Tips (rond)reis april 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Tips (rond)reis april 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 14:45

Hallo,

Volgend jaar gaan we als gezin met elkaar op vakantie. Alleen over de bestemming komen we er maar niet uit.. Zijn er mensen hier met tips/ervaringen?

Waar zijn we naar op zoek:
-Zonnig weer, liefst ook strandweer.
-Niet al te warm, wel dat er ook activiteiten ondernomen kunnen worden
-Mooi gebied met natuur, en het liefst niet al te druk gebied qua toeristen!
-Moet wat te doen zijn, zoals duiken, wild spotten, varen, paardrijden, wandelen etc.
- budget ca 1500 pp
-Auto rondreizen staan we voor open!
-Het liefst een reis buiten Europa.
-We hebben 14 dagen vrij.

Mensen met de gouden tip? :)

Nadir

Re: Tips (rond)reis april 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:25

Wat dacht je van Florida? Voldoet aan al jullie eisen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 09:39

Nadir schreef:
Wat dacht je van Florida? Voldoet aan al jullie eisen.

Daar gaan mijn zusje en ik dit jaar nog naar toe.. dus we weten nog niet of we dat dan nog weer willen zien. Tenzij het heel goed bevalt natuurlijk.. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:44

De Antillen?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:54

Thailand!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 09:58

quera schreef:
De Antillen?

Ook al voorbij gekomen inderdaad. Ben je zelf al eens naar een vd eilanden geweest? Ik lees dat de warmte daar erg drukkend schijnt te zijn namelijk, en het moet wel zo zijn dat we dan ook wat doen kunnen. Want er zijn veel doeners in het gezin :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 09:58

_AB_ schreef:
Thailand!

Heb je ook ervaring met bepaalde plekken in Thailand? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:59

Tenerife... best toeristisch, maar de meeste toeristen blijven op het strand, dus daar merk je in het binnenland eigenlijk niet zo veel van.
Arizona en Utah kan ook leuk zijn.

Wij gaan zelf eind september naar Taiwan, rondreis doen van 2 weken met de trein. Ik weet niet of je dat helemaal redt binnen budget (ik heb 600 euro betaald per ticket), maar is misschien best een leuke optie voor jullie.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 10:03

Wendy schreef:
Tenerife... best toeristisch, maar de meeste toeristen blijven op het strand, dus daar merk je in het binnenland eigenlijk niet zo veel van.
Arizona en Utah kan ook leuk zijn.

Wij gaan zelf eind september naar Taiwan, rondreis doen van 2 weken met de trein. Ik weet niet of je dat helemaal redt binnen budget (ik heb 600 euro betaald per ticket), maar is misschien best een leuke optie voor jullie.

Tenerife zijn we bijna allemaal al geweest. Ook erg mooi! Arizona en Utah lijken ons ook zekers de moeite waard, we vragen ons alleen af of dat te doen is binnen 2 weken, en of we dan geen tijd te kort komen. Maar zal deze plekken sowieso toevoegen op het lijstje, want lijken me geweldige plekken om rond te Touren. Plus even checken wat het weer rond die tijd is natuurlijk.. Taiwan is nog niet in ons opgekomen, die ga ik ook absoluut in de groep gooien, Thanks!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:11

Zuid Afrika past helemaal bij jullie wensen!
Zomer is dan net afgelopen, dus lekker nazomeren. Het is geen vakantietijd van de Zuid Afrikanen en niet voor de Europeanen dus heel druk zal het niet zijn.
In 12 dagen kan je rustig van Kaapstad naar Port Elizabeth reizen (zon, zee (alhoewel de zee in ZA wel ijskoud is :D), strand, cultuur en op het einde heb je nog een natuurpark, Addo Elephant National Park) of vliegen op Johannesburg en op je gemak een ronde Krugerpark doen!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 10:18

xLoki schreef:
Zuid Afrika past helemaal bij jullie wensen!
Zomer is dan net afgelopen, dus lekker nazomeren. Het is geen vakantietijd van de Zuid Afrikanen en niet voor de Europeanen dus heel druk zal het niet zijn.
In 12 dagen kan je rustig van Kaapstad naar Port Elizabeth reizen (zon, zee (alhoewel de zee in ZA wel ijskoud is :D), strand, cultuur en op het einde heb je nog een natuurpark, Addo Elephant National Park) of vliegen op Johannesburg en op je gemak een ronde Krugerpark doen!

