Parijs, leuke tips?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rockey

Parijs, leuke tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 08:57

hoi hoi,

Ik kon zo snel geen topic vinden over Parijs. Wel over Disney land, maar niet over het centrum.

Mijn nichtje en ik gaan half september van vrijdag tot en met maandag naar Parijs.

We zijn er beide al geweest, al is het al wel weer eventjes geleden.

Zijn er hier nog mensen met leuke tips voor gezellige kroegjes? ontbijt zaakjes? restaurants? bezienswaardigheden etc etc?

We gaan trouwens met de auto en slapen om de hoek bij het Bataclan :+

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Anoeska

Re: Parijs, leuke tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:13

Dan zit je niet heel ver bij de wijk Le Marais vandaan. Ik vind dat zelf altijd de leukste wijk met veel restaurantjes, kleine winkeltjes enz.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:25

Ik ben toevallig vorige week met een Franse collega (werkgerelateerd) in Parijs geweest en kreeg de volgende tips: Ladurée Paris (of een van de andere patisserieën), Galeries Lafayette is leuk om te bezoeken, Versailles, Place du Marche Notre-Dame, een van de oude restaurants in Parijs, bijvoorbeeld: Au Chien Qui Fume of Au Chapeau Gris, de catacombs.

Daarnaast de natuurlijk de standaard dingen zoals Louvre, Place de la Concorde, Eiffel toren, Notre Dame, Grand Palais...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:30

Het Natuur Historisch Museum en het daartegenover gelegen Marokkaanse restaurant, die zit in een moskee. <3

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:50

Wat ik zelf altijd leuk vind is st.Chappelle mooiste kerkje van parijs! Echt heel mooi glas en lood van binnen.
Ipv van versailles wat overstroomd met touristen kan je beter naar het opera gebouw gaan in parijs net zo mooi met spiegelzaal etc en amper touristen :P
ook het uizicht bekijken bij de Sacre Coeur en daarna achter lekker door de montmarte struinen vind ik altijd heel leuk (genoeg lekkere resteaurantjes daar!)

"Do you know who you are? Do you know what's happened to you? Do you want to live this way?
All it takes is one person, one patient, one moment to change your life forever.
It can change your perspective, color your thinking.
One moment that forces you to reevaluate everything you think you know.
Do you know who you are? Do you know what's happened to you?
Do you want to live this way?"

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:58

Zorg dat je op de eifeltoren gaat.
Ik heb hoogtevrees, via de trap omhoog en heb er heel lang over gedaan :+
Maar ben nog steeds heel erg blij dat ik het wel gedaan heb, het was zoo mooi boven <3

Wij zijn toen ook wezen lopen van het Louvre naar de Arc de Triomphe.
Dit is een hele mooie route om te lopen. Je moet er wel rekening mee houden dat het geen half uurtje lopen is :+

En uiteraard de Sacre Coeur! Het uitzicht vanaf daar is ook prachtig.
Veel rondlopen is het beste, lekker alle kanten op gaan, kleine straatjes in.
Het is er zo mooi!
Straat artiesten overal, ik heb echt me ogen uitgekeken naar prachtige kunstwerkjes.
En uiteraard kon ik het niet laten om zelf wat mee te nemen, dus ik heb zo'n mooi schilderwerkje al wat jaren in mijn bezit :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 10:02

o dat klinkt allemaal al heel leuk!

we wilde zoals het er nu uit ziet gaan eten bij de buddha bar en matignon en eventueel daarna een drankje doen.

die st chappelle ziet er heel mooi uit! bedankt voor de tip.

lafayette wil ik zeker weer naar terug. de eiffel toren ben ik al eens helemaal op geweest, dus ik weet niet of we dat weer gaan doen.

Anoeska, ik ga me eens meer verdiepen in die wijk, thanks.

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:36

Galerie de paléontologie et d’anatomie comparée is echt een aanrader, het gebouw staat in hetzelfde 'park' als het natuurhistorisch museum maar ik vond het zelf veel mooier. Een heel mooi oud gebouw van twee verdiepingen vol met skeletten van elk dier wat je maar kan bedenken. Heel indrukwekkend :j

Afbeelding
(afbeelding van google geplukt)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:42

Ben toen in de catacomben geweest :D Erg indrukwekkend en leerzaam! Langs de Moulin Rouge (hotelletje zat er in de buurt) gelopen en gewoon heel veel gewandeld. Overal heen, was zo leuk!

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 11:17

Ik ben in april in New York geweest en toen naar national history museum geweest. Deze in parijs is dan denk ik vergelijkbaar ? iemand bij beide geweest toevallig?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:31

rockey schreef:
hoi hoi,

Ik kon zo snel geen topic vinden over Parijs. Wel over Disney land, maar niet over het centrum.

Mijn nichtje en ik gaan half september van vrijdag tot en met maandag naar Parijs.

We zijn er beide al geweest, al is het al wel weer eventjes geleden.

Zijn er hier nog mensen met leuke tips voor gezellige kroegjes? ontbijt zaakjes? restaurants? bezienswaardigheden etc etc?

We gaan trouwens met de auto en slapen om de hoek bij het Bataclan :+

Voor het eten absoluut naar http://www.bouillon-chartier.com/fr/ gaan. Fantastisch eten, zeer goede prijs maar ben wel op tijd anders moet je lang wachten voor een tafel.
Verder hebben wij een hop-on/off bus gedaan. Ik vind dat je dan toch het meeste van Parijs ziet zonder al te veel te moeten lopen.

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:40

Parc des Buttes-Chaumont (19e arrondissement) is een heel mooi stadspark. Redelijk rustig omdat veel toeristen het niet kennen en er zitten veel leuke restaurantjes in de buurt. Ook is er altijd veel te zien in het park qua straatartiesten etc.

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie