Wat leuk! Wij zijn in Juni naar Noord-Noorwegen geweest, rondreis vanuit Tromso, naar de Lofoten en Vesteralen en toen weer terug naar Tromso ( 15 dagen).
Wil je even wel een tip geven : kijk even goed voor de overtocht vanuit Gryllefjord naar Andenes qua vertrek tijd, die veranderen volgens mij in de tijd dat jullie er zitten.
Wij hadden bij een andere overtocht dat we even vergeten waren te kijken wanneer de ferry ging, we hebben 4 uur kunnen wachten

.. gelukkig was het prachtig weer dus zijn we bij een strandje gaan zitten maar als het regent is het toch wel even balen als je zo lang jezelf moet vermaken.
Senja is prachtig ( ligt maar 15 min van Gryllefjord af), dus dat is makkelijk aan te rijden, wel een klein stukje via smalle weggetje wat ook nog een vrij scherpe onoverzichtelijke bocht heeft, maar daarna is het recht toe recht aan.
Weet niet of je toevallig in Hamn i Senja slaapt maar vandaar uit kan je een paar wandelingen maken , en bij de receptie kan je naar de kaart vragen.
Ik vond de tunnel onder Tromso ook wel een behoorlijke uitdaging, omdat het buiten nogal heel helder was en reed dus met zonnebril, de tunnel binnen, was geen goed plan, zag helemaal niets meer in de tunnel

. Je hebt daar overigens wel een hele grote parkeerplaats in de tunnel, verdeeld in verschillende tunnelbuizen als ik het zo kan omschrijven, wij vonden het erg apart om te zien.
Kleding tips: neem van alles mee, vooral laagjes , wij hebben met 15 graden in korte broeken en shirtjes kunnen lopen, was zelfs warm te noemen, maar hebben ook dagen gehad dat je echt wel even dikke trui aan moest.