[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:48

Ik denk dat zo'n verzekeringsmaatschappij het schip in gaat met zo'n storm hoor.

In Someren is het na die hagelstorm toch ook zo'n gedoe geweest met uitkeren?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:51

Ik weet dat je in Australie bijvoorbeeld wel kan verzekeren tegen de bosbranden maar dat dat echt een fortuin kost dus dat kunnen ze niet betalen.

Het is heel sneu dat mensen alles kwijt raken zo -O-

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:53

Idd,denk ik ook,daarmee dat ik het me afvraag of mensen zich daar bv kunnen verzekeren tegen dergelijke schade....ook al is het dan maar een stuk wat je uitbetaald krijgt,het is tenminste weeral iets om mee aan de slag te gaan.
Als je echt alles verwoest terugvindt en er niets of niemand tussenkomt....jemig,waar halen de mensen de moed dan om opnieuw te beginnen,wetende dat er vroeg of laat weer eenzelfde situatie kan voorbijkomen.....

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:58

Ik weet dat je hier in NL overstromingen niet kan verzekeren, staat is daarvoor verantwoordelijk. Gok dat dat hier ook het geval is.

Hoop dat TS en andere bokker en zonder al teveel schade af komen en mentaal ook niet teveel schade hebben opgelopen. Lijkt mij doodeng om mee te maken. Hoop dat de volgende orkaan die morgen aan land komt nog relatief mee valt..

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:02

zal wel lang uit gesteld worden, ben ik bang, zal wel even duren voor dat daar alles weer aan het draaien is.
wees blij dat je hier nog bent en niet nu daar zit.
en als je gaat veel plezier met alles daar.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:04

Gisteren bij Nieuwsuur zeiden ze inderdaad dat de verzekering een moeilijk verhaal wordt. Ook aangezien veel huizen daar niet aan de regels voldoen om binnen een verzekering voor dit soort natuurgeweld te vallen. Grootste deel van de huizen zijn 'niet stevig genoeg' en vallen daarom niet binnen een verzekering. Ik geloof dat dit vooral voor het Nederlandse deel geldt, in het Franse deel schijnt het wel wat beter geregeld te zijn wat verzekeringswerk betreft.

Was trouwens wel een interessant stuk bij Nieuwsuur gisterenavond. Mochten jullie het terug willen zien.

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:09

Zouden de mensen in het Nederlandse gebied wel een uitkering oid krijgen als ze niet meer kunnen werken omdat het gebouw weg is of de handel tijdelijk gestopt? Zouden ze doorbetaald krijgen bij sommige banen? Zo'n werkgever heeft denk ik eigenlijk al het geld nodig voor de wederopbouw.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:11

Jennyxx schreef:
Zouden de mensen in het Nederlandse gebied wel een uitkering oid krijgen als ze niet meer kunnen werken omdat het gebouw weg is of de handel tijdelijk gestopt? Zouden ze doorbetaald krijgen bij sommige banen? Zo'n werkgever heeft denk ik eigenlijk al het geld nodig voor de wederopbouw.


Ik denk dat alles stil zal vallen? Volgens mij is het belangrijkste nu de eerste levensbehoeften op orde te krijgen. Elektriciteit en stromend water. Daarna zal het hele eiland opnieuw gebouwd moeten worden en de rest ook langzaam weer op gang moeten komen.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:46


bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:57

Oh wat vreselijk de foto's! Hartverscheurend.
Ik vind het echt zo erg wat er daar gebeurt.. Al die mensen en dieren zonder huis vreselijk!
Ik zal straks wat geld storten.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:08

Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:22

Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Hoe bedoel je dit precies?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:27

Ik heb net mijn kast opgeruimd. Eens zien of er een punt in de buurt is dat die kant op gaat..


We zijn maar verwend met een kleine overstroming of een 'code rood' storm.. ik ben oprecht blij om hier te wonen momenteel..
Kan me niet voorstellen hoe het daar nu moet zijn..
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 08-09-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:28

Mijn kleren zijn woesdag naar een bak gebracht. Hopen dat de goederen op de juiste plek terecht komen.

Dorus

Berichten: 13233
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:29

tengeltje11 schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het daar geregeld is qua verzekeringen.
Hier bv zijn de meeste mensen toch wel verzekerd vr storm ed zaken.
Hoe zit dat daar?

Verzekeringen sluiten soms ook dingen uit. In een regio waar de kans op een orkaan heel groot is kan het best zijn dat de verzekering zegt "dat verzekeren we niet", of dat het zo godsgruwelijk duur is dat het niet meer betaalbaar is.

Dat met die kassen vorig jaar lag niet aan uitsluiting van natuurrampen binnen de verzekering, maar (al dan niet bewust) gewoon onverzekerd zijn voor hagelschade. Want die mogelijkheid om hagelschade voor kassen te verzekeren is er wel degelijk. En de boeren die die verzekering wel afgesloten hebben hebben wel uitgekeerd gekregen.
Die andere boeren hebben de kosten van de verzekeringen afgewogen tegen het risico dat zoiets zou kunnen gebeuren en besloten geen verzekering af te sluiten.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:38

Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.


Je bent je er van bewust dat sint Maarten bij ons koninkrijk hoort? Dus gewoon Nederlanders zijn?

En af gezien van dat! Zij hebben niks meer en wij hebben alles nog

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:40

Sint Maarten is nou niet bepaald een bodemloze put.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:43

Er zijn wel verzekeringen die dit soort dingen opnemen, de vraag is alleen welke eisen er gesteld worden aan een huis en de premies zullen de pan uit rijzen als je in een gebied woont waar het misschien vaker voorkomt.

Ik woon vlakbij Enschede, maar mijn huis is ook verzekerd tegen extreem natuurgeweld zoals vulkaan uitbarsting, een orkaan of lawine. Niet dat we dat hier verwachten maar wij wouden een extra verzekering ivm gasleiding die in onze tuin loopt en dat was de enige optie om dat verzekerd te krijgen.
Als je maar diep genoeg in de buidel wil tasten is alles te verzekeren.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:47

'Gewone burger', er wonen daar gewone burgers. Nederlanders. Die hier ook niet om hebben gevraagd.
Kijk even weg van je schermpje, om je heen, wat je allemaal bezit... En bedenk dan eens dat dat allemaal weg is. Dat je niet naar het toilet kan. Dat baby's niet verschoond kunnen worden. Dat je misschien menstrueert en geen spullen daarvoor hebt (sorry maar daar moet ik altijd aan denken)
Alleen de kleding die je draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:56

Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.


Je hebt gewone burgers, cheeseburgers en mensen.

Als mens vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om wat te dokken voor een medemens in nood.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:09

LadyMadonna schreef:
Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Hoe bedoel je dit precies?


Dat dit onze mede Nederlanders zijn. En dat de verzekering niet veel dekt in dit geval. Graag geld voor deze getroffen mensen en niet weer naar Afrika of Griekenland.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:11

Kijk, daarom vroeg ik het, imdat je je bericht eigenlijk op twee manieren uit kan leggen.
Soms is om verduidelijking vragen handiger dan direct te oordelen....

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:14

LadyMadonna schreef:
Kijk, daarom vroeg ik het, imdat je je bericht eigenlijk op twee manieren uit kan leggen.
Soms is om verduidelijking vragen handiger dan direct te oordelen....


Natuurlijk wil ik het toelichten, had het beter moeten formuleren. :)

maj0

Berichten: 6609
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:15

Cioccolato schreef:
Ik heb net mijn kast opgeruimd. Eens zien of er een punt in de buurt is dat die kant op gaat..


Als je wat gevonden hebt wil je mij dat laten weten. Heb hier ook nog wel kleren liggen die niet meer passen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:16

Was vanmorgen bij m'n schoonmoeder en die heeft ook nog een zak vol staan, ik blijf dus ook graag op de hoogte van eventuele inzamel punten