact voor nodig was, de sleutel kon je dan op een afgesproken plek achterlaten.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:53

Heb zelf nu een paar keer overnacht in een airbnb. Van een simpele studentenkamer tot aan een schitterende loft.

Het persoonlijke contact bij inchecken vind ik erg fijn. Even een praatje en een rondleiding en gelijk wat tips voor de omgeving. Wat ik erg fijn vind is als er een koffie/thee voorziening aanwezig is, maar vooral dat het schoon is, fijne handdoeken en wat douchespulletjes (want ik vergeet dat altijd zelf meetenemen haha).

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 18:55

mysa schreef:
Ik check gasten in en uit maar gaat om een volledig huisje. Ontbijt en zo doen ze dus gewoon zelf. Ik leid ze rond bij aankomst en in het huisje ligt foldermateriaal over de omgeving. Ook ben ik stand-by voor vragen of uitleg. In het huis zijn wat standaard voedingsmiddelen aanwezig. De regel is: pak wat je wilt maar vul aan wat op is. Een uitzondering daargelaten, laten de gasten het behoorlijk netjes achter. En sommigen zeggen tegen de eigenaar dat ze zo hartelijk ontvangen werden.
we moeten alles nog inrichten dus even nadenken over wat er nodig is.. wat versta jij onder een volledig huisje? En wat versta je onder standaard voedingsmiddelen?

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:11

Woonkamer, keukentje, twee slaapkamers, douche en toilet. Plus kast met wasmachine en droger. Er is meestal wel beschuit en jam en koffie en thee en suiker. En kruiden, zout en wat blikken conserven. Maar dit huisje wordt dus af en toe door de eigenaren zelf ook gebruikt. Er zitten bijvoorbeeld ook wat dingen in de vriezer, mag ook gebruikt als 't weer wordt aangevuld.

Goof

Berichten: 28971
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:20

Als ik een airbnb boek ga ik er eigenlijk altijd vanuit dat het ren slaapkamer + badkamer betreft. In dat geval zou ik een waterkoker en koffie/thee erg fijn vinden.
Wat ik ook prettig vind zijn wat folders en praktische informatie zoals afstand tot trein of centrum bijvoorbeeld of dichtstbijzonde supermarkt/ bakker etc.
Persoonlijk ontvangst is ook altijd erg prettig

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 19:43

Slaapkamer, badkamer zijn aanwezig. Beschuit is wel een idee, die gaan we op ons inventaris lijst er bij noteren :) :j Voor folders wil ik naar de VVV en verder weten we zelf ook wel leuke dingen in de buurt Dus dat komt wel goed denken wij. Geeft er iemand een atttntie bij welkomst of vertrek? Of heb je dat wel eens gehad bij een airbnb?

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:44

Nee nooit gehad :).

Goof

Berichten: 28971
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:44

Nooit een attentie gehad. Ik hecht er persoonlijk ook geen waarde aan.
Koffie/ thee zou ik echt al een grote plus vinden.

xTammyy

Berichten: 4411
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:49

Meest ideaal zou denk ik zijn dat je het inricht als een studio.
Dus zitgelegenheid, bed, klein keukenblok en een badkamer. Ik heb het een keer mee gemaakt dat er een chocolaatje op onze kussens lag. Erg leuk, maar verder was die kamer een ramp dus het maakte niks goed _O-
Verder vond ik boekjes over de omgeving altijd heel fijn.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:57

Flesje water en toiletpapier (al is het water uit de kraan ook goed).

Verder zijn handdoeken super fijn!

Informatievoorziening en wifi etc is ook wel handig.. net als een noodnummer (sleutel kwijt?)

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:58

Wat ik laatst miste bij de AirBNB waar ik was, was een (of twee, net hoe groot ze zijn) paraplu. Helaas regende het de gehele 2 dagen toen wij er waren, was fijn geweest als we even een paraplu hadden kunnen lenen.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 22:04

Zouden jullie mij anders willen helpen met het inventaris lijstje? Dat ik hier alles op schrijf en we zo kunnen aanvullen?

- wc papier
- crackers jam chocoladepasta
- paraplu
- flesje water
- shampoo douchegel
- boekje over omgeving
- handdoeken
- koffie thee suiker
-

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:15

Zidore schreef:
Zouden jullie mij anders willen helpen met het inventaris lijstje? Dat ik hier alles op schrijf en we zo kunnen aanvullen?

