Tips Noord-Amerika 1 week in Oktober/November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Tips Noord-Amerika 1 week in Oktober/November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 08:55

'1 week is wel heel kort!'

Hear me out ;)

Ik ben gevraagd een reis te begeleiden, waarvoor ik van 21 oktober t/m 5 november in Canada (Ottawa en Montreal) zal zijn. Ik heb de vrijheid om 1 week eerder die kant op te vliegen of 1 week later terug te vliegen naar NL, wat me 1 week geeft om iets voor mezelf te doen. Ik kan max. 3 weken vrij nemen op mijn werk, dus ik heb echt niet de mogelijkheid om mijn verblijf te rekken.

Ik heb zelf al wel wat rondgekeken, maar er is nog zoveel te zien in Canada en de VS dat ik niet zo goed kan kiezen.

Ik heb al wel wat gezien daar, dus een aantal van de 'standaard' opties vallen af:
    Roadtrip westkust (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Bodie, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon)
    Roadtrip oostkust (Washington DC, New York (3x), t/m Maine, Niagara Falls, en via Pennsylvania weer richting het zuiden)

Dingen waarvoor ik een 2e garderobe aan zou moeten schaffen en mee zou moeten sleuren (bijv. Alaska) vallen af. Daarnaast ben ik geen enorm sportief type, wandelingen kunnen wel tot max. 1 uur. Ik heb helaas last van blessures waardoor langer dan een uur wandelen een risico is wat ik liever niet neem. Langere stukken autorijden vind ik geen probleem, dat heb ik aan de westkust ook gedaan.

Ik zou het liefst een dagje of 2 een stad combineren met wat natuur, Yosemite was voor mij echt het hoogtepunt van mijn reis naar de westkust. Ik heb naar Yellowstone gekeken, maar volgens mij is daar al veel gesloten dan, dus dat valt af helaas.

Ben enorm benieuwd naar jullie tips, alvast bedankt!

yarrah

Re: Tips Noord-Amerika 1 week in Oktober/November

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:14

In oktober en november gaat de winter in de bergen beginnen. Ik zou niet voor de bergen gaan. Maar naar de lager gelegen gebieden. Wat zou kunnen? Een binnenlandse vlucht naar Vancouver? En British Colombia bekijken en ontdekken. We hebben vrienden die in Vancouver wonen en die hebben niet eens handschoenen :-). Het is daar relatief warm.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 09:48

Binnenlandse vluchten zijn zeker een optie. Ik kan er ook voor kiezen om heen te vliegen naar de VS (heb nog een geldig ESTA) en dan door te vliegen naar Canada, dat is allemaal geen probleem :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:54

Niagara Falls, Pennsylvania, Washington, New York zou te doen zijn in een week. Je rijdt wel lange afstanden, maar als dat geen bezwaar is, dan is het mogelijk. Wij hebben twee weken gehad voor het rondje: NY, Adirondack, Lake Ontario, Niagara falls, Gettysburg, Washington, Lancaster, Ashbury Park, NY.

Van waar ga je en waar moet je weer het vliegtuig op precies?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 19:54

Haha Sakura wat ik hierboven aangeef is wat ik al wel gezien heb, daar zou ik dus niet perse nog een keer heen hoeven. Dat rondje oostkust wat ik daar benoem hebben wij destijds 4 weken over gedaan :)

Ik ben nu aan het kijken naar een rondje Boston -> Bar Harbor (whale watching) -> Moosehead lake (1 dag moose safari, 1 dag paardrijden) en dan weer terug naar Boston. Veel valt helaas toch af omdat het toch wel erg laat in het seizoen is en ik vind autorijden als het sneeuwt in m'n eentje op wegen die ik niet ken niet zo tof..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:33

Een rondje Florida? Nog heerlijk weer en een leuke bestemming. Kijk vooral naar de Stateparks om te bezoeken.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 25-08-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:38

Seattle plus Olympic peninsula/ Puget Sound. Combineren met Mt. Rainier NP of Mt. St Helens (allebei wordt wel veel in een week), of de ferry naar Victoria. Super natuur.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:41

Québec en Montréal zijn ook heel mooi, hoef je niet zo ver.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:44

Of Texas? Dallas, Austin en Houston liggen dicht bij elkaar, en je zou eventueel nog door kunnen rijden naar New Orleans.

De eilanden in BC zijn ook erg mooi, Vancouver Island en Salt Spring Island. Of juist de andere kant, Nova Scotia.

Seattle area is ook erg mooi, maar je bent dan wel een beetje laat in het jaar denk ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:13

Het algonquin park is ook prachtig. Vlakbij Toronto :) zijn verschillende wandelroutes en eventueel kan je er bijvoorbeeld kanoen.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:41

Ik zou naar Vancouver island gaan. Vond het prachtig daar en te doen in 1 week.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:49

Keet schreef:
Het algonquin park is ook prachtig. Vlakbij Toronto :) zijn verschillende wandelroutes en eventueel kan je er bijvoorbeeld kanoen.

Ben ik ook geweest.
Zeker in de herfst onwijs mooi.

Ik heb 3 dagen een kanotour gedaan , super mooi en leuk alleen hoop ik wel dat je een leukere gids ebt dan ik had. Ik kon die vent wel schieten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:17

Vancouver! Ben er een paar weken geleden geweest. Mooie stad, wel schreeuwend duur. En de icefield parkway rijden tussen Jasper en Banff is echt schitterend!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:32

Texas?
Zijn genoeg leuke steden om daar te bezoeken. :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:51

Ja Houston := wel laarzen meenemen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:55

yarrah schreef:
Ja Houston := wel laarzen meenemen.

Denk dat een duikpak handiger is.
Denk dat Texas en Louisiana momenteel even afvallen :) :(:) Maar gelukkig is er voldoende ander gebied in USA/Canada om te ontdekken :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 08:51

Heel erg bedankt voor alle tips :)

Texas heb ik naar gekeken maar moet ik me echt even in verdiepen of dat nu wel het moment is. Van de andere kant, ik ga pas over 7 weken. Florida valt helaas af ivm het laatste plukje orkaanseizoen, dan ga ik liever een keer in een meer gunstige periode.

De nationale parken in Canada vallen helaas ook af ivm sneeuw, wegafsluitingen en sluiting van tankstations etc. zo laat in het seizoen. In theorie zou het vast kunnen, maar ik ben die week alleen en ik wil wel een beetje kunnen ontstpannen, niet dat ik me continu moet afvragen of ik het volgende tankstation haal :P

Ik denk dat een rondje oostkust me op dit moment nog het meest aanspreekt. Heb al wat bedrijven gemaild daar om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik wil heel graag een moose safari met een kayak doen, alleen net dat bedrijf reageert niet. Oh well :=

Nogmaals bedankt!