Dubai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 09:44

Ik kon zo gauw geen topic vinden, maar wie is er geweest en wat is jullie ervaring? Kan je met korte broek over straat? Wat mag je niet missen? Wat zijn de kosten een beetje qua eten en excursies?

Iloveiswan

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:52

Hoi,

Ik ben in december afgelopen jaar in dubai geweest. Vond het geweldig :D. Korte broek heb ik niet gedragen uit respect maar vooral 3 kwart broek. Maar wij hadden dan ook een collega van mijn vader mee de hele week die daar woonde en dus de traditionele kleding aan het. dus ook respect naar hem toe :P

Kosten van eten is super goed te doen. wij zaten heeel dicht bij dubai mall en daar zit een foodcourt voor minder dan 10 euro kan je daar gewoon eten. Maar ook zijn we 1 keer in een restaurant buiten het centrum geweest. prijs weet ik niet we werden op heel veel getrakteerd _O- Net zoals de excursies die waren allemaal betaald door mijn vaders collega`s en mochten dan ook via andere ingangen naar binnen voelde ons net vips :):)

Ik zou ook aanraden om de hop off hop on bussen te nemen dan kan je eigenlijk overal naar toe en alles zien. Vooral het oude gedeelte en dan de dubai museum vond ik zelf erg interessant.

En natuurlijk veel rond gelopen in de verschillende winkelcentrums :D

Als je nog vragen hebt stel maar :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:11

Welke excursies heb je gedaan? Ik dacht aan om in april te gaan maar met 30 graden loop ik in Nederland altijd wel in een jurk of korte broek dus dat word wel zweten, haha. Tien euro is wel goedkoop, wat eet je er zoal?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:15

linnen broeken meenemen? In een lichte kleur.
Is een stuk minder warm dan een gewone lange broek/spijkerbroek.

Korte broek zou ik in ieder geval niet doen, vind dat zelf erg respectloos overkomen gezien de cultuur daar.

Verder geen tips voor je, want nooit in Dubai geweest.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:16

Even denken. Wij hebben de safari, burj kalhifa, aqaurium, hop on hop off bus.

En vooral heel veel rond gelopen omdat het 20 a 25 graden was. Was het eigenlijk echt super te doen. Hadden ook zwembad bij het hotel en daar ook heerlijk in gezwommen. Was wel zout water _O-

je hebt daar allerlei soorten eten uit heel veel landen van amerikaans tot chinees en macdonalds. We waren met 5 en ieder zocht wat anders uit en je hebt dan heel veel stoelen in het midden waar je dus gewoon kon eten.

https://www.google.nl/search?q=foodcour ... yx6DK1_4lM:

O en dat zweten dacht dat ook maar als je overdag weg geweest bent even douchen en dan gingen we winkelen. viel eigenlijk heel erg mee was niet heel vochtig.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:23

Ik ben jn dubai geweest samen met een egyptische vriend van mij. Hij is bekend met de culturen. Maar dubai is best toeristisch ingesteld. Je ziet er genoeg jonge vrouwen rondlopen in korte kleding. Dus denk dat je je daar niet te veel zorgen over hoeft te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:32

Ik woon er! Ik ga persoonlijk prima in een korte broek en een t-shirt over straat en ben ook nog nooit aangesproken dat dat niet kan/mag. Tijdens de Ramadan draag ik wel lange kleren.

Ik werk in het Atlantis the Palm hotel, dus kan je sowieso aanraden om daar in het aquarium te duiken. Verder is de Dubai Mall leuk, met een hoop winkels, de fonteinenshow en de Burj Khalifa.
Ik vind JBR leuk, dat is een boulevard aan het strand met leuke eettentjes en cafeetjes.

Als je verder niet in een hemdje met spaghetti bandjes en hotpants over straat gaat wordt een korte broek echt wel geaccepteerd.

Verder kun je hier alles doen als je er maar genoeg aan uit wilt geven. Duiken, Jetski's, shoppen, skydiven, helikoptervluchten, ziplinen over de stad...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-17 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:33

Dubai is bijzonder..
Wij hebben hier een paar jaar geleden een stop-over gemaakt van 4 dagen op onze reis naar Thailand.

Wij hebben een Desert Tour gemaakt, super leuk! Lekker scheuren door de woestijn, kamelen farm bekijken en BBQ in een bedoeïen setting. Dubai zelf hebben wij bekeken met de skytrain (metro), kost bijna niets en super makkelijk om mee te reizen. Check van te voren wat je wilt zien en stap in! Veel bezienswaardigheden zijn zo prima te bezoeken waar onder Burj Khalifa en Dubai mall met grootste aquarium ter wereld én schaatsbaan.

Qua kleding had ik gewoon spijkerbroek en shirtje én trui, in de woestijn koelt het 's avonds erg snel af. Wij waren er overigs in november.

Kijk, geniet en ontdek! Zó bijzonder om te zien hoe ze daar leven én gebouwen kunnen bouwen!

Mocht je bij een Tim Hortons in de buurt komen, hou ik me bijzonder aanbevolen voor een kannetje French vanille instant koffie :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 11:36

En hoe hebben jullie geboekt als geboekt? Allemaal zelf of met een reisorganisatie? Is het ov makkelijk? Stel dat we zelf willen boeken moet het niet te ingewikkeld zijn om van het vliegveld naar hotel te komen. Zag ook een Nederlandse site waar je excursies kon boeken, klinkt wel veilig en fijn dat je het dan al vast hebt staan, maar kan me voorstellen dat het geld scheelt als je te plekke boekt?

Ik wou het eigenlijk als verrassing houden voor mijn vriend, maar zie tegen die tijd maar luchtige broeken te vinden :')

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:20

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:27

Over het algemeen is het goedkoper om via Nl te boeken dan bij het hotel zelf.
Die bedragen verschillen enorm, tenminste bij het Arabian courtyard hotel wel

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:34

merel_gomez schreef:
Iemand ervaring met de temperaturen in mei? Of is het dan al te heet?

Als je 40-plus lekker vindt en alleen op het strand wilt liggen, vooral doen.. maar toen ik in mei in Qatar was (vlak daarbij dus) wilde ik het liefst de auto niet verlaten zo bizar heet was het daar al, en ik ben verliefd op de zon. Ik zou iets eerder gaan eerlijk gezegd :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:29

Alles is voorzien van airco behalve het strand dus voor de temperatuur hoef je het niet te laten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:34

Danique schreef:
Ik woon er! Ik ga persoonlijk prima in een korte broek en een t-shirt over straat en ben ook nog nooit aangesproken dat dat niet kan/mag. Tijdens de Ramadan draag ik wel lange kleren.

Ik werk in het Atlantis the Palm hotel, dus kan je sowieso aanraden om daar in het aquarium te duiken. Verder is de Dubai Mall leuk, met een hoop winkels, de fonteinenshow en de Burj Khalifa.
Ik vind JBR leuk, dat is een boulevard aan het strand met leuke eettentjes en cafeetjes.

Als je verder niet in een hemdje met spaghetti bandjes en hotpants over straat gaat wordt een korte broek echt wel geaccepteerd.

Verder kun je hier alles doen als je er maar genoeg aan uit wilt geven. Duiken, Jetski's, shoppen, skydiven, helikoptervluchten, ziplinen over de stad...

Tof! Doe je stage daar? Ik ben net een paar maanden terug van een uitwisseling van de hotelschool in Dubai (tegenover Burj Al Arab).

TS, beste tip die ik je kan meegeven is: Download de app 'Groupon'. Hierop kun je je excursies boeken en dat is veeeel goedkoper. Uit eten gaan in Dubai blijft altijd duur behalve als je elke dag fast food gaat eten natuurlijk. Taxi is goed te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:42

Geen stage ik heb hier gewoon een baan :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 07:05

Via groupon ja? Ik ga eens kijken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:36

heerlijk dubai!

vorig jaar oktober voor het eerst geweest, veel gezien en veel plezier gehad.

dit jaar ga ik zoals het eruit ziet weer terug maar dan met mijn moeder, ik verwacht ook weer 2e week Oktober, we zitten nog even te kijken welke hotels ons aanspreken.

@Danique, dan kom ik weer in het hotel bij je eten. vorig jaar bij seafire gegeten, deze keer wil ik zeker naar Nobu.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:46

Narya schreef:
merel_gomez schreef:
Iemand ervaring met de temperaturen in mei? Of is het dan al te heet?

Als je 40-plus lekker vindt en alleen op het strand wilt liggen, vooral doen.. maar toen ik in mei in Qatar was (vlak daarbij dus) wilde ik het liefst de auto niet verlaten zo bizar heet was het daar al, en ik ben verliefd op de zon. Ik zou iets eerder gaan eerlijk gezegd :D

Ik denk dat mei met dik 30 graden nog kan, in ben eind juni geweest, dan is het wel vrij warm hoor. Maar als je echt van hitte houd, nog wel vol te houden :+.
Denk dat het het mooiste is dat je voor eind mei weer terug bent qua temperatuur

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:52

Ik ben eens in mei in Dubai geweest, t was er toen denk ik 35 graden. Wel warm maar nog wel te doen.

Ik hield wel rekening met wat ik aan deed. in ieder geval de schouders bedekt, geen diep decolleté oid en iets tot iig op de knieen. Jurkjes kunnen prima en korte broek ook, maar dan gewoon wat langere modellen. Prima te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:59

Ik lees wel mee. Was dit jaar twijfel tussen dubai of in europa blijven en eind rondtouren. Het is alleen noord vietnam geworden :D . Maar dubai staat zeker op de lijst om heen te gaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:07

rockey schreef:
heerlijk dubai!

vorig jaar oktober voor het eerst geweest, veel gezien en veel plezier gehad.

dit jaar ga ik zoals het eruit ziet weer terug maar dan met mijn moeder, ik verwacht ook weer 2e week Oktober, we zitten nog even te kijken welke hotels ons aanspreken.

@Danique, dan kom ik weer in het hotel bij je eten. vorig jaar bij seafire gegeten, deze keer wil ik zeker naar Nobu.

Gezellig! Altijd welkom.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:12

Een aantal jaar terug in december een week in Dubai geweest voorafgaand aan een cruise, ontzettend genoten.
Daarom ga ik over 6 weken weer :D. Ditmaal vluchten geboekt via transavia en een verrassend goedkoop appartement (373 euro voor 7 nachten) met prima beoordeling via booking.com.
Dit keer wil ik in ieder geval graag de zoo bezoeken en vooral lekker rondkijken wil me via inet nog wat gaan orienteren dus blij met dit topic. Vorige keer een duinsafari gedaan in een Hummer, dat was heel tof al vond ik de kamelentocht die erna kwam vreselijk (ben geen held) en het eten in de woestijn niet veel bijzonders. Dat werd voorgedaan als origineel bedoeïnen maaltijd maar werd ingereden vanuit de stad.
Verder inderdaad veel in de shoppingmalls rondgelopen, fantastisch gegeten bij de cheesecake factory (aanrader!), dubai museum gezien en nog een bustour gedaan.
Ook zijn wij met de taxi naar Abu Dabi gereden en daar naar Ferrariworld gegaan. Dat was heel goed te doen en echt wel een belevenis als je een beetje van attractie/theme parken houdt. Ik weet wel dat destijds de taxis heel erg betaalbaar waren maar dat is wel van enige jaren geleden.

Zoals de rest al zegt, geen blote schouders en geen hotpants, een beetje fatsoenlijk houden dan is het prima. Ook geen kussen en handje vasthouden op straat, zoals wij begrepen wordt dat ook niet op prijs gesteld.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:19

Ik ben toevallig net terug :) waren op doorreis naar Maleisië (dus maar twee dagen).
Alvast 1 tip: ga absoluut niet in de zomer :D was rond de 43 graden met een 100% luchtvochtigheid :+
Burj Khalifa was heel gaaf (alvast vooraf reserveren!!! Scheelt je veel geld. €45 ipv €80) en wat Eva1969 hierboven ook al zegt, ga in de shoppingmall eten bij de Cheesecake fabriek. Heerlijk eten <3 verder is het aquarium in de Dubai mall ook heel gaaf. Hebben wij niet gedaan ivm de tijd maar op filmpjes te zien is het heel gaaf. Prijzen vielen mij enorm mee, en wij vergeleken het een beetje met de Nederlandse prijzen.

Met de kleding hebben wij niet echt te maken gehad aangezien we er maar twee dagen waren

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:10

Ik vind dat mensen die er nog nooit geweest zijn het vaak spannender voor iemand maken wat kleding betreft. Ik ben er vorig jaar dus geweest en heb echt geen 1 moment gehad dat ik dacht oe mag dit wel, of dat iemand raar opkijkt bijvoorbeeld.

Ik vind het echt een super land! vorig jaar gegeten bij buddha bar en zuma, daar wil ik zeker terug naar toe <3

en the mall is helemaal een paradijsje als je van shoppen houd <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:37

Ik denk dat het ook wel meevalt hoe je aangekeken wordt, maar ik vind het gewoon wel respectvol om er een beetje rekening mee te houden.

Cheesecake factory gingen wij ook naartoe, kwamen we toevallig tegen en toen moest ik er naar binnen haha.

Wij waren op de terugreis vanaf Bali en toen zijn we dus een dag (2 nachten) in Dubai gebleven.