Vakantie, label aan handbagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxIsaa

Vakantie, label aan handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:14

Hoi! :)

Ik wist niet zo gauw waar ik deze vraag kwijt moest, dus mocht ie in een ander forum thuis horen dan hoor ik dat graag! :D

Ik vlieg volgende week zondag met transavia naar Italië, nu heb ik al vaker gevlogen maar nog nooit met transavia en ook nog nooit met alleen handbagage (voorheen had ik altijd ruimbagage mee).
Nu kan ik 30 uur van tevoren online inchecken, wat ik ook zeker van plan ben in de hoop de enorme wachtrijen op schiphol nog een beeeetje te kunnen omzeilen :+

Het online inchecken opzich is zeker geen probleem, ik heb mijn plaatsen in het vliegtuig al gereserveerd dus hoef alleen mijn instapkaart te regelen eigenlijk.

Maar nu mijn vraag; ik heb een minikoffer (trolley, voldoet aan de eisen voor handbagage) welke ik meeneem in het vliegtuig, maar moet deze ook zo'n label hebben? Met sommige vluchten moest ik wel een label om mijn handbagage en bij andere vluchten heb ik dat niet gehoeven..
Zoja; weet iemand of je bij transavia deze labels bij het online inchecken krijgt/ uit kan printen, moet je hier speciaal voor naar een incheckbalie zodat ze ook het gewicht van je koffer wegen, of krijg je dit label bij de gate? :o

Alvast bedankt! :D
Laatst bijgewerkt door Nadia op 21-07-17 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

95Ellen

Re: Vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:29

Hoi! Net terug uit Portugal met Transavia, ik had ook zo'n trolley die gewoon binnen de maten van handbagage past, wij hadden geen label nodig :) Er waren wel mensen die er een hadden, denk dat die hem bij het inchecken/ruimbagage inchecken gekregen hadden. Maar wij kregen geen commentaar oid, werd niks mee gedaan. Fijne vakantie!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 22:40

95Ellen schreef:
Hoi! Net terug uit Portugal met Transavia, ik had ook zo'n trolley die gewoon binnen de maten van handbagage past, wij hadden geen label nodig :) Er waren wel mensen die er een hadden, denk dat die hem bij het inchecken/ruimbagage inchecken gekregen hadden. Maar wij kregen geen commentaar oid, werd niks mee gedaan. Fijne vakantie!

Top! :D Dankjewel voor je antwoord! :) Vielen de wachtrijen op Schiphol een beetje mee? Of vloog je vanaf een andere luchthaven? :)

Amaryllis

Re: Vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:52

Deze vraag hoort thuis op [BEU] Bokt erop uit, dus ik geef er even een slinger aan :) fijne vakantie alvast!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 23:04

Amaryllis schreef:
Deze vraag hoort thuis op [BEU] Bokt erop uit, dus ik geef er even een slinger aan :) fijne vakantie alvast!

Dankjewel! :D

Anna_98

Re: Vakantie, label aan handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:11

Ik heb afgelopen week nog met transavia gevlogen. Een label is voor handbagage inderdaad niet nodig. Misschien ook handig om te weten, door gebrek aan ruimte voor handbagage vragen ze bij het ophalen van de boarding pass vaak of je je koffer kostenloos wil laten inchecken.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:17

xxIsaa schreef:
95Ellen schreef:

Top! :D Dankjewel voor je antwoord! :) Vielen de wachtrijen op Schiphol een beetje mee? Of vloog je vanaf een andere luchthaven? :)

Vanaf Schiphol ja! Wij hadden er op de heenweg 2,5 uur voor uit getrokken, maar drie kwartier was ook wel genoeg geweest :p wij hadden totaal geen wachtrijen. Maar we hadden online al ingecheckt, alleen handbagage en we vlogen om 2 uur 's nachts, dat zal meegeholpen hebben ;)

NinaCharlie

Re: Vakantie, label aan handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:30

Wachtrijen op Schiphol is helaas niks zinnigs over te zeggen. Je hebt geluk gehad dat het rustig was, want op dezelfde plek een halfuur laten sta je als sardientjes in een blik. Moet wel zeggen dat het een hele hoop scheelt nu de nieuwe vertrekhal geopend is, dat ontlast de drukte wel.

Je hoeft niet specifiek langs Transavia te lopen voor een handbagagelabel. Mocht het nou rustig zijn bij de check-in, kun je altijd langslopen(balierij 3,4 en 5 in vertrekhal 1) om er eentje te vragen. Wanneer er een rij staat...lekker langslopen :D
Veel plezier!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 10:47

Haha bedankt allemaal voor de tips! :D
Ik vlieg om 12:20 dus zal dan wel wat drukker zijn gok ik, midden op de dag :+ Maar zorg dat ik er 2 uur van tevoren ben, dan denk ik dat het wel moet lukken. :j
Wil m'n handbagage heel graag in het vliegtuig zelf, dat scheelt weer wachten als je geland bent, daarom heb ik ook alleen handbagage haha :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:42

xxIsaa schreef:
Haha bedankt allemaal voor de tips! :D
Ik vlieg om 12:20 dus zal dan wel wat drukker zijn gok ik, midden op de dag :+ Maar zorg dat