Vandaag een prachtige tocht naar de Etna gemaakt. De winkels liggen vol met lava-artikelen. Maar wij hebben zelf ook wat blokjes ingeslagen op de vulkaan. Druk wezen zoeken of dit morgen mee mag. Eigenlijk nog geen duidelijkheid. Iemand hier ervaring mee?
Ik zag toevallig net wel een bericht bij de NOS langskomen dat je een boete kunt krijgen wanneer je Italiaans strandzand of schelpen meeneemt in je bagage. Duizend euro boete voor meenemen strandzand Sardinië - http://nos.nl/l/2189444 Of zoiets voor Lava ook geldt? Geen idee....
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 20:59
Dank voor de tip! Via fb berichtje gestuurd. Die vond ik ook Jans lekker vaag geen idee wat de controle in Italië doet! Hadden ze toch beter even kunnen doen.
kitty_gomez
Geplaatst: 23-08-17 21:39
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij zijn in Tenerife geweest en hebben ook een stukje van de vulkaan meegenomen . We wisten ook niet of het mocht, maar aangezien het nergens stond aangegeven konden ze ons ook niet "schuldig" noemen.. Bij ons is het er ook gwn doorgeraakt .
moonsparkle
Geplaatst: 23-08-17 22:11
Volgens de Hawaianen brengt het ongeluk als je iets van de vulkaan meeneemt. Ik heb het dan ook braaf laten liggen.
Lava ligt bij onze verzameling stenen in de tuin! Douane Nederland vindt het geen probleem. Volgens hotel douane Italië wel. Maar reisleidster zei bij de luchthaven dat het wel kon. En het kon