Al ruim 30 jaar weduwe, geen mensen in haar omgeving die dit willen en absoluut geen type voor een groepsreis. "Dan zit ik daar met nog 20 van die ouwe zeikerds zoals ik

Zodoende ben ik dus de zoektocht gestart. Uiteraard is de makkelijkste optie gewoon een pakketreis boeken, maar aangezien we aangewezen zijn op een specifieke periode (tussen 27 december en 7 januari) zijn de prijzen echt absurd hoog. Bovendien komen we dan in een gewoon appartementje in (de buurt van) het centrum en oma wil nu juist dat hutje-op-de-berg-gevoel. Ik heb haar dat ideaalplaatje al uit haar hoofd gepraat, maar een vrijstaand huisje van een particulier moet te vinden zijn.
Dus, lekker zelf tickets, accommodatie en huurauto boeken en ter plekke excursies organiseren. Dat is op zich allemaal zo uitgezocht, maar juist voor het kiezen van een goede bestemming kan ik wel wat tips gebruiken. Nu heb ik al wat rondgekeken voor Fins Lapland (vliegen op Kuusomo of Oulu), maar persoonlijke tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd handig! De wensenlijst nog even samengevat:
- sneeuw
- mogelijkheid tot rendieren zien/bezoeken, sledehondentocht, sneeuwscooteren
- eenvoudig en enigszins betaalbaar aan te vliegen vanuit NL (max. 1 overstap)
- accommodatie in de natuur maar enigszins in de buurt van een dorp/stadje
Brand los!