Ja, dat is een beetje de manier waarop het begon.
Na mijn scheiding was ik niet echt op zoek naar een nieuwe liefde. Ik was een beetje verloren en verdwaald op zoek naar mezelf. Ik kon gelukkig mijn ei kwijt bij een hele goede vriend die in het zelfde schuitje zat als ik. Hij zat ook midden in een scheiding, en het was makkelijk praten, want hij zat aan de andere kant van de wereld in het verre Amerika.
Ondanks de moeilijke periode waar ik ook nu nog steeds in zit (droomhuis in de verkoop, paard in de verkoop, opgeven van hobby's ect) kreeg ik weer plezier terug in mijn leven. Het duurde even, maar ik realiseerde me dat er misschien toch wel meer was dan een hele goede vriendschap. Maar goed, verre Amerika, doe niet zo gek. Maar appjes werden telefoontjes. Telefoontjes werden video-gesprekken. Het gevoel groeide en op een gegeven moment kwam ook bij hem het hoge woord eruit. Je bent meer dan een gewone vriendin.
Inmiddels in het 'gewone leven' was het alweer anderhalf jaar geleden dat ik vakantie had genomen. Ik was er aan toe en besloot als ik dan toch op vakantie ga ik net zo goed naar hem toe kon gaan, toch?
Dus daar gaan we. Met knikkende knieën en vlinders in mijn buik op naar het verre Amerika.
Ik had nog nooit gevlogen, nog nooit alleen op vakantie geweest en eigenlijk überhaupt nog nooit zo ver weg geweest.

Het vliegen was leuk! Nou ja, het vliegen niet zo, maar het opstijgen en landen is stoer.

Ik vloog eerst op Chicago om daarna met een binnenlandse vlucht door te gaan naar Louisville waar hij me zou komen ophalen. De douane was wel even spannend. Je kijkt wel eens border patrol en alleen al het idee dat ze je eruit pikken en dat je dan je vlucht mist of zo, dood eng. Maar ik had en hele lieve douanebeambte. Hij vroeg me waar ik in de VS had gewoond. Uhm... Ik ben niet van de VS? Oh, heb je er gestudeerd dan? Nee... Veel gereisd? Nee Sir, dit is mijn eerste keer. Hij bekeek toen mijn (geheel lege blanco non gestempelde) paspoort en keek me nog een keer aan. Jouw Engels is wel heel goed, hoe komt het dat je zo goed Engels spreekt? Uhm... Ik heb geen leven en chat veel online...? Daar moest ie mee lachen en hij liet me netjes door mét allereerste stempel in mijn paspoort.

Daarna naar Louisville. Ik kwam uit het vliegtuig en was me toch een partij zenuwachtig. Ik liep door de terminal naar de ontvangsthal en ik zag hem al staan. Groot, breed, stoer. Precies zoals ik hem kende. En mijn zenuwen waren weg.

Ik heb prachtige dingen gezien. Op weg naar huis zag ik snappingturtles op de weg, en een kalkoen vloog bijna tegen de voorruit, echt fantastisch! Hij heeft zich kapot gelachen om mij. Ik ben helemaal verliefd op de natuur en de dieren en het land. Glooiende heuvels met rotspartijen en prachtige uitgestrekte bosgebieden.
Tell city

Wat is de natuur daar mooi zeg! Met zijn dochter hebben we Hemlock Cliffs bezocht.

Op weg terug zijn we nog even gestopt bij een prachtig panorama over de Ohio River bij Fredonia.

We zijn met de kinderen naar Holiday world geweest, een pretpark een uurtje bij hem vandaan. Zijn dochter werkt daar en kon kaartjes krijgen. Ik heb me kostelijk geamuseerd. Vooral het waterpark is fantastisch!
Thuis smores maken met de kinderen

Op de motor hebben we flink wat kilometers gemaakt.

Een van de mooiste plekken die ik bezocht heb is de Lincoln Boyhood Memorial. Als je er in de buurt komt echt wel een aanrader.

En de meest vreemde culinaire uitspattingen gezien.

In de laatste week zijn we s'avonds nog even naar Louisville gereden. Een vriend van ons, die we dus ook alleen maar online kennen, rijd op de vrachtwagen en kwam hierlangs. Omdat we het allebei erg leuk vonden om hem eens te ontmoeten zijn we die kant op gegaan. We moesten even op hem wachten wat dit prachtige uitzicht opleverde.

En zoals jullie misschien al gezien hebben. De vonkjes zijn duidelijk aangewakkerd.

Mijn volgende vakantie (december/januari) is al geboekt. En ook hij heeft al een ticket voor mijn familie te leren kennen in maart.

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's. Ze zijn allemaal met de telefoon genomen.