En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 12:44

Ik kwam een topic met dit onderwerp op een ander forum tegen en ben benieuwd naar jullie verhalen!
Natuurlijk zijn vakanties meestal ontzettend leuk, maar soms kan het ook enorm tegen zitten.
Wat is er bij jullie mis gegaan of tegen gevallen?

Zelf lijk ik een abonnement te hebben op ziekenhuizen in het buitenland.
In Zwitserland liep ik een dubbele longontsteking op en lag ik een week met koorts en heftige benauwdheid op bed (heel fijn als het buiten prachtig weer is :x )
Op Gran Canaria nam ik een te heet bad en viel ik flauw. Gelukkig was ik toen net uit bad, maar door de valpartij liep ik een hersenschudding en hechtingen op en mocht ik niet meer zwemmen (en we zaten juist in een hotel met een fantastisch zwembad :') ). Als klap op de vuurpijl werd vriendlief ook nog eens ziek en lag hij de tweede week op bed. De vliegreis terug heeft nog nooit zo lang geduurd :+

Ook ben ik eens in een bed and breakfast geweest in België dat qua reviews best goed uit de bus kwam, maar eenmaal daar liepen de kakkerlakken nog net niet in polonaise over de vloer heen :x De wc trok niet goed door en het douchegordijn was helemaal te ranzig om aan te pakken. Nadat we dit hadden gemeld bij de receptie, kregen we een kamer die zelfs nog erger was _O- We hebben onze vakantie toen ook met 2 nachten ingekort.

Ik ben benieuwd naar jullie horrorvakanties?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-08-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Re: En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:45

Cayenne het is veiliger voor jou om thuis te blijven :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:48

Jezus, ik zie nu serieus kakkerlakken in polonaise een paard in de gang zingen :').

Met m'n ex naar Luxemburg, niet al te dure camping uitgezocht en daarheen. Zwembad zou op loopafstand zijn van de camping en gratis voor campinggasten. Nou niet :').
Daarnaast werd er in de middag de stroom uitgezet, waardoor onze koelkast warmer werd en onze producten bedierven.
En de douche.. betalen om samen met een rat mogen douchen :'). Wc trok amper door en het stonk naar andermans cadeautje.. Na 3 dagen fijn verder getrokken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:56

Ik moet nu heel erg denken aan een ervaring met een iets te goedkoop hotel (€2,50 p.p.p.n.), aangeraden door onze lift-die-tevens-zoon-van-de-eigenaresse-was. Samen in een éénpersoonsbed met een klamboe waardoor ik beide voeten naar buiten kon steken, met daarop duidelijk zichtbaar de bedwantsen (supergaaf! Die had ik als bioloog nog nooit in het echt gezien) en met een kamerdeur die niet goed sloot. Avondeten (niet inbegrepen) was niet heel geweldig, aangezien ik een opnieuw door het beslag gehaalde en gebakken visgraat kreeg.
Uiteindelijk na een beroerde nacht 's ochtends voor het ontbijt weggesneakt en 'ontsnapt' aan de zoon die ons ook nog een boottochtje wilde aansmeren.
Was verder overigens een geweldige vakantie. Echt waar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 17:12

2,50 ppnn? Dat is wel gigantisch goedkoop :D
Bedwantsen :r Supergaaf? := Ik was gillend weggerend denk ik.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:20

Oh ja, mijn citytrip werd alleen een ziekenhuisbezoek... ik had de avond voordat ik weg zou gaan zalm gegeten in NL. Die nacht in de nachttrein naar Duitsland was ik niet zo lekker. En dat werd alleen maar erger bij aankomst in de stad 's ochtends. We zijn naar het hotel gegaan, ik heb daar de hele dag op bed gelegen. 's Avonds toch maar een arts gebeld, die wilde dat ik met een ambulance (zonder spoed hoor) naar het ziekenhuis ging. Daar bleef ik 4 dagen met salmonella, en daarna mocht ik weer naar huis. Linea recta van het ziekenhuis weer de trein terug naar NL. Boeiende citytrip :')

Edit, vergeet ik de meest recente ervaring:

Op je eerste vakantiedag lekker gaan paardrijden en een rare beweging met je rug maken. Ik kon de resterende 2 weken bijna niet gaan liggen, zitten of bewegen. Daar gaat je actieve duikvakantie :+ Ik kon niet eens aan het strand liggen, want opstaan vanaf die handdoek kostte veel pijn en duurde zo een half uur.
Laatst bijgewerkt door Szan op 01-08-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:22

Persé met een grote groep vrienden naar Kreta (cherso) willen en dus maar het allerlaatste hotel beschikbaar boeken. Slechtste idee ever. Kakkerlakken, bruin water uit de douche, de emmer met pik zwart dweilwater stond op de gang en werd nooit verschoont. Er werd wel elke dag gedweild :+

Turkije weekje Antalya. Leuk klein hotelletje. Ontbijt buffet was gewoon beschimmeld. Super smerig.

Bali - Aardbeving terwijl we een villa aan het strand hadden. Gelukkig geen tsunami := maar we dachten echt met zn allen dit was het dan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:26

Dat het leuke appartement een omgebouwde kelderbox bleek te zijn -O- je kon op a4 grote tv tv kijken, mits je dubbelgevouwen onder een kinder hoogslaper zat.. Die kinder lengte had... met een kinder dekbed -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:30

Ik ben zelf al jaren niet op vakantie geweest, vorig jaar zou ik met m'n ex een lang weekend naar een eiland ging niet door.
Oh ja die ene die ik verbannen heb uit m'n gedachten, afgelopen Februari weekend centerparcs in Brabant..
Iedereen was bijna non stop dronken ik was de enige die niet dronk waardoor ik steeds het buitenbeentje was, daarnaast van de 2 nachten/3 dagen 2 avonden knallende ruzie met m'n inmiddels ex..
Dit jaar zouden we dan toch echt een weekend naar Ameland, nu is het sinds 3 week einde verhaal tussen ons dus kan ik dat eerst ook wel op mijn buik schrijven.
Daarnaast zou ik een dagje weg met m'n moeder waar ik nu ook nog ruzie mee heb :x en die wou perse 16 augustus niet mee naar Borkum omdat ik dan met m'n buuf en buurmeisje mee wou op de boot en zij dat niet trekt.
Ik ben dus ook wel even klaar wat betreft vakanties en denk dat ik volgend jaar maar gewoon alleen op vakantie ga _O-

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:31

Ja ik zou 3 weken op vaak gaan, eerst vriendin in India ophalen en toen door naar Borneo.. dat was het plan..
Na 1,5 dag opgenomen in een ziekenhuis, ze dachten voedselvergiftiging. Na 4 dagen kwamen ze er eindelijk achter wat ik had, e-colie. Op die dag nog in shock gelegen, was paniek omdat ze geen infuus meer voor vocht konden prikken, bloedvaten waren dicht geklapt.
Was dus redelijk kantje boord. O ja ik scheen agressief geworden te zijn en ze moesten op me gaan zitten :=
Na 5 dagen ziekenhuis, een hele hoop kilos lichter mocht ik naar het hotel, om plat te liggen en na 4 dagen plat weer naar huis.
Echt de meest fantastische vakantie ooit..

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:32

Bij een hotel kijken, familie kakkerlak die rondjes rende, een scheur in de bodemplaat van de douche met uitstekende randen en een airco waar een ventilator aan vast was gebonden.
Receptionist zag de kakkerlakken waarin er in het vietnamees werd geschreeuwd en er een klein meisje aan kwam rennen met een paar spuitbussen verdelgingsspray. Toen wij uiteindelijk na het hoesten zeiden dat we de kamer niet namen was ze nog beledigd ook :=
We werden met rugtassen en al het hotel uitgegooid en de deur achter ons op slot gedaan. Dit moest 4* voorstellen :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:34

Eliana schreef:
Ja ik zou 3 weken op vaak gaan, eerst vriendin in India ophalen en toen door naar Borneo.. dat was het plan..
Na 1,5 dag opgenomen in een ziekenhuis, ze dachten voedselvergiftiging. Na 4 dagen kwamen ze er eindelijk achter wat ik had, e-colie. Op die dag nog in shock gelegen, was paniek omdat ze geen infuus meer voor vocht konden prikken, bloedvaten waren dicht geklapt.
Was dus redelijk kantje boord. O ja ik scheen agressief geworden te zijn en ze moesten op me gaan zitten :=
Na 5 dagen ziekenhuis, een hele hoop kilos lichter mocht ik naar het hotel, om plat te liggen en na 4 dagen plat weer naar huis.

:oo

Ik dacht dat je van e-colie alleen wat diarree kreeg :+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:41

Toen ik opgenomen werd zei de arts. O joh 24 uur infuusje en je kan weer verder vakantie vieren..
Was ook enorm handig dat op de arts na ze geen Engels praten. En ik was als blanke een soort attractie :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 17:45

Eliana schreef:
Was ook enorm handig dat op de arts na ze geen Engels praten. En ik was als blanke een soort attractie :+

Dit probleem had ik ook in het Spaanse ziekenhuis! Alleen een receptionist sprak Engels, maar die was na 5 minuten vertrokken omdat hij vrij was :+
Lag ik daar op een bed terwijl ze van alles aan het doen waren qua prikken, infusen aanleggen, medicatie toedienen etc.
En ik had geen idee wat ze aan het doen waren. Manlief mocht er ook niet bij en heeft 3 uur in de wachtkamer gezeten :?

Uiteindelijk wilden ze me 's nachts houden, maar no way dat dat ging gebeuren :+

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:49

Abercrombie schreef:
Eliana schreef:

:oo

Ik dacht dat je van e-colie alleen wat diarree kreeg :+

Het is E. coli, afkorting van de bacterie Escherichia coli, een darmbacterie. :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:05

M'n eerste vakantie zonder ouders was het meteen raak. Allereerst: geen koffers. Daardoor dus ook de transfer gemist. Na 4 dagen kwamen de koffers, yay! Goed, verkeerde vertrekdata doorgekregen dus ineens wakker gebeld dat de bus er is. Uhhh. Dus transfer gemist, nét niet het vliegtuig. Zit ik in het vliegtuig, komen er twee bewakers naar me toe of ik even mee wilde lopen. Uhhh. Was uitgecheckt, maar ze konden me gelukkig weer inchecken. Murphy's law was wel aanwezig :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:11

Bedwantsen in een hotel in Rome, ik ben echt overal gebeten. Gezicht, handpalmen alles. Gehuild van de jeuk.

In Thailand op rondreis, bacteriele voedselinfectie opgelopen en alle dagen die we in die plaats lagen op bed gelegen of op de wc gezeten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:12

Op de voorlaatste dag van m'n New York trip ben ik van de trap gevallen. En daar zijn de trappen afgewerkt met ijzer dat ik zo hard terecht ben gekomen dat ik per ambulance naar het ziekenhuis ben afgevoerd. Ik was zo blauw dat het leek alsof ik te grazen was genomen door een man. Superblauw oog en helemaal dik. Alle kleuren van de regenboog dus

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:16

Laatste dag op vakantie in Polen, een virus of een voedselvergiftiging, ik weet het niet meer. En ik moest in het vliegtuig. Was echt vreselijk :')

Op een camping in Wenen waar we een huisje hadden gehuurd, maar waar de sleutel niet was. We kwamen heel laat aan dus ze zouden hem onder de mat leggen, maar dat was niet gebeurd. Wij bellen, maar ze konden niets voor ons doen en hadden er duidelijk geen zin in. Dus toen hebben we in de auto geslapen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:17

Dat je in NY vanuit de metro in een flits terugloopt om je flesje drinken van de bank te pakken, je omdraait om naar de rest op het perron te lopen en dat vervolgens de deuren sluiten |( |( .
Voor iemand die dik 10 jaar daar voor het laatste met het OV is geweest, is dat héél eng. Helemaal als je vervolgens uitstapt en er op je schouder wordt getikt. Like the movies: je kijkt om, vervolgt het kijken naar omhoog om daar een INTENS grote en brede neger met gouden tand te zien staan. Nadat ik mijn knikkende knietjes weer op orde had, vroeg hij heel lief of ik weer terug wilde naar de rest (hij had het zien gebeuren) en zo ja, dat ik dan verkeerd stond :').
Daarna hebben we voor mijn veiligheid lekker alles gelopen of taxi's gepakt :+.

Echt ernstige dingen gelukkig niet! Tuurlijk weleens gehad dat een koffer niet aankwam etc, maar dingen zoals hierboven heb ik gelukkig niet gehad. Denk dat ik met de eerste de beste vlucht weer was omgekeerd :=. Behalve dat ik vroeger de skipunt in mijn hoofd tijdens het remmen kreeg en hierdoor een gat erin wat in het ziekenhuis opgelost moest worden :=. Maar vervolgens belande mijn moeder dezelfde vakantie in een boom, kreeg mijn neefje de waterpokken, had mijn tante ook iets opgelopen en waren de mannen boos dat hun vakantie naar de knoppen was _O-. Maar dat is echt al heeeeel lang geleden.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 01-08-17 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:22

amandananana schreef:
Bedwantsen in een hotel in Rome, ik ben echt overal gebeten. Gezicht, handpalmen alles. Gehuild van de jeuk.

In Thailand op rondreis, bacteriele voedselinfectie opgelopen en alle dagen die we in die plaats lagen op bed gelegen of op de wc gezeten.

Omygod, welk hotel? Wij gaan in oktober naar Rome :P

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:24

Denise_Storm schreef:
amandananana schreef:

Omygod, welk hotel? Wij gaan in oktober naar Rome :P

Volgens mij Hotel Pyramid :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:39

Middenin de Australische outback met een lege benzinetank komen te staan. Oeps.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:40

Goof schreef:
Middenin de Australische outback met een lege benzinetank komen te staan. Oeps.

Hoe heb je dat opgelost? :=

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:41

Ik vorig jaar in Parijs via AirBNB. De recenties waren goed en we zouden in een hele mooie wijk zitten. Nou niet dus :')

Eerst konden we er niet in en duurde het twee uur voor we de eigenaar te pakken kregen, toen moesten we zelf beddengoed wassen als we dat schoon wilden hebben. Overal lagen haren en kruimels op de grond, er liepen kakkerlakken, en de douche en koelkast waren beschimmeld.
's avonds moesten we tussen de prutsmutsen door om terug in het appartement te komen.
Na een klacht ingediend te hebben kregen we drie euro terug :+