Die staat wel hoog op het lijstje. Ben er zelf dan al wel geweest, maar andere familieleden niet. Wil sowieso terug! Heb je zelf ook ervaring met het huren van auto's en boeken van hotels? Zelf regelen of via een site laten regelen?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:48

Ik ben er in maart geweest en heb alles zelf geregeld!
Was heel makkelijk vond ik. :)
Hebben auto's via Avis en Budget gehuurd, vluchten gewoon via google flights (die laat de goedkoopste vluchten zien, wel even letten op hoeveelheid overstappen) en alle hotels/B&B via booking.com! We hebben via SANparcs (de organisatie die alle nationale parken in ZA beheert) een WildCard gekocht waarmee je dus 'gratis' toegang hebt op alle parken en niet steeds een losse kaart moet kopen.
Daarmee een super leuke reis van 17 dagen samengesteld met 9 bestemmingen. <3

Onze reis was: Kaapstad - Stellenbosch - Swellendam - Wildernis - Addo NP - vliegen van Port Elizabeth naar Johannesburg - Sabie - Krugerpark (overnacht in Phalaborwa, Letaba en Hazyview). :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:20

Ann_Pam schreef:
Daar gaan mijn zusje en ik dit jaar nog naar toe.. dus we weten nog niet of we dat dan nog weer willen zien. Tenzij het heel goed bevalt natuurlijk.. :)

Als je Amerika leuk vindt zou je ook een rondje in het Noordoosten kunnen doen. Bijv richting New York - Washington - Niagara Falls - Boston.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:50

Er zijn heel veel plekken die aan jullie wensen voldoen. Ik zou het zoekgebied iets verkleinen. Hoeveel uur wil je maximaal vliegen en welk werelddeel trekt je aan?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:52

Ik wilde ook Zuid Afrika noemen inderdaad :)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 14:26

xLoki schreef:
Hebben auto's via Avis en Budget gehuurd, vluchten gewoon via google flights (die laat de goedkoopste vluchten zien, wel even letten op hoeveelheid overstappen) en alle hotels/B&B via booking.com! We hebben via SANparcs (de organisatie die alle nationale parken in ZA beheert) een WildCard gekocht waarmee je dus 'gratis' toegang hebt op alle parken en niet steeds een losse kaart moet kopen.

Onze reis was: Kaapstad - Stellenbosch - Swellendam - Wildernis - Addo NP - vliegen van Port Elizabeth naar Johannesburg - Sabie - Krugerpark (overnacht in Phalaborwa, Letaba en Hazyview). :)

Klinkt erg aantrekkelijk! Zuid-Afrika is gewoon een prachtig land <3 Ga kijken of ik mijn ouders kan overtuigen, mams ziet het sowieso al wel zitten. Vader heeft absoluut geen idee wat hij bij het land voor moet stellen, en is zomaar bang dat er veel criminaliteit etc op straat is, dat je er s'avonds niet rond kan lopen.. :o Dit heb ik zelf niet zo ervaren, maar ligt ook wel aan de plekken waar je dan komt denk ik zelf.. Weet niet hoe jij dat hebt ervaren tijdens je reis?

@fjordnina: Hoeveel uur vliegen, denk aan maximaal 14 u, niet langer. Gebieden die sowieso wel opgekomen zijn thuis, zijn: Caribisch gebied, Noord en West Amerika, de Antillen en Zuid Afrika.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:49

Ann_Pam schreef:
_AB_ schreef:
Thailand!

Heb je ook ervaring met bepaalde plekken in Thailand? :)

Jazeker! Ik zal je straks ff n pbtje sturen :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:04

Zuid Afrika! Echt een prachtig land. Je kunt makkelijk alles zelf regelen, tickets, bed en breakfasts en autohuur, allemaal prima te doen. Ik zou dan het Krugerpark niet overslaan en ook Kaapstad meenemen. Je kunt inderdaad niet altijd en overal gaan en staan waar en wanneer je wilt. Maar met gezond verstand en informeren bij de locals kom je een heel eind.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:38

Ann_Pam schreef:
xLoki schreef:

Klinkt erg aantrekkelijk! Zuid-Afrika is gewoon een prachtig land <3 Ga kijken of ik mijn ouders kan overtuigen, mams ziet het sowieso al wel zitten. Vader heeft absoluut geen idee wat hij bij het land voor moet stellen, en is zomaar bang dat er veel criminaliteit etc op straat is, dat je er s'avonds niet rond kan lopen.. :o Dit heb ik zelf niet zo ervaren, maar ligt ook wel aan de plekken waar je dan komt denk ik zelf.. Weet niet hoe jij dat hebt ervaren tijdens je reis?

@fjordnina: Hoeveel uur vliegen, denk aan maximaal 14 u, niet langer. Gebieden die sowieso wel opgekomen zijn thuis, zijn: Caribisch gebied, Noord en West Amerika, de Antillen en Zuid Afrika.

Natuurlijk moet je in de steden (Kaapstad en Johannesburg) wel voorzichtig zijn in het donker, op je spullen letten en niet met camera's en portemonnees lopen zwaaien. Maar wij hebben het totaal niet als onveilig ervaren! Alle lodges hebben meestal grote hekken er omheen, en wij zijn gewoon altijd te voet naar restaurantjes etc gegaan :)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:07

Bedankt voor de tips! Ga het allemaal eens uitpluizen wat het qua kosten wordt. Alle plekken die hier genoemd zijn neem ik sowieso mee :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:26

De Antillen zijn boven water qua natuur niet zo bijzonder. Ik vergelijk het altijd een beetje met Zuid Spanje, alleen dan met heel veel cactussen en mooie stranden.

Daarnaast is het ontzettend warm.