Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:29

Vanaf Glasgow gaat een trein naar Mallaig, over het Harry Potter viaduct. Dit is eventueel goed te combineren met het wandelen van een deel van de West highland way. Het stuk van Bridge of Orchy naar Fort William is het mooiste stuk en 3 makkelijke dagetappes. Aan fotogenieke plekken geen gebrek (Google op Glencoe). Dan kun je in Mallaig bijvoorbeeld een dagtripjes met de veerboot maken naar de eilanden. Vervolgens inderdaad door richting Oban of andere optie met de veerboot naar Skye.

Wanneer wil je gaan? Puffins zijn maar aan land tot eind juli.

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:12

Dank je Gaucho, zijn weer wat opties. Maakt het keuzes maken wel moeilijker haha. Ik ga in juli is de planning.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:25

Op Skye hadden wij 2x almost died by midges. Zee is geen garantie voor weinig midges. Wind lijkt te helpen :j. Wij zijn nu in Perth

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:47

2 jaar geleden vrijwel geen last gehad van midges, toen zijn we wel eind augustus en begin september geweest dus wellicht heeft het weer er mee te maken. Op Skye vrijwel geen last gehad, net zoals de rest van het land.
Maar goed, wij hadden bijna dagelijks een windjack of regenjas aan

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:59

Hee, ik kom ook even binnenvallen als jullie dat niet erg vinden.
Ik wil deze zomer graag in mijn eentje gaan wandelen en wildkamperen in Schotland, voor ongeveer twee weekjes. Ik heb het topic helemaal doorgelezen en ik word zo enthousiast van alle foto's! Ik lees dus dat wildkamperen prima te doen is en die bothies zijn ook interessant.

Ik heb alleen moeite met het kiezen van een route; er zijn zo veel opties! Heeft een van jullie ervaring met langeafstandroutes in Schotland? De West Highland Way is natuurlijk de bekendste, is die mooi? Ik wil het liefst niet een te moeilijke route (als in bergklimmen e.d.) en zou naast hooglanden ook graag door bosrijke stukken lopen.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:17

De WHW is prima te doen, start vlak en met meer bos, geleidelijk meer de hooglanden in.

Fenn

Berichten: 6138
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:29

Hey Ponylover, leuk! En stoer om in je eentje te gaan.
Ik heb de East Highland way gelopen (een alternatief voor de WHW), samen met mijn vriend. Die is mooi, maar wel wat eenzamer. De WHW schijnt prachtig te zijn, door dat gebied ben ik alleen met de bus gegaan, maar wauw, wat mooi. En het voordeel is dat je waarschijnlijk niet heel erg alleen hoeft te lopen, dat is een stuk veiliger.
Afgelopen mei heb ik de Skye Trail gelopen en dat is wel vrij pittig qua bergen op sommige stukken. Veel meer hoogte meters ook.

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:29

Ik kom er maar niet uit, gaat er een bus van Glenfinnan naar Kilchoan. Als ik bij http://www.shielbuses.co.uk/timetables kijk wordt ik niet wijzer, daar vind ik enkel andere routes naar Fort William. In Lochailord kan ik wel een bushalte vinden in Google maps met bestemming Kilchoan. Maar dus geen busmaatschappij en timetables. Iemand ervaring met deze route?

Hoe zijn jullie ervaringen met liften in Schotland?

Anoniem

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:23

Ik heb afgelopen vakantie maar 1 lifter gezien op Skye en meegenomen naar Broadfort. Ik was zelf met de auto. Volgens mij is het prima te doen om te liften (al zal ik het zelf te afhankelijk vinden).

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:23

De West Highland Way lijkt dus wel een hele goede optie. Bedankt voor jullie antwoorden!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:57

Hoi!
Al sinds het starten van dit topic aan het meelezen en het lijkt er toch van te komen: een roadtrip door Schotland. We denken aan begin september, iemand ervaringen met reizen in die maand? Missen we dan net het hoogseizoen of is het dan nog steeds druk? En hoe zit het met midges in die tijd?

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:08

Zijn (helaas) weer op de boot voor de terugweg. Aantal foto's volgen van de week!

Heerlijke drie weken gehad, zou nu alweer terug kunnen <3

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:35

Kiwi_ schreef:
Hoi!
Al sinds het starten van dit topic aan het meelezen en het lijkt er toch van te komen: een roadtrip door Schotland. We denken aan begin september, iemand ervaringen met reizen in die maand? Missen we dan net het hoogseizoen of is het dan nog steeds druk? En hoe zit het met midges in die tijd?

Nee, in september zijn de Britten ook weer aan het werk :D Ongedierte weet ik niet, zo noordelijk ben ik nooit geweest maar in the lowlands niet veel last gehad.

Mariska: goed gegeten?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:59

Ikke, wij zijn 2 jaar geleden de eerste week van september geweest. Bijna geen last gehad van muggen, viel echt dik mee.
En qua drukte kan ik niet vergelijken omdat het de eerste keer is. Edinburgh was wel nog erg druk, opvallend veel toerisme. Highlands vond ik nog best goed te doen, stoorde me helemaal niet.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:12

Mijn ervaring is dat interessante steden, York en Cambridge in mijn geval, altijd soort van druk zijn. Hoor dat ook van de Britten zelf. Edinburgh zal daar geen uitzondering op zijn.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:28

Klopt, kleinere steden/dorpen zijn dan weer rustiger. Skye, vooral Portree was dan weer wat toeristischer

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:15

Hoe doen jullie dat met accomodatie trouwens? Van tevoren alles boeken? Airbnb of hotels?

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:31

Wij hebben wel van tevoren alles geboekt, zowel b&bs als een vakantiehuisje. Maar we gaan dan ook in het hoogseizoen en nemen de hond mee. Ik wil er niet op gokken dat we geen plekje kunnen vinden waar de hond ook welkom is.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:52

Bedankt voor de reacties! We zijn al eens een weeend in Edinburgh geweest, dus zullen daar misschien een dagje doorbrengen. Ik ga me verdiepen in routes :)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:34

Mariskaa3 schreef:
Zijn (helaas) weer op de boot voor de terugweg. Aantal foto's volgen van de week!

Heerlijke drie weken gehad, zou nu alweer terug kunnen <3


Ik denk dat wij op dezelfde voor zaten dan haha. Wij zijn net terug in Nederland ( :( )

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:06

22 dagen
4125 kilometer
te veel geld
+/- 1600 foto's
ontelbaar veel verhalen

Afbeelding
De plaatsen waar wij om wat voor reden dan ook gestopt zijn (hiken, slapen, even benen strekken, koffie e.d.)

en ons nieuwe lijflied:


foto's volgen!

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:07

Klinkt súper gaaf !

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:12

Was het ook! <3

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:13

Wauw prachtig!! Nog 5 dagen dan vliegen wij naar Edinburgh :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:43

Suusjepluus schreef:
Wij hebben wel van tevoren alles geboekt, zowel b&bs als een vakantiehuisje. Maar we gaan dan ook in het hoogseizoen en nemen de hond mee. Ik wil er niet op gokken dat we geen plekje kunnen vinden waar de hond ook welkom is.

Okay, bedankt! Ik denk dat wij ook alles van tevoren gaan boeken, wil niet in de auto slapen :+

Gave route Qimm!