Wat te doen in Utrecht? Tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Wat te doen in Utrecht? Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 23:06

Komend weekend ga ik met mijn 2 nichtjes naar Utrecht. We verblijven in een appartement aan de werf. Uiteraard hebben we al een beetje uitgezocht wat dé hotspots zijn, maar bokt heeft vast nog meer tips!

Aangezien ik lichamelijk momenteel wat in de kreukels lig, is het beklimmen vd Domtoren bijv. niet mogelijk.

We houden van shoppen, terrasjes pakken en 's avonds lekker borrelen. Maar we willen ook wat vd stad zien.

Zo zagen we bijv een rondvaart door de grachten, de zomeravond BBQ bij Fort ad Klop, 90s feest in Tivoli of de Lazy Sunday Afternoon.

Waar moeten we zijn? Wat is er nog meer voor leuks te doen? En wat zijn de leuke tentjes?

Eloya

Re: Wat te doen in Utrecht? Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:32

De tour dom under is erg leuk, en ook goed te doen zonder veel trappen, zit onder het dom plein.
verder is de stad zelf ook gewoon erg mooi om te bekijken. langs de grachten lopen en kleine terrasjes

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:32

In het centrum bij het Neude of bij de Oudegracht en omgeving kan je leuk zitten! Ook beneden aan de gracht zijn er zat tentjes met terras.
Als je de Oudegracht pakt en daar ook de omgeving kom je best leuke tentjes tegen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:39

De gehele stad is gewoon leuk, veel winkels (alleen ontbreekt primark nog), veel terrasjes en eettentjes. Ik kom er dagelijks. Je kan ook langs mij komen :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:40

Als het mooi weer is een dagje down under in nieuwegein! =:)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:41

Eloya schreef:
De tour dom under is erg leuk, en ook goed te doen zonder veel trappen, zit onder het dom plein.
verder is de stad zelf ook gewoon erg mooi om te bekijken. langs de grachten lopen en kleine terrasjes

Ja! Dom Under is echt leuk en interessant.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:41

Lillian__ schreef:
Als het mooi weer is een dagje down under in nieuwegein! =:)

Costa Del Nieuwegein!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:55

Tochtje over de grachten is zeker een aanrader, hele mooie manier om de stad te zien :j Sowieso even een toertje maken langs de oudegracht. Ook als je de domtoren niet op kan is het gebied eromheen wel heel erg leuk om te zien, veel leuke straatjes. Twijnstraat en omgeving is ook heel erg leuk :j Shoppen kun je in de binnenstad echt overal, zowel grote ketens als kleine winkeltjes. Vernieuwde hoog catharijne is ook tof om even te kijken.

En tja wat betreft tentjes heeft Utrecht zoveel leuks! The Village voor koffie, Badhu voor oosterse gerechten, Le Jardin is ook heel erg mooi, Meneer Smakers voor heerlijke burgers, Kloek voor de lekkerste kip, Stan en Co is ook een superleuke tent :j Zo kan ik nog wel even doorgaan, stad zit echt vol met zoveel verschillende tentjes.
Voor 's avonds: bij Zussen hebben ze fantastische cocktails, ik ben zelf echt van het bier en dan is cafe Belgie of cafe Olivier super.
Op het Neude heb je om deze tijd van het jaar ook veel grote terrassen, leuk om te zitten maar vind ik niet bijzonder spectaculair qua eten/drinken.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:56

Voor lunch of high tea is Anne&Max heel leuk, die zitten vlak bij de Dom

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 13:05

Wat een leuke ideeën en tips komen er voorbij, bedankt!!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:28

Mejuffrouw jansen(??) aan de werf is ook heeeel lekker eten, zit schuin tegenover de macdonalds moet je alleen wel een steile trap af. Een middagje chillen en mensen kijken in het griftpark (zit ook een kinderboerderij). De winkelstraat en de oude gracht zijn heel erg leuk maar probeer ook eens de straatjes eromheen (minnrebroerders straat, janskerkhof, straat aan het louis hardloper complex, museum kwartier) daar zitten over het algemeen geen mega ketens, maar de wat kleinere zaakjes en heel veel leuke terrasjes :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:38

Sowieso wat gaan drinken bij Lebowski, met uitzicht op de Dom. Verder zitten er op de oude gracht ontzettend veel leuke winkeltjes, heel veel vintage. Ledig erf is ook wel leuk, daar in de buurt zit volgens mij ook een aparte bioscoop met een aantal niet zulke commerciele films, volgens mij ook wel leuk om daar te kijken. Is bij Vaartsche rijn in de buurt.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:10

Dank jullie wel! Ik schrijf alles op en we gaan morgen maar s even bekijken wat we allemaal gaan doen. Heb er zin in!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:16

Als je van natuur/wandelen houdt is Amelisweerd ook heel leuk hebben ze ook verschillende lunchrooms/pannenkoekenhuis. Je hebt een botanische tuin op de uithof maar geen idee of het leuk is. Volgens mij is nu ook de parade bezig vlakbij centraal station. In hoog cathrijne is nu een nieuw overdekte shopping center. Je zou in plaats van een rondvaart door de grachten ook kanoes kunnen huren.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:23

Kanoën door de grachten is ook leuk. Biertje drinken bij olivier is aan te raden. Broodje mario eten is denk ook wel typisch Utrecht.