bezienswaardigheden Praag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

bezienswaardigheden Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:44

Hallo

Mijn vriend en ik gaan binnenkort 3 dagen naar Praag
Woensdags vliegen we heen en vrijdags vliegen we terug
Maar ik vroeg me af wat leuk is om in Praag te gaan doen
We zitten aan de rand van Praag, maar er zit in de buurt een tram ofzo die naar t centrum gaat
We willen zowieso woensdags en donderdags gewoon lekker uit eten en donderdagmiddag ergens lunchen, maar wat kunnen we in tussentijd doen naast winkeltjes bezoeken etc?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:39

Toevallig een maandje geleden in Praag geweest. Wij hadden aan 1 dag genoeg, maar zijn dan ook niet zo van alle kerken en musea in gaan.

Typisch Praag is theater(tje)s bezoeken. Zitten vaak in zijstraatjes. Is wel grappig om gedaan te hebben. Verder het kasteel (weet niet hoe die heet) boven op de heuvel in Praag zeker bezoeken. Was zeer mooi. Daar op het pleintje ervoor hadden ze toen ook een of amder dorpsfeest, maar weet niet of dat standaard is of dat het alleen toen was. Ook in de straat naar het grootste museum was zo'n feestje. Je kan in principe overal wel pinnen, maar let op, niet overal! En vaak kun je wel met euro betalen, maar dan krijg je het in een ongunstige koers terug! Er is ook nog zo'n speciale brug. Alleen voor voetgangers, dat is wel typisch toerisme, met allerlei straatverkopers, karikatuurtekenaars, enz.
(OMG wel erg dat ik geen 1 naam meer weet van de bezienswaardigheden :+).

Het schijnt ook heel leuk te zijn om met een bootje over de rivier te varen. Hier hadden wij alleen niet de tijd voor, dat red je niet op 1 dag.

Verder vond ik Praag wel een leuke stad (leuker dan Krakau en Boedapest, waar we in dezelfde vakantie ook geweest zijn).

Alles in Praag is goed aan te lopen. Dus je hoeft niet perse in Praag zelf met de metro oid.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 12:39

Dankje!
Zullen wel van hotel naar stad moeten met metro oid
Maar fijn dat alles goed te belopen is!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:40

Het bootje varen vond ik erg tegen vallen. Mocht het je interesseren, Theresienstadt is wel echt een aanrader. Ligt noordelijk van Praag.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:55

Mijn advies is eigenlijk om gewoon te gaan lopen en maar zien waar je uitkomt. Praag is vrij overzichtelijk en het is eigenlijk overal wel mooi. Wij hebben het boekje wat we mee hadden genomen nauwelijks gebruikt. Zelfs mijn man die niet zo van het wandelen en van de 'oude stenen' is vond het erg leuk om gewoon een beetje rond te dwalen. De Koninklijke tuinen vonden wij trouwens erg mooi om te zien.

Verder is de astronomische klok wel een tipje. Elk uur komt hier een soort poppenspel uit. Het is gewoon al leuk om erbij te gaan staan en de hele mensenmassa om die klok heen verbaasd te zien kijken als het hele uur heeft geslagen. Is dit alles?! Ik heb in een deuk gelegen :+

Wij vonden Praag erg leuk. Mooie schone stad met vriendelijke mensen. Je wordt daar ook niet belaagd, zoals in veel andere toeristische steden wel het geval is. Verkopers van tours e.d. komen niet naar jou toe, maar jij naar hen ;)

nanda1980

Re: bezienswaardigheden Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:06

Ben een paar weekjes terug ook in Praag geweest. Erg mooi. Wij hebben rondleidingen door de stad gemaakt met een gids die Nederlands sprak, ideaal (maar we waren dan ook met een georganiseerde reis mee). Zo'n boottochtje is wel leuk in het donker want dan is alles mooi verlicht. De Praagse burcht is een aanrader, de astronomische klok is gewoon lachwekkend om mee te maken, zoveel mensen voor praktisch niks (En ze gingen bij ons ook nog applaudisseren _O- )
Verder een wandeling door de Joodse wijk, meer dan genoeg kerken om te bewonderen, de bruggen om overheen te wandelen (vooral diegene waar alleen voetgangers over mogen met die beelden), dan zijn er ook nog allemaal kleine marktjes, een heel groot overdekt winkelcentrum (waar je ook gratis van de wc gebruik kunt maken en die ook nog schoon en netjes is).
Ga geen geld wisselen daar, maar die dat al in Nederland of pin daar bij een pinautomaat. Een echtpaar uit ons reisgezelschap is nl opgelicht door zo'n kantoor. Ook niet op straat wisselen!!
Ik heb erg genoten van Praag. Veel plezier alvast +:)+ !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:08

Op het centrale plein vertrekken in de ochtend verschillende 'free tours'. Een rondleiding waarna je betaalt naar wat jij het waard vond. Erg leuk en je ziet veel.

Verder want nanda zegt :j

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:11

Wij zijn een paar weken geleden in Praag geweest, maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. De stad is ontzettend mooi, maar wij werden telkens lastig gevallen door verkopers en dit begon op een gegeven moment erg op mijn zenuwen te werken.
Ik vond het museum erg mooi en het joods kerkhof erg indrukwekkend. Zeker aanraders! Verder deden we een communisme tour waarbij we ook in een bunker zijn geweest. Deze was ook echt een aanrader.

Ik zou alleen pinnen bij een pinautomaat, die zijn overal wel te vinden. Verder kun je er echt heerlijk eten en drinken, tripadvisor is daarbij je beste vriend!

Veel plezier!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:16

Wij hebben geen last gehad van "verkopers".
Misschien ook handig om te weten voor als je rookt: er staat een boete op het weggooien van je sigaret (En die is rond de 800 euro).
Vind Praag ook erg netjes, weinig rotzooi op de grond.
Wel hier en daar zwervers....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:23

NIET met euro's betalen, ook al zeggen ze dat het kan. Je wordt nl. afgezet waar je bij staat :')

Verder is de Karelsbrug (dat is die met al die beelden) heel leuk om overheen te lopen, maar als je de beelden goed wilt zien kun je dit het beste 's ochtends voor 10 uur doen. Daarna zie je voornamelijk alleen maar toeristen :')

De Joodse wijk is idd heel mooi, en de Joodse begraafplaats heel indrukwekkend. De klok zou ik een blik op werpen en dan verder lopen (en ondertussen goed op je spullen letten, want al die mensen die alleen maar omhoog staan te staren zijn natuurlijk een ideale prooi voor zakkenrollers :+)

Verder lekker wandelen door de stad en kijken wat je tegenkomt. Praag is echt superleuk :j