- wc papier
- crackers jam chocoladepasta
- paraplu
- flesje water
- shampoo douchegel
- boekje over omgeving
- handdoeken
- koffie thee suiker
- koffiemelk cupjes of poeder
- kruiden, zout, peper
- evt. vaatwastabletten en anders afwasmiddel
- wasmiddel (als er een wasmachine aanwezig is)
- blaadje met uitleg (huisregels, wifiwachtwoord, waar moet het afval naar toegebracht worden, uitleg over de magnetron/oven of de tv, moeten de bedden afgehaald worden, en waar moet het beddengoed neergelegd worden? etc)
- Iets van cornflakes voor als je laat aankomt, dat je de volgende ochtend niet hoeft te verhongeren


Ik vind persoonlijk ontvangst niet perse nodig. Ik verblijf best vaak in een AirBnb en heb vaak genoeg gehad dat de sleutel ergens lag. Voor mij helemaal prima. Bij een bnb kregen we fruit en een paar flessen drinken bij ontvangst. Alleen het fruit hebben we niet opgegeten, ik zou het zelf niet erbij doen iig. Ik vind het fijn als er gewoon iets te eten in de kastjes staat. Wij laten zelf ook vaak dingen staan die we niet meer nodig hebben, maar wel nuttig kunnen zijn voor volgende gasten.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:20

Ik zoek in een Airbnb eigenlijk alleen een bed en een badkamertje. Handdoekken zijn inderdaad een plus maar niet essentieel. Als er een keukentje aanwezig is dan gewoon een basis inventaris (Pannetjes, spatel, snijplank, kurkentrekker (!!), bestek, borden, glazen, mokken en een paar bakjes van verschillende maten) en afwasbenodigdheden. Eten/ drinken alleen nodig als er een keuken is en dan ook alleen maar zout/peper/suiker. Ik vind het best vies om bijvoorbeeld open crackers of jam van een vorige huurder te gebruiken en zou ik dus ook niet waarderen in een airbnb. Dus tenzij je dat steeds gaat vervangen zou ik het niet neerzetten.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:21

Ik heb ook meerdere malen in een AirBNB geslapen en een ding vind ik zo irritant: van die half kapotte, achterhaalde mapjes oid met foldertjes van dingen die niet meer bestaan. OOO dat heb ik nu een aantal keer gehad en vind ik zo irritant :=

Goof

Berichten: 28971
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:33

lissisanne schreef:
Ik vind het best vies om bijvoorbeeld open crackers of jam van een vorige huurder te gebruiken en zou ik dus ook niet waarderen in een airbnb. Dus tenzij je dat steeds gaat vervangen zou ik het niet neerzetten.


Eens.
Ik vind het persoonlijk niet prettig om al aangebroken verpakkingen crackers of jam/pasta voor mijn neus te krijgen.
Ik zou dat weg laten.
Bedenk of je wel of niet ontbijt wil aanbieden, maar zet niet gewoon een pak crackers en beleg neer.

Anoniem

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:40

Imo is ontbijt en alles afhankelijk van hoelang je verwacht dat je gasten doorgaans verblijfen.

Bij airbnb willen wij zelf altijd zo licht mogelijk reizen. En dus zoek ik iets waar toiletartikelen, handdoeken en thee/koffie voorzieningen zijn. Met de rest redt ik mij wel.
De verblijven waarbij het duidelijk was dat de gemiddelde gast langer bleef werden we altijd zelf ontvangen, was er ontbijt (een vers brood, een tros bananen, een flesje melk en wat broodbeleg in kleine verpakking. Soms nog ontbijtgranen e.d maar altijd in portie verpakkingen) en de mogelijkheid om te koken.

Bij de verblijven waarbij je doorgaans 1 nacht besteed of veel buiten de deur bent werden we vaak niet persoonlijk ontvangen, dat hoeft ook niet altijd.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 22:43

oke, goed om te lezen wat ontbijt betreft. er is een hele goede bakker in de buurt dus het ontbijt gaan we overslaan dan :j dan doen we alleen wat kleine verpakkingen en wat drinken en een flesje wijn en dan laten we het daarbij

Er wordt in ieder geval een keuken in gebouwd want opa en oma komen ook wel eens logeren en die vinden het fijn om te koken voor zichzelf, de keuken zal hoe dan ook volledig ingericht worden :)

persoonlijke ontvangst zal er altijd zijn omdat er altijd iemand in de buurt is, al is het alleen maar om de sleutel even te geven.

ook toiletartikelen, handdoeken, thee/koffie, strijkijzer, strijkplank, fohn etc. gaan we er allemaal in doen, want opa en oma hoeven dat ook niet mee te zeulen en die "sponsoren" dat :D

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:56

Qua attentie heb ik vaak een fles streekwijn gekregen en altijd wel iets van de plaatselijke bakker.

Ook gaan de honden vaak mee en dan leggen de meeste huiseigenaren wat lekkers klaar voor de honden ( glutenvrij zelfs. ) en een bak voor hun voer en een bak voor water. Dus een beetje persoonlijk.

Ook een keer gehad dat we een plant mochten meenemen. Deed ze bij iedereen en die plant doet het serieus goed in onze tuin.

Het hoeft van mij absoluut niet zo'n attentie, maar als je het doet maak het dan persoonlijk ( nemen ze kinderen mee? Kleurboekje bij de Hema etc ) of iets uit de streek.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:00

Wat ik een hele leuke vond bij mijn AirBnb in Rome: daar stond een klein krijt bordje met het wifi wachtwoord, maar toen we aankwamen stond mijn naam erop + welkom. Super kleine moeite, en ik had meteen een heel persoonlijk welkom :)

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:06

Tip: zorg dat de gasten weten waar ze moeten zijn..Wij hebben hier zo verschrikkelijk veel last van onze bovenburen die hun kamer verhuren. Bijna dagelijks bellen ze bij ons aan (Is this the airbnb-apartment?), zelfs paar keer midden in de nacht. Verschrikkelijk irritant. Heb nu dus briefje moeten ophangen dat ons huis NIET het AirBNB appartement is.

