Rondreis Thailand (ca 3 weken). Ervaringen gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Rondreis Thailand (ca 3 weken). Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 12:05

:wave:

Wij willen ons oriënteren om volgend jaar een rondreis te maken door Thailand. We willen het liefst:

- Mooie natuurgebieden
- Mooie stranden
- Wat van de cultuur meekrijgen (steden bekijken, tempels bezoeken)

We hebben beide een prima conditie, dus veel lopen is geen probleem. Nu twijfelen we of we moeten gaan voor het Zuidelijke gedeelte van Thailand:
    Bangkok
    Surat Thani
    Khao Sok National Park
    Phang Nga
    Krabi
    Phuket
    Bangkok

Het "binnenlandse":
    Bangkok
    River Kwai
    Kanchanaburi
    Phitsanulok
    Sukhothai
    Chiang Rai
    Chiang Mai
    Bangkok

Of een soort van combi (hier mist Phuket dan weer) :
    Bangkok
    Ayutthaya
    Korat
    Loei
    Phrae
    Chiang Rai
    Chiang Mai
    Phitsanulok
    Kanchanaburi
    Bangkok
    Surat Thani
    Koh Samui
    Bangkok

Hebben jullie tips wat een must see is? Misschien zelf een rondreis gemaakt en betere suggesties dan deze steden? Ik hoor het heel graag!! :)

Laurievc

Re: Rondreis Thailand (ca 3 weken). Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:09

Wij hebben deze rondreis gedaan in 2009. Was prachtig! Als je meer info wilt, stuur gerust een PBtje met vragen!
Afbeelding

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 16:45

PB gestuurd, dankje! :)

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:03

Ik vond koh phangan en koh tao veel mooier dan koh samui (heel toeristisch). Heb alleen ervaring met een trip door het zuiden.
Weet niet wanneer je wil gaan maar in de zomer schijn je beter naar de oostkust te gaan dan naar de westkust (phuket,krabi) ivm regenseizoen. Dit geldt ook voor het nationale park. Ons is toen ipv khao sok khao yai aangeraden.
Wij hebben onze reis geboekt bij bezoekthailand.nl

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:10

Op de facebookgroep tips thailand kan je ook een hoop informatie vinden! ik ben in juli 3 weken geweest, dus mocht je info willen dan kan je me altijd een berichtje sturen :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:11

Ik volg even mee. Zit er ook over te denken om 2 à 3 weken naar Thailand te gaan komende zomer en ben vooral benieuwd naar de geschatte kosten. :j

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:26

Oh ik volg ook mee!
Gaan in januari 2 weken..

Wij willen hoogst waarschijnlijk:
Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Rai, Chiang Mai en dan
paar dagen aan het strand..
Vind het zo jammer dat het niet te combineren is met Khao Sok.
Dan is twee weken te kort.....
Of het noorden ruilen voor Khao Sok?

@X-Eva-X is Khao Yai mooi?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:29

Wij zijn 2 weken gegaan en hadden 4 dagen thuis uitgezet daar de overige 1.5 week. Viel ons kwa kosten heeel erg mee

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:43

Ik ben zelf 3 keer naar Thailand geweest en 3 maanden op Koh Samui gezeten. Verder op bangkuk, phuket, koh phangan, Pattaya. Ik zou de laatste twee weglaten en voor Koh Samui hoef je het eerlijk gezegd ook niet te doen. Phuket vond ik een veel leuker en mooier eiland. (Full moon party vond ik ook tegenvallen)

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 08:24

Anne200 schreef:
Oh ik volg ook mee!
Gaan in januari 2 weken..

Wij willen hoogst waarschijnlijk:
Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Rai, Chiang Mai en dan
paar dagen aan het strand..
Vind het zo jammer dat het niet te combineren is met Khao Sok.
Dan is twee weken te kort.....
Of het noorden ruilen voor Khao Sok?

@X-Eva-X is Khao Yai mooi?

Khao yai vond ik erg mooi maar ben niet in khao sok geweest dus kan het niet vergelijken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:04

Ik ben o.a op Koh Phi Phi geweest en heb het james Bond Eiland bezocht.

Phi Phi is best toeristisch maar wel heel gezellig met 2 mooie stranden.
Het Bond Eiland zelf stelt niet zoveel voor maar de omgeving en de toch er naar toe is echt super!

Als je naar Chaing mai gaat zorg dat je er bent met de markt en maak een fietstour (neem de hele dag) bij Ko van Kessel in Bangkok.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:12

ik volg even mee

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:42

Ik ben 2 jaar terug ook 3 weken naar Thailand geweest, en het hele land doorgetrokken.
Een aanrader is zeker om een nachttrein te nemen. Dat hebben wij ook eens gedaan om naar een ander gebied te komen, hele leuke ervaring!
Ook hebben wij een binnenlandse vlucht genomen van noord naar zuid Thailand.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:45

Ik ben ook ruim drie weken in Thailand geweest. Heel erg fijn land om in je eentje rond te reizen, heel laagdrempelig. :) Ik heb Bangkok - Chiang Mai - Chiang Rai - Pai - Koh Tao - Koh Phangan en Khao Sok bezocht. Qua kosten vond ik het erg meevallen, eten en drinken is erg goedkoop, hostels en hotels ook. Het vervoer tussen de verschillende plaatsen valt ook erg mee. Ik heb gereisd met de nachttrein, bus en ferry en heb 1 keer een binnenlandse vlucht genomen. Het meest betaal je aan de dingen die je daar gaat ondernemen. Tours/uitstapjes/nationale parken/duiken etc.

Aanrader vind ik de facebookgroep Azië backpackers. Er wordt wel veel gepost, maar met de zoekfunctie kun je heel veel leuke interessante ervaringen en tips, en ook afraders vinden over routesuggesties en bestemmingen die je graag wil gaan bezoeken bijvoorbeeld. Maar zo zijn er ongetwijfeld meerdere groepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:07

Nachttrein BKK - Chiang mai is een aanrader.

Binnenlandse vluchten zijn erg goedkoop mits je op "rare" tijden kan reizen (buiten de spits). BKK - Phuket kost rond de 1000 baht pp (25 euro).

Blijf weg van Koh Tao (volledig onder mafia controle met dodelijke afloop voor meerdere buitenlandse toeristen in de afgelopen jaren).

Het zuiden is in het algemeen duurder dan het noorden, vooral vanwege de taxi mafia. Maar reken er maar op dat ze je een poot uitdraaien in bijna elke stad behalve in bkk (of als je wat thais spreekt).

BKK kan je gerust een maand doorbrengen en nog steeds nieuwe dingen zien.

Korat (nakhon ratchasima) heb ik nooit begrepen als toeristenbestemming (heb er een jaar gewoont maar heb er nooit wat interessants gezien).

Pattaya is leuker voor vrijgezelle mannen, als je dat niet bent zal je er weinig aan vinden denk ik. Wat je ook doet, ga er de zee niet in! (Letterlijk een riool)

Phuket is schitterend maar duur qua vervoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:28

Ik volg ook even mee, wij gaan in mei naar Thailand en onze route is nu Bangkok, Chiang Mai, en dan naar het zuiden naar Koh Samui, Koh Phanga, Koh Tao.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:59

Thailand! Heel mooi! <3
Wij zijn er 4 jaar geleden geweest, en hebben ook zo'n 3 weken rondgereisd. We begonnen met 4 of 5 dagen Bangkok, toen naar Chiang Mai met de nachttrein. Tip: betaal iets meer voor een eersteklas treinkaartje, veel comfortabeler! In Chiang Mai zijn we ongeveer een week gebleven. Daar ook een tweedaagse jungletocht gedaan, wel flink afzien! Vervolgens naar Koh Pangang gevlogen, lekker met een scootertje rondgereden. Daarna afgesloten op Ko Samui.

Het leukste wat ik me herinner is de meeeeega cultuurshock toen we op Bangkok aankwamen. Helemaal gaar van de vliegreis, en dan BAM in de drukte van die stad. Inmiddels wat meer van Azië gezien, maar heb toen m'n ogen uitgekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 01:56

Mloes schreef:
lekker met een scootertje rondgereden.

Thailand is #2 ter wereld wat betreft verkeersdoden, achter Libië. Het aantal verkeersdoden per 100,000 inwoners is 10x zo hoog als in Nederland.

Het overgrote deel van die doden zijn mensen op een scooter (wat overigens een motor is in Nederland want die dingen hebben 110-125cc en vereisen dus een motorrijbewijs om verzekerd te zijn).

De op een na gevaarlijkste keuze van transport voor toeristen is een minivan waarvan de bestuurder denkt aan een formule 1 race mee te doen maar het verkeersinzicht van een kleuter heeft.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:34

enzino schreef:
Mloes schreef:

Thailand is #2 ter wereld wat betreft verkeersdoden, achter Libië. Het aantal verkeersdoden per 100,000 inwoners is 10x zo hoog als in Nederland.

Het overgrote deel van die doden zijn mensen op een scooter (wat overigens een motor is in Nederland want die dingen hebben 110-125cc en vereisen dus een motorrijbewijs om verzekerd te zijn).

De op een na gevaarlijkste keuze van transport voor toeristen is een minivan waarvan de bestuurder denkt aan een formule 1 race mee te doen maar het verkeersinzicht van een kleuter heeft.

Oh dat klinkt gezellig haha.
Goed om te weten.
Wij denken nu aan Bangkok, Ayutthaya, KAnchanburi, Songkhram, Trein naar t zuiden. Dan Khao sok en dan nog ergens een mooi strand/eiland. Wat zou je evt aanraden?
En zijn de binnenlandse vluchten veilig? Vind dat toch wel n dingetje nl...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:23

Anne200 schreef:
En zijn de binnenlandse vluchten veilig? Vind dat toch wel n dingetje nl...

De "red flag" van ICAO is vorige week ingetrokken, dus ze zouden weer moeten voldoen aan de veiligheidseisen.

Het enige dat je zal merken is dat er redelijk veel vertragingen zijn met de goedkopere maatschappijen (Nok, Airasia, ThaiLion, etc). Denk aan een uurtje later vertrekken omdat het vliegtuig nog niet binnen is (vergelijkbaar met de Europese prijsvechters waar een vliegtuig aankomt, iedereen eruit, 3 minuten schoonmaken, en de volgende lading er weer in voor de vlucht terug. Een kleine vertraging in de ochtend en alles loopt achter op schema die dag).

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:31

enzino schreef:
Mloes schreef:

Haha oh jee! We hebben alleen op Ko Pangang met scooter rondgereden, het was daar behoorlijk rustig op de wegen dus heb me geen moment onveilig gevoeld in het verkeer! We reden natuurlijk ook geen 70 km/h met zo'n scooter.. Kom net terug uit Indonesië, ook daar heerlijk met scooter rondgereden. Vind het zelf wel echt onwijs leuk om met een scooter de omgeving te verkennen!