Mijn vriend en ik trouwen op 21 september 2018 en willen daarna natuurlijk op huwelijksreis. We willen ongeveer 14 tot 20 dagen weg en we komen er maar niet uit waar we naartoe willen. Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld!

We twijfelen op dit moment tussen 3 heel verschillende locaties, namelijk:
Nieuw Zeeland
Malediven
Japan
In Nieuw Zeeland willen we het liefst rondtrekken met een camper, veel zien, veel wandelen en niet te fancy.
Op de Malediven willen we vooral zo min mogelijk doen en een fancy verblijf.

In Japan willen we graag rondreizen. We hebben beiden van jongs af aan al iets met Japan en zouden er dolgraag heen willen om het land en de cultuur te leren kennen.
Is er iemand die naar 2 of 3 van deze locaties is geweest en er iets over kan vertellen? Wel of geen aanrader, waar moet je rekening mee houden etc. Ben heel benieuwd!

Natuurlijk heb ik ook wel artikelen gelezen en blogs, maar ik vind het leuk om reacties te lezen van mensen die naar meerdere genoemde locaties zijn geweest en een vergelijking kunnen maken, voor zover dat mogelijk is met zulke uiteenlopende landen.
We zijn ons ervan bewust dat het 3 totaal verschillende locaties zijn, maar dat maakt het ook juist zo moeilijk.. We zijn allebei wel het "back to basic" type, maar kunnen wat luxe op zijn tijd ook prima waarderen. We hebben dan ook nog geen knoop kunnen doorhakken of we een rondreis willen of een luxe vakantie.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en de voor- en nadelen!