Hear me out

Ik ben gevraagd een reis te begeleiden, waarvoor ik van 21 oktober t/m 5 november in Canada (Ottawa en Montreal) zal zijn. Ik heb de vrijheid om 1 week eerder die kant op te vliegen of 1 week later terug te vliegen naar NL, wat me 1 week geeft om iets voor mezelf te doen. Ik kan max. 3 weken vrij nemen op mijn werk, dus ik heb echt niet de mogelijkheid om mijn verblijf te rekken.
Ik heb zelf al wel wat rondgekeken, maar er is nog zoveel te zien in Canada en de VS dat ik niet zo goed kan kiezen.
Ik heb al wel wat gezien daar, dus een aantal van de 'standaard' opties vallen af:
- Roadtrip westkust (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Bodie, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon)
Roadtrip oostkust (Washington DC, New York (3x), t/m Maine, Niagara Falls, en via Pennsylvania weer richting het zuiden)
Dingen waarvoor ik een 2e garderobe aan zou moeten schaffen en mee zou moeten sleuren (bijv. Alaska) vallen af. Daarnaast ben ik geen enorm sportief type, wandelingen kunnen wel tot max. 1 uur. Ik heb helaas last van blessures waardoor langer dan een uur wandelen een risico is wat ik liever niet neem. Langere stukken autorijden vind ik geen probleem, dat heb ik aan de westkust ook gedaan.
Ik zou het liefst een dagje of 2 een stad combineren met wat natuur, Yosemite was voor mij echt het hoogtepunt van mijn reis naar de westkust. Ik heb naar Yellowstone gekeken, maar volgens mij is daar al veel gesloten dan, dus dat valt af helaas.
Ben enorm benieuwd naar jullie tips, alvast bedankt!