Hallo Bokkers, Ik wil graag medio maart 2018 een reis maken van een week of 2 naar Zuid Afrika. Hebben jullie tips waar te boeken? Ik zie door de bomen het bos niet meer op internet. Ik wil graag een tour maken om (een deel van) het land te zien. Niet in een groep maar wel een uitgestippelde route waar verblijf en dergelijk al geregeld is. Uiteraard wild spotten tijdens een safari.
Wild spotten kun je het beste doen in het Kruger. Ik woon zo 40 minuten ervandaan en ben er veel te vinden. Verder zijn er hele mooie dingen, natuur en geschiedenis te vinden hier in de buurt. Maar natuurlijk zijn er nog veel meer mooie plekken en natuurparken in dit land. Ik woon in Nelspruit, Mpumalanga maar heb voor ik hier kwam wonen 15 jaar terug, ook veel rondgereisd. Als je vragen hebt of meer info wilt kun je me altijd een PB sturen. Ik help je graag!
Ik ga even volgen, ik 'moet' eind 2018 naar zuid Afrika voor een bruiloft. Wil er wel wat meer dagen aan vast plakken, maar alleen reizen is niet echt mijn ding. Alle info is welkom op dit moment.
Het links rijden zal al een uitdaging op zich worden Zoals ik het nu een beetje gezien heb lijkt het geweldig om een rondreis te maken in de regio van het Kruger park. Er zijn zoveel aanbieders maar als ik reviews lees weet ik niet meer waar ik op moet letten. Internet is handig maar ook zoooooooo veel informatie dat ik er een beetje in verzuip.
MarijeR
Geplaatst: 24-08-17 14:17
Er is een heel Zuid Afrika topic met veel info en tips over routes en een hoop ervaringen: [BEU] Zuid Afrika
Kruger NP is prachtig, ik probeer er ieder jaar een paar weken heen te gaan.
Addo Elephant NP is ook een safaripark in de buurt van Port Elizabeth. Voor mij was t het eerste park in zuid Afrika waar ik geweest ben, maar vond t zelf een beetje tegenvallen. Maar dat is voornamelijk omdat ik daarvoor voornamelijk parken als de Serengeti en de masai Mara had gezien. Vergeleken daarmee is Addo een beetje een dierentuin.
Zelf zou ik Kruger, hluhluwe NP (in de buurt van St Lucia) en de Drakensbergen aanraden. Die laatste voor de natuur en niet zo zeer voor de wilde dieren.