Komende week ga ik een midweekje weg naar vakantiepark de miggelenberg van lanfal in hoenderloo. Naast dat ik heerlijk ffa uitrusten wil ik erop uit. Zijn er menbsen bekend in de omgeving? Wat moet ik echt gaan doen? En waar kan ik lekker eten? Ik ben benieuwd naar jullie tips.
carnegie otterlo, kan je heerlijk zitten ze hebben lekkere koffie en gebak. En savonds kan je daar ook eten. Het kijkt uit op de veluwe. Uiteraard kun je er heerlijk fietsen en wandelen in de omgeving.
Een ijsje halen bij Ijs van Co in Hoenderloo! Verder lekker fietsen of wandelen in de omgeving idd. Je zou Apeldoorn, Deventer of Arnhem kunnen bezoeken. En in de avond kun je leuk wild spotten in de Veluwse bossen
_kimm
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 09:32
_AB_ schreef:
Een ijsje halen bij Ijs van Co in Hoenderloo! Verder lekker fietsen of wandelen in de omgeving idd. Je zou Apeldoorn, Deventer of Arnhem kunnen bezoeken. En in de avond kun je leuk wild spotten in de Veluwse bossen
Nog tips voor goede plekken waar je wild kan spotten?
Je kunt het beste de Hoge Veluwe opgaan als je wild wilt spotten. De bronst zal nu wel zo langzamerhand gaan beginnen en dat is altijd een spectaculaire tijd met veel herten. Als je dan toch al in het park bent kun je ook naar het Kroller Moller museum, zelfs als je niet van kunst houdt is het wel indrukwekkend om al die werken te zien.
Verder kun je in Hoenderloo erg goed eten bij Restaurant Buitenlust. Ijsje van Ijs van Co hoort er ook bij
Verder zitten Apeldoorn en Arnhem op 20 minuten afstand rijden, dus je kunt zo de stad in. Dan zou ik eerder Arnhem aanraden.
Het roller Moller museum vond ik echt zonde van mijn tijd en zou ik persoonlijk afraden.
Ik lees even me voor verder tips waar goed wild te zien is
blondies
Geplaatst: 31-08-17 09:38
Oh wat leuk! Wij gaan voor de derde keer naar landal miggelenberg. Het park is prima, de huisjes schoon, je kunt er lekkere verse broodjes halen sochtends maar waar wij vooral gaan is de mooie omgeving. We gaan er iedere dag op uit met de hond en van daaruit kun je zo de bossen inlopen. Als je een hond hebt is het rondom het park al geweldig lopen, verderop zijn honden losloop bossen en kootwijkerzand (gigantische zandvlakte) is leuk zowel met als zonder hond. Eigenlijk doen wij niet veel meer dan wandelen en lekker ontspannen in het huisje maar wie weet doe ik hier nog ideeën op. PS: de afhaalpizzas op het park zijn ook erg lekker
Wat Muurp zegt idd! Wild spotten is het leukste in het nationaal park. Iets verder en ook leuk, is uitzichtpunt de Elsberg. Zeker met de bronst in aantocht In Arnhem het openluchtmuseum ook nog een aanrader. En Burgers Zoo natuurlijk!
Hoge Veluwe En als je van historie houdt is het jachthuis ook heel mooi om te bezoeken. Het bezoekerscentrum is ook leuk om rond te struinen. En natuurlijk het park zelf. Daar zijn goede wildspotplaatsen.
Verder heb je nog de Apenheul, Paleis het Loo, Burgers Zoo en tig oorlogsmuseums in de omgeving die allemaal de moeite waard zijn. In Hoenderloo zelf moet je echt een ijsje van Co nemen. Geen Hoenderloo zonder ijsje
Hoop zijn er fan van een Ijsje van Co, maar soms moet je wel echt geduld hebben ivm de lange rij. Pannenkoekenrestaurant, eigenlijk ook altijd erg lekker! Keuze genoeg.
Park de Hoge Veluwe is een aanrader, maar verder kan je ook genoeg wandelen. Maar ook richting Kootwijk (de heide oa) kan je erg mooi wandelen.
Weet niet of de avond markten er nog zijn in Hoenderloo en Beekbergen?
Jammer dat de Gate dicht is, oef heel wat uren daar rondgehangen
Leuk! Mijn ouders wonen sinds een jaar of 3 in Hoenderloo. Bij het Ei van Columbus en de Lierderhoeve kun je lekker eten. Ik vind het Klimbos in Apeldoorn (bij de Apenheul) erg leuk, maar ik weet niet hoe actief je bent. De rest is denk ik grotendeels al genoemd, ik vind vooral de omgeving prachtig, zeker omdat ik zelf niet meer in Nederland woon
franka75
Geplaatst: 01-09-17 00:40
_kimm schreef:
Op de website staat dat het €9,30 pp is. Een duur grapje om elke dag "even" een rondje te lopen. Even kijken hoe het allemaal loopt.
ja klopt. fietsen is beter. je hebt pb. jaarkaart viel mee je kan ook los toegang kopen
Inmiddels alweer terug van een heerlijk midweekje miggelenberg. We hebben 1 ochtend wat slechter weer gehad toen ben ik naar paleis het loo geweest. Maar verder heb ik heerlijk genoten van de natuur en verschillende dieren gezien. Bedankt voor alle tips!