Zelf heb ik het wel altijd erg fijne ervaringen gehad als ik ergens naar toe ging. Heb altijd kunnen koken, wist waar de supermarkt was, kreeg een rondleiding(kje) van het appartement, info over de buurt, schone lakens e.d. Vind het inderdaad wel fijn om persoonlijk ontvangen te worden en dus niet via via, of zonder überhaupt contact te hebben gehad met de eigenaar :)

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:44

Zidore schreef:
Hoi reizende bokkers :) :)F

Wij willen bij ons op de boerderij de omgebouwde schapenstal aankomend voorjaar gaan verhuren als AirBNB zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?

We zoeken vooral handige of praktische tips voor onszelf & tips om onze gasten het naar de zin te maken..
Hoe doen jullie het met ontbijt? Qua welkomst heb je dan een boekje of gidsjes voor je gasten? Zet je een attentie neer?

Of wat vond je zelf prettig toen je in een AirBNB hebt geslapen?

Alle tips zijn welkom! :j

Wat voor soort accommodatie is het? Bij een appartement verwacht ik een complete inventaris, zodat ik zelf kan koken. Een tafel met fatsoenlijke stoelen om aan te zitten. Een bank om aan het einde van de dag lekker in te hangen. Schone bedden en handdoeken net als in een hotel, dit kost namelijk heel veel ruimte in je bagage om mee te nemen. Als mensen langer blijven is een handdoekenwissel ook prettig. Eigenlijk gewoon een compleet ingericht huis, zodat je ook gezellig in je appartement wil zitten als je langer ergens bent. Hotelkamers zijn zo ongezellig. Als je niet kan koken in het appartement dan is de mogelijkheid tot een verzorgd ontbijt wel heel prettig. Dit zou ik niet standaard in de prijs doen, sommige mensen eten graag buiten de deur.

Een boekje met informatie over de omgeving kan ik erg waarderen. Zeker als er lokale tips in staan die mensen via het internet niet snel vinden. Ook tips voor leuke restaurants in de omgeving.

Bereikbaarheid van de verhuurder vind ik ook belangrijk. Zowel tijdens het verblijf als er iets is, dat ik altijd iemand kan bellen. Maar ook vooraf als ik vragen heb over de accommodatie of de stad. Persoonlijk ontvangen worden is altijd een plus.

En ik zoek op AirBNB altijd naar verhuurders die betrouwbaar zijn en niet afzeggen. Niets is zo vervelend als een accommodatie geboekt en deze wordt geannuleerd. Dit zie je dan ook terug in de recensies en die accommodaties boek ik niet.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: AirBNB, ervaringen gezocht, tips voor verhuurders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 02:33

Hier een fanatieke AirBnB-er als gast!! :D

Wat ik het aller-belangrijkste vind is dat in je advertentie duidelijk is wat er wel en niet gebruikt kan worden / beschikbaar is. Niets zo vervelend als ergens aankomen in de veronderstelling dat je bijvoorbeeld een keuken ter beschikking hebt en dat blijkt niet zo te zijn.

Qua eten/drinken etc zou ik het alleen neerzetten als het kleine/ongeopende verpakkingen zijn. Idd wat al door meer mensen aangegeven is; ik ga ook niet een open pot jam gebruiken van de voorganger. Je kunt volgens mij van die mini-doosjes cornflakes, hagelslag, Nutella, jam, yoghurt etc kopen. Maar als je aangeeft dat er geen ontbijt bij in zit, hoef je je er m.i. niet druk over te maken. Persoonlijk zou ik bij een apartement/huisje geen ontbijt verwachten.
Een kleine voorraad koffie/thee/suiker/melk is fijn voor de eerste dag ofzo, maar als ik een week in een huisje ga zitten, ga ik er wel vanuit dat ik zelf ook een keer boodschappen ga doen.

Persoonlijke ontvangst en rondleiding; mwah.. als het mogelijk is, dan is het leuk. Maar als het niet uitkomt, zou het voor mij geen problem zijn. Zolang het maar duidelijk is waar je gasten heen moeten en hoe ze binnenkomen. Ik heb liever een flexibele host waar ik na een late vlucht / aankomst ook nog terecht kan, dan iemand die per se een rondleiding wil geven waardoor je alleen tussen 2-5 smiddags kunt inchecken (als voorbeeld dan he).

Voor op je lijst: Als er met de hand afgewassen moet worden -> Een theedoek!! En iets van een vaatdoekje ofzo om over het aanrecht te halen na de afwas. Lijkt een open deur, maar ik heb weleens met een badhanddoek getracht te vaat af te drogen, dat was geen succes :=