Visum Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Visum Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:00

Hoi!

De situatie: Mijn man heeft een Turks paspoort, en woont in Nederland met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze is geldig in het Schengengebied. Voor Engeland heeft hij dus een visum nodig.

Zijn werkgever wilt dat hij met een aantal collega's naar Engeland gaat voor een project ( 1 week ). Ik heb hier en daar al rond gevraagd maar iedereen geeft een ander antwoord. Wat ik tot nu toe het meeste gehoord heb is: Hij heeft alleen een toeristenvisum nodig, geen werkvisum. Hij krijgt namelijk gewoon in NL door zijn werkgever uitbetaald. En niet in Engeland. Daarbij is het maar 1 week.
Moet de werkgever zijn visum aanvragen of mijn man zelf?

Ik probeer de hele ochtend al de Engelse ambassade/consulaat te bereiken maar krijg geen contact, schiet ik dus weinig mee op...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:09

Ik zou toch maar blijven proberen de ambassade te pakken te krijgen. Kun je ze niet mailen? Dan heb je het antwoord ook meteen zwart op wit...

Booooo

Re: Visum Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:30

Bij het consulaat krijg ik steeds een ingesprek toon terwijl ze wel open zijn van 09:00 tm 12:30. Bij de ambassade krijg je een bandje.
Wilt u informatie over visa? Toets 1.. Vervolgens toets ik 1 en zeggen ze dat je op de website moet kijken :+ Echter kan ik daar de info niet vinden op specifieke vragen.
Toets 0 voor de secretaresse, toets ik 0. Ze is op dit moment niet bereikbaar :+

Ik heb inmiddels (hopelijk naar het goede) een mailtje gestuurd.