De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:10

Ah oké Dreamer, toch leuk, zo'n hele kudde. En de groep, allemaal Nederlanders of internationaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:13

Voornamelijk Frans. Omdat onze gids van origi Frans is en dat haar eerste partner was waar ze haar reizen aanbood :)
Ik was de enige Nederlander. Dan nog een vrouw uit London en andere waren Frans :)

De groep na ons was veel meer gemixed; Frankrijk, Zwitserland, Egypte, Duitsland en Engeland!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:18

Oh nou alleen maar leuk dat het zo gemixt is!
Ik ga me er eens verder in verdiepen. Word er helemaal enthousiast van! De Iran-reis is alleen wel echt erg prijzig, pff!

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:25

Anoniem schreef:
Tja, ze moeten gewoon meelopen...
Als één van de rijpaarden kreupel wordt, ga je als ruiter in ieder geval op één van de extra paarden en gaat jou kreupele rijpaard los mee. Het tempo wordt wat aangepast en eventuele draf en galopstukken worden over geslagen. (Om die reden gaan er met 15 paarden ook max 10 ruiters mee, om in dit soort gevallen te kunnen wisselen).

DA's hebben ze niet, onze gids doet alles zelf. Heeft ook veel spullen en verd*omd veel kennis.

In extreem geval wordt het paard ergens "achter gelaten" samen met nog eentje van de kudde. Zodat ze kunnen rusten en later weer opgehaald worden met de volgende groep. Een trailer of iets dergelijks hebben ze daar niet, zou ook onmogelijk zijn.

Maar op een beetje verstapt en even niet lekker lopen na, heeft ze nog nooit een paard zo kreupel gehad dat hij de tocht niet af kon maken. Zijn enorm sterke beesten, niet meer te vergelijken met die van ons :D

...Er zijn daar veel organisaties die geen extra paarden hebben, wat dus inhoudt dat je als ruiter door zou moeten rijden op jou kreupele paard. Die afstanden lopen is namelijk echt geen optie. Wij hadden ook een auto die iedere avond op locatie onze spullen kwam brengen, dus geen paarden die tassen droegen. Ook geen enkele organisatie die dat doet.
Dus mocht iemand boeken, let daar aub op.
De organisatie waar ik geweest ben is letterlijk de enige met 30 eigen rij-paarden (2 kuddes) en die niet met 1/1,5 jaar al op hun paard stappen (ja, op een jaarling rijden is meer dan normaal daar...)



Ik besef mij inderdaad dat het in zulke landen wel allemaal anders gaat.
Maar dit klinkt wel diervriendelijk.
In ieder geval zo diervriendelijk als mogelijk met die infrastructuur. De paarden zullen inderdaad ook wel veel harder zijn
En in de natuur als een kudde trekt dan gaat een kreupel paard ook wel mee tot zo ver het paard kan.
Klinkt als een goede nette organisatie.

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:28

Oh, en ze worden maar 3 maanden per jaar gereden, verder leven ze als wilde paarden :D
(ivm het weer, hele zware winters waardoor deze tochten niet mogelijk zijn)

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:44

Wauw, fantastisch!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:47

Suuuper gaaf <3

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:59

En hoe zit het qua eten en overnachten? :)

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:31

We hebben bij mensen thuis geslapen, in yurts en in tenten. Tenten en tassen eerder elke avond gebracht door de auto. Eten werd ter plekke gemaakt door onze kok :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:03

_Dreamer, zou je zeggen dat de vakantie te doen was voor een nogal onzekere ruiter? Of moet je echt wel zeker te paard zitten? Waren de meeste paarden bijvoorbeeld braaf?

Ik heb eens iemand gesproken die in Kirgizië was geweest en die vertelde dat zijn paard soort van half wild was en iedere dag echt gevangen moest worden -O- . Dat is niets voor mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:06

Wij hadden een man mee die in z'n hele leven 3 uur op een paard gezeten had :D
Wij hadden alleen maar brave paarden, je kan deze tocht zelfs maken als je dus bijna nooit gereden hebt. Vooral een goede conditie, en niet bang zijn voor stijle afdalingen enz.
Maar als onzekere ruiter kan je bij deze paarden zeker terrecht :j Zolag je dus maar wel op je paard durft te vertrouwen bij de "enge" afdalingen of klims :j

Wij hoefde de paarden nooit te vangen, op eentje na (maar die was gewoon strand eigenwijs en maakte er een spelletje van :') eenmaal te pakken niks meer aan de hand, duurde max een minuut of 5/10) ze kwamen altijd aanlopen of je kon naar ze toelopen en gewoon het halster om doen. Zeker geen wilde paarden :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-18 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:07

Ah super! Dat was via trailfinders toch?

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:09

Jupp!
Maar als ik heel eerlijk mag zijn, boek gewoon direct via haar bij de organisatie zelf :) Reden mag via PB, heeft verder niks met TrailFinders te maken want het contact en alles via hun was echt helemaal top! :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:13

Wil je de gegevens van de organisatie daar hier plaatsen, of liever alleen in pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:28

Oh dat kan wel hier hoor! De organisatie van http://www.asiarando.com :)
Site is volgens mij Frans, geen idee of je hem ook op engels kan zetten eigenlijk, anders PB je maar :)

EDIT: Ik zie nu dat er bijna geen info op de site staat, ik PB je vanavond of morgeneven het linkje van trailfinders (die moet ik even opzoeken en is geen handige site voor mobiel) en zal je dan wat in PB uitleggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:32

Anoniem schreef:
Oh dat kan wel hier hoor! De organisatie van http://www.asiarando.com :)
Site is volgens mij Frans, geen idee of je hem ook op engels kan zetten eigenlijk, anders PB je maar :)

EDIT: Ik zie nu dat er bijna geen info op de site staat, ik PB je vanavond of morgeneven het linkje van trailfinders (die moet ik even opzoeken en is geen handige site voor mobiel) en zal je dan wat in PB uitleggen :)

+:)+ Super, dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:34

Anoniem schreef:
Oh dat kan wel hier hoor! De organisatie van http://www.asiarando.com :)
Site is volgens mij Frans, geen idee of je hem ook op engels kan zetten eigenlijk, anders PB je maar :)

EDIT: Ik zie nu dat er bijna geen info op de site staat, ik PB je vanavond of morgeneven het linkje van trailfinders (die moet ik even opzoeken en is geen handige site voor mobiel) en zal je dan wat in PB uitleggen :)


Mij ook? *D

DideH
Berichten: 7007
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:36

bobje26 schreef:
Anoniem schreef:
Oh dat kan wel hier hoor! De organisatie van http://www.asiarando.com :)
Site is volgens mij Frans, geen idee of je hem ook op engels kan zetten eigenlijk, anders PB je maar :)

EDIT: Ik zie nu dat er bijna geen info op de site staat, ik PB je vanavond of morgeneven het linkje van trailfinders (die moet ik even opzoeken en is geen handige site voor mobiel) en zal je dan wat in PB uitleggen :)


Mij ook? *D


+1? :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:45

Hahaha is goed! Wordt morgenavond dan, zet ik m'n laptop even aan :D

DideH
Berichten: 7007
Geregistreerd: 21-03-13

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:53

Denk dat je commissie moet gaan vragen bij de reisorganisatie na een explosieve groei van de bezoeken aan de website := _O-

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 18:55

Hahaha ik verwacht nog een aantal foto's van onze gids zodra ze ergens internet heeft, zal d'r dan vast waarschuwen _O-

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:33

Anoniem schreef:
Oh dat kan wel hier hoor! De organisatie van http://www.asiarando.com :)
Site is volgens mij Frans, geen idee of je hem ook op engels kan zetten eigenlijk, anders PB je maar :)

EDIT: Ik zie nu dat er bijna geen info op de site staat, ik PB je vanavond of morgeneven het linkje van trailfinders (die moet ik even opzoeken en is geen handige site voor mobiel) en zal je dan wat in PB uitleggen :)


Ik ook graag!

Zo gaaf dat je dit gedaan hebt!

Kan niet wachten op je fotoverslag! Ben mijn vriend er al lekker voor aan het maken en hij zou het best zien zitten. :D

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:35

Wauw wauw wauw wauw wauw wauw :):)

Dat wil ik ook! :D

Wat was de gemiddelde leeftijd in de groep? En hoe oud moet je zijn om mee te mogen?
Misschien een idee om zo'n gave trektocht te maken na mijn afstuderen over een jaar :)

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:45

Welke regio was je precies ts?

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:59

Ik was de jongste met 21, de oudste bij ons was 59 :D

En regio phoeeee zou ik even voor je op moeten zoeken! Das het jammere van geen bereik, ik heb geen idee waar ik precies geweest ben :')