Alleen op vakantie/reis waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zon101

Alleen op vakantie/reis waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 15:48

Hallo, :D

Wie is er wel eens alleen op vakantie geweest? Weekendje of langer en ben je toen binnen of buiten Nederland geweest?
Het lijkt mij ontzettend gaaf en spannend om eens een keer in mijn eentje ergens naartoe te gaan.

StonedRomy

Re: Alleen op vakantie/reis waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:14

Ik ga al vanaf mijn 16e ' alleen ' naar Amerika. Toen nog naar familie, maar vanaf mijn 18e ben ik er alleen naartoe aan het gaan en verblijf ik ook gewoon in een airbnb. Scheelt wel dat ik er veel mensen ken en de omgeving ook goed ken.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:18

Ik ga volgend jaar zomer alleen naar Zweden toe voor hopelijk 2 weken.
Voordeel is dat ik wel naar mijn vriend toe ga dus alleen het vliegen is alleen maar vind het wel super spannend :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:18

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:20

Ik ben in mijn eentje naar Marokko geweest. Naar Marrakesh en het Atlas gebergte bezocht.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:47

Ik ben afgelopen zomer alleen naar Zweden geweest, ben wel met een groepsreis meegegaan, super gezellig! Maar niemand om mij aan te verantwoorden en gewoon meedoen aan de dingen die mij leuk leken.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:49

(Noord-)Ierland is ook heel goed te doen in je eentje. Erg mooi is het er :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:53

Ik ben in mijn eentje (echt alleen, geen groepsreis en kende er niemand) naar IJsland geweest van de zomer. Het was mijn eerste keer alleen, gelijk 2,5 week, en het is me prima bevallen :D Prachtig land, en heel veilig als vrouw alleen :j

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:13

Naar Indonesië aankomende januari een week of 5 backpacken, lijkt me goed voor iedereen om eens te doen. Lekker buiten je comfortzone treden en nieuwe mensen leren kennen.
Zullen vast ook eenzame periodes tussen zitten, maar daar zul je even doorheen moeten gaan.

twijfelde tussen nieuw zeeland en Indonesië, maar Azië is toch echt vele malen goedkoper...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:15

Nieuw zeeland :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:29

Dit topic hoort beter thuis op Bokt Erop Uit (BEU) dan Mensenwelzijn en sport (MWS). Ik verplaats je topic daarom naar BEU.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:42

Ik heb de afgelopen vijf jaar alleen gereisd, hierbij meer dan 10 landen aangedaan en zou weer moeten wennen aan samen reizen :)) Mooiste reis was 7 maanden aan één stuk door Nieuw Zeeland en Azië, maar ook alleen een weekendje of midweek vind ik heerlijk. Alle vrijheid om te doen wat je zelf wilt, tijd voor fotografie, écht contact maken met locals en jezelf als persoon ontdekken en ontwikkelen. Op m'n reizen soms best wel tegenslagen gehad, maar altijd goed gekomen en ontdekt hoe 99% van de wereldbevolking goed van aard is en bereid je te helpen.

Ik waardeer het thuisfront ook altijd weer enorm als ik thuiskom, dat blijft de fijnste plek met al mijn geliefden om me heen, maar alleen reizen is voor mij echt even thuiskomen bij mezelf. Ik heb met de jaren ook steeds minder behoefte aan contact met medereizigers tenzij ze werkelijk iets aan de beleving toevoegen. Vaak is het toch een 'wie-ben-je-waar-kom-je-vandaan-wat-doe-je-thuis' uitwisseling en inmiddels hoeft dat niet meer zo. Superleuk als je een (aantal) dag(en) met iemand of een groepje op kan trekken met dezelfde passies of specifieke bestemming waar je samen makkelijker komt, maar zelfs dan heb ik die me-time echt nodig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:20

Ik ben 2 keer naar Zuid-Afrika geweest,(een keer deels groepsreis, 2 weken alleen en laatste keer een maand alleen en ik vind het heerlijk :D redelijk toeristische plekken zijn dan wel aan te raden zodat mensen engels spreken, je willen helpen en ook wat makkelijker een praatje maken. Ik ben eigenlijk elke dag alleen geweest, op een enkele keer een georganiseerde dagtocht na en 's avonds in het hostel gezellig met andere mensen. Ik vond het echt heerlijk omdat je alleen rekening met jezelf hoeft te houden en je dus je plannen altijd om kan gooien en echt kan gaan voor wat jij wilt zien.
Ik kan niet zeggen dat 'ik mezelf ben tegen gekomen' wat je vaak hoort, maar dat komt misschien omdat ik jong ben (20) en het maar voor een maand was.
Klinkt gek, maar een stedentrip of zonvakantie in bv Spanje zou ik niet snel alleen doen maar een backpack reis naar Azië zou ik dan juist wel alleen willen.. :Y)