Vakantie in de winter naar de zon.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Vakantie in de winter naar de zon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:44

Beste bokkers,

In januari/februari willen wij een weekje naar de zon. Echter is bijvoorbeeld Kaapverdië of Curacao niet haalbaar qua budget.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Canarische eilanden. Ik heb hier wel eens gelezen welke eilanden of kant van het eiland nog heel veel verschil kan maken qua weer/zon/gevoels temperatuur. Dat topic kan ik niet meer vinden en ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen!

Welk eiland, en welke plekken of kanten van dat eiland zijn het meest geschikt voor die periode?

Ik begrijp dat het niet uitmatig zonnig en warm zou zijn, maar 20 graden met een beetje zon is al een stuk beter als Nederland rond die tijd :)

Ik hoor het heel graag! Het gaat voornamelijk op ff naar de zon, voor een low-budget (student met winterdepressie) wellicht hebben jullie nog andere ideeen!

lideli

Re: Vakantie in de winter naar de zon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:11

Madeira :j
Mooi eiland en biedt heel veel mogelijkheden. Mijn vriend en ik zijn er begin juli geweest, wij wilden ook graag nog naar buureiland Porto Santo, maar hadden gewoon niet genoeg tijd ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:22

la palma is heel leuk! ook begroeiing die de wind wat meer tegenhoud. Lanzarote is grotendeels lava-rots en is dus wat kouder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:57

Toch denk ik dat je stiekem voor Curacao niet veel meer kwijt ben dan de Canarische eilanden. Afhankelijk van de periode. Met kerst en oud en nieuw is het wel duur.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:23

La Palma vond ik tot nu toe het leukst. Ben op Tenerife, Gran Canaria en Lanzarote meerdere keren geweest. La Palma omdat je er heerlijk kunt wandelen en er niet van die ontzettende zuipjeugd zit.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:23

Wij zijn in januari naar Lanzarote geweest. Heb prima kunnen zonnen en in het zwembad ben ik ook geweest, strand/zee was voor zonnen te koud. Maar ik zou zeker nog eens teruggaan naar de Canarische eilanden rond die periode, hadden (zoals altijd) alles los geboekt en zaten er een weekje inclusief vlucht voor 200/250 pp.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 09:26

Tulandro schreef:
Toch denk ik dat je stiekem voor Curacao niet veel meer kwijt ben dan de Canarische eilanden. Afhankelijk van de periode. Met kerst en oud en nieuw is het wel duur.

Eind januari zijn vliegtickets alleen al naar Curacao niet goedkoper dan 400 euro retour. En dan nog geen verblijf. Terwijl ik naar Canarische eilanden dat vind voor 200 euro inclusief vlucht en verblijf.

Bedankt voor de berichtjes allemaal!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:02

Ik ben op zoek naar vergelijkbare vakantie, handig topic! heeft iemand ook een idee of in januari/februari alle restaurantjes ook open zijn of dat je toch beter af bent met een all in?

De all in prijzen vallen me nog wat tegen (500/700 pp) eerlijk gezegd... ik vind met name het niet hoeven slepen met drinken wel errug makkelijk aan all in....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:08

Wij gaan nooit meer naar de Canarische weilanden. Aantal keren geprobeerd in de winter maar iedere keer slecht weer. En dan vind ik het zonde van het geld. Wij gaan tegenwoordig naar Zuid Florida in de winter.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:19

Maar dat is wel wat ver voor een weekje denk ik?? Mijn vriend kan eigenlijk niet langer weg dan 8-10 dagen... en vast ook stukken duurder dan weekje Canarische Weilanden :')