De situatie: Mijn man heeft een Turks paspoort, en woont in Nederland met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze is geldig in het Schengengebied. Voor Engeland heeft hij dus een visum nodig.
Zijn werkgever wilt dat hij met een aantal collega's naar Engeland gaat voor een project ( 1 week ). Ik heb hier en daar al rond gevraagd maar iedereen geeft een ander antwoord. Wat ik tot nu toe het meeste gehoord heb is: Hij heeft alleen een toeristenvisum nodig, geen werkvisum. Hij krijgt namelijk gewoon in NL door zijn werkgever uitbetaald. En niet in Engeland. Daarbij is het maar 1 week. Moet de werkgever zijn visum aanvragen of mijn man zelf?
Ik probeer de hele ochtend al de Engelse ambassade/consulaat te bereiken maar krijg geen contact, schiet ik dus weinig mee op...
Dorien66
Geplaatst: 17-08-17 10:09
Ik zou toch maar blijven proberen de ambassade te pakken te krijgen. Kun je ze niet mailen? Dan heb je het antwoord ook meteen zwart op wit...
Bij het consulaat krijg ik steeds een ingesprek toon terwijl ze wel open zijn van 09:00 tm 12:30. Bij de ambassade krijg je een bandje. Wilt u informatie over visa? Toets 1.. Vervolgens toets ik 1 en zeggen ze dat je op de website moet kijken Echter kan ik daar de info niet vinden op specifieke vragen. Toets 0 voor de secretaresse, toets ik 0. Ze is op dit moment niet bereikbaar
Ik heb inmiddels (hopelijk naar het goede) een mailtje gestuurd.