Alleen vliegen onder de 18?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Alleen vliegen onder de 18?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:04

Ik heb geen idee of het hier goed staat, sorry als het verkeerd stat!

Hoi!

Ik heb een vraagje, wat vinden jullie van kinderen die alleen vliegen onder de 18?

Ik vraag dit, omdat mijn zus volgend jaar gaat verhuizen naar Canada, en mijn ouders beide niet mee kunnen door omstandigheden. Natuurlijk wil ik dan naar mijn zus toe en dan zal ik alleen moeten vliegen. Ik ben rond die tijd 15 of 16 en zou ongeveer 8 uur in het vliegtuig moeten zitten.

Wat vinden jullie daarvan en hoe zouden jullie het aanpakken?

_Sofie

Re: Alleen vliegen onder de 18?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:08

Ik vloog voor het eerst alleen mrt een vriendin toen ik 16 was (bijna 17). Dit was echter een korte vlucht van Frankrijk naar Rotterdam, dat ging prima. Ik vraag me echter wel af of het op internationale vluchten is toegestaan alleen te vliegen als minderjarige. Als dat mag en je voelt je zeker genoeg, waarom niet?! Ik zou dan wel kijken of je naar het vliegveld gebracht kan worden en ook weer opgehaald kan worden, zodat je er niet helemaal alleen voor staat.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:08

Ik heb gevlogen toen ik 16 was, samen met mijn vriendin die toen 15 was. Was natuurlijk wel eventjes spannend, maar eigenlijk is er niet zo veel 'engs' aan. Ja je moet natuurlijk door de beveiliging enzo, maar eenmaal in het vliegtuig is het hetzelfde als dat je in de trein of in de bus zit ;)

het is natuurlijk wel fijn als iemand met je mee kan tot aan de douane en je ook weer op vangt op het vliegveld waar je heen gaat.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:09

Toen ik net 16 was ben ik teruggekomen uit Dulles (bij Washington DC) in mijn eentje. Het stelt werkelijk waar niet zo heel veel voor. :) Over het algemeen zitten vliegvelden vrij eenvoudig in elkaar en zijn er genoeg borden, daarnaast is er altijd wel iemand die je kan helpen ter plekke. Als je jezelf kan redden in Engels zou ik me niet laten stoppen door het alleen moeten vliegen. :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:10

Ik vloog alleen toen ik 14 was.
Vond het heel spannend. Ook op Schiphol. Groot!
Maar alles staat zo duidelijk en goed aangegeven. Bij aankomst liep ik met de meute mee :+

Terugweg herinner ik me niet meer.
Wel apart eigenlijk. Heenweg als gisteren

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:11

Ik ben toen ik 16 was alleen naar Schotland gevlogen, het is idd heel makkelijk om uit te vinden waar je naartoe moet.

Je moet wel rekening ermee houden dat er op een formulier staat dat beiden ouders toestemming geven dat jullie kind alleen mag vliegen anders kunnen ze moeilijk doen. :)

StonedRomy

Ikzelf vlieg ieder jaar naar Amerika, vanaf mijn 16e alleen. Als je als 15 jarige wilt vliegen zal je als minderjarige moeten reserveren en dan loopt er iemand met je mee naar het vliegtuig en ook in Canada wordt je onder toezicht gehouden tot je zus je afhaalt.

Ik heb nooit een brief van mijn ouders meegenomen, maar dit wordt wel aangeraden. Hierin moet staan dat je toestemming hebt om te vliegen en je zus te gaan bezoeken.

Gewoon doen zou ik zeggen. Kan niet veel misgaan!

Rinkex

ik heb ook veel gevlogen onder de 18, mijn vader was Piloot en ik ging afentoe wel eens mee, en dan moest ik de beveiliging ect ook alleen doen. Naar mijn weten mag je vanaf je 15de jaar alleen vliegen.:o (dit was voorheen vgm 12). Mijn ervaring is altijd dat het grondpersoneel heel graag wil helpen als je ergens mee zit.:)

En inderdaad die brief is wel handig om te hebben.:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:15

Mijn nichtje van 11, uit Australië is 7 weken geleden alleen hierheen gekomen, inc overstap in Singapore.
Vorige week is ze weer terug gegaan, weet alleen en weer met overstap.
Zij is beide keren begeleid, moet je wel wat voor betalen, maar is echt super.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:15

Heel erg bedankt allemaal!! :)

melissac schreef:
Ik ben toen ik 16 was alleen naar Schotland gevlogen, het is idd heel makkelijk om uit te vinden waar je naartoe moet.

Je moet wel rekening ermee houden dat er op een formulier staat dat beiden ouders toestemming geven dat jullie kind alleen mag vliegen anders kunnen ze moeilijk doen. :)

Hier zit ik wel wat mee.. Ik heb op het moment geen contact met mijn vader, maar zou die dan ook toestemming moeten geven?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:20

Nico_lette schreef:

melissac schreef:

Hier zit ik wel wat mee.. Ik heb op het moment geen contact met mijn vader, maar zou die dan ook toestemming moeten geven?

Mijn ouders zijn gescheiden en we wonen bij mijn vader, mijn broertje is 14 en mijn moeder moet idd een formulier invullen dat ze toestemming geeft dat hij het land verlaat.
Je zou eventueel de vliegmaatschappij kunnen bellen en het verhaal voorleggen, die weten er net wat meer vanaf dan ik. Ik weet wel dat toen mijn vader niet wist dat dat moest mijn broertje bijna niet mee mocht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:21

Nico_lette schreef:

melissac schreef:

Nog nooit van zo'n formulier gehoord. Ook niet dat iemand dat moest invullen. Is dat sinds kort de nieuwe regelgeving ofzo :? Als dat nodig is wordt dat wel aangegeven bij de boeking.
Zou me er niet zo druk om maken. Ook niet om het vliegen, is minder ingewikkeld dan met de trein reizen vind ik.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:24

Dat is ons toen verteld in de kerstvakantie van 2015. Alleen weet ik niet of er heel streng op gecontroleerd wordt aangezien ik meerder jarig ben dus niet dat probleem heb.

Ik zou het gewoon even voor de zekerheid opzoeken of even bellen. Dan weet je het zeker.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:48

Toen ik 15 was ben ik alleen naar mijn tante gevlogen in de US met overstap in Atlanta met een treintje tussen de terminals

Echt makkelijk te doen hoor en er loopt zoveel personeel rond dat als je het toch even niet weer, je het gewoon kan vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:56

melissac schreef:

[

Dit wordt niet aangegeven bij de boeking. Ik kwam hier zelf achter nadat ik geboekt had voor mij en mijn kinderen. Mijn man blijft thuis en moet op papier toestemming geven dat ik ze mee mag nemen, ondanks dat we gewoon getrouwd zijn.

Dit formulier is op internet te downloaden en uit te printen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:02

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:05

Dat mag geen probleem zijn hoor!

Toen we vorige week de dochter van mijn man op de vlieghaven oppikte was daar een kind van een jaar of 8? die alleen vanuit Afrika gereisd was. Zij werd begeleid door een hostesse tot bij haar familie die haar opwachtte.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:14

Meld je bij je vliegtuig maatschappij, zeker die kant uit kun je vaak tot 21 gebruik maken van unaccompanied minor mogelijkheden

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:18

Oke, enorm bedankt allemaal!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:23

Ik heb als 16 jarige alleen gevlogen naar londen. Niet zo'n lange vlucht dus, maar was niets geks aan ik had al meerdere keren gevlogen dus wist wel hoe het in zijn gang ging. Ik had wel een brief mee waarin stond wat ik in de ik ging doen met een handtekening van mijn ouders, dit werd bij mij toen ook gecontroleerd .

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:26

Ik verplaats je topic even naar een forum waar het beter past :)

LZP -> BEU.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 18:44

Pabie schreef:
Ik heb als 16 jarige alleen gevlogen naar londen. Niet zo'n lange vlucht dus, maar was niets geks aan ik had al meerdere keren gevlogen dus wist wel hoe het in zijn gang ging. Ik had wel een brief mee waarin stond wat ik in de ik ging doen met een handtekening van mijn ouders, dit werd bij mij toen ook gecontroleerd .

Wat moest er in die brief staan?

Bedankt voor het verplaatsen!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:43

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:53

Vroeger had je de UM (unaccompanied minor) en de YP (young passenger). De UM bestaat geloof ik nog steeds en was destijds tot en met 12jaar. Kind werd afgeleverd en werd vanuit de handen van de wegbrengers continu begeleid. Er moest ook correct opgegeven worden wie de UM op zou halen en deze persoon moest ook identificatie mee hebben, anders kon het kind niet mee.
De YP was tussen 12 en 16 en kreeg extra begeleiding, maar de verantwoording voor het personeel van de luchtvaartmaatschappij was niet zo strikt. Of de YP nog bestaat weet ik niet. Maar volgens mij kan je nog wel begeleiding aanvragen mocht je dat willen, vooral bij de grotere maatschappijen en op de langere vluchten.

Ik ben zelf overigens op mijn 16e ook alleen naar de VS gevlogen. Het jaar daarvoor met mijn twee broers (de oudste toen meerderjarig). Omdat ik al eerder was geweest en het de keer dat ik alleen ging een rechtstreekse vlucht betrof, zag ik dat prima zitten en is het ook prima gegaan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:52

Mijn nichtje vloog ook met UM ja.
Degene die brengt en haalt moeten allen zich legitimeren.