4 dagen - 3 nachten Kopenhagen, tips voor hotel!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

4 dagen - 3 nachten Kopenhagen, tips voor hotel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:04

Zojuist voor 7 tot 10 september een weekendje Kopenhagen geboekt met m'n vried!

Nu ben ik vooral benieuwd, of iemand een tip voor een goed en niet al te duur hotel in de buurt van het centrum heeft?
Ik schrok wel een beetje van prijzen als €600 voor 3 nachten namelijk :=
Heel luxe hoeft niet, gewoon een privékamer met tweepersoonsbed en een douche is prima!
En uiteraard, welke bezienswaardigheden zijn het echt waard? :D
Ik wil sowieso een rondvaart doen en naar Nyhavn :)

Tutti_Frutti

Re: 4 dagen - 3 nachten Kopenhagen, tips voor hotel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:32

Ik zou even op Air BnB kijken. Helaas is accomodatie inderdaad vrij prijzig in Kopenhagen (net al de rest overigens :+ ) Kopenhagen is een vrij kleine stad en alles is dus best makkelijk aan te fietsen. Zelfs als je in Valby zit ben je met 15-20 minuten fietsen in het centrum. Fietsen huren deed ik meestal via Donkey Republic, maar er zijn ook witte stadsfietsen (met elektrisch motortje *D).

Vanaf Nyhavn kan je via een brug over het kanaal naar Papiroen lopen (als dat nu nog open is, ze zouden dicht gaan maar weet uit m'n hoofd even niet of dat nu al was) Dat zijn Foodhallen waar je relatief goedkoop lekker kan eten. Verder heb je daar vlakij Amalienborg, waar de koninklijke vertrekken zijn. Je kan ook gratis de toren van het parlement op waar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Je kan daar ook wat eten maar dat is vrij prijzig. Rundetaarn is ook leuk om op te wandelen (20kr volgensmij).

Als je van moderne kunst houd raad ik Louisiana ook erg aan. Stukje met de trein richting Helsingør maar het helemaal waard! Zeker met lekker weer is het erg leuk omdat je vanuit de beeldentuin Zweden kan zien liggen. Kunsthal Charlottenborg heeft ook moderne kunst, maar zou ik eerst even naar de exposities van dat moment kijken.

Christiana is ook leuk om even rond te lopen. 's Avonds/'s Nachts hangt er een hele andere sfeer dan overdag, vond ik altijd wel grappig om te zien. Sowieso is Christianshavn leuk om langs te lopen omdat het heel erg op Nederlandse steden lijkt (is geinspireerd op Amsterdam).

Meatpacking district is erg leuk voor vleesliefhebbers en voor een dansje 's avonds.
Studiestraede en de straten er omheen hebben veel leuke boetiekjes en tweedehandszaakjes.
Norrebrø en Osterbrø heeft ook veel leuke zaakjes en kroegjes. Is Osterbrø is er ook een heel random leuk klein wijkje vlak achter Trianglen (noordelijk) genaamd Brumbleby. Ook kan je een bezoekje brengen aan het Norrebrø Bryghus, de brouwerij. In Valby kan je ook naar Carlsberg.
In het park in Frederiksberg is volgensmij nu ook nog een tof ondergrond museum, Cisterne. Ook een aanrader!
Ik veel kroegen mag er overigens nog binnen gerookt worden (deze heten bodegas) dus als je daar niet van houd kan je beter even doorlopen.

Met mooi weer is het leuk om een goBoat te huren (wel vrij prijzig met z'n twee) of om gewoon even lekker te chillen bij Island Brygge. De Black Diamond aan de andere kant van het kanaal (Konkinklijke bibliotheek) is van binnen ook erg mooi.

Tivoli zou ik zelf voor een weekend overslaan. Best tijdsrovend en duur (en een pretperk vind je in NL ook). Met kerst is het wel ontzettend leuk aangekleed!

Veel plezier!

Anoniem

Re: 4 dagen - 3 nachten Kopenhagen, tips voor hotel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:55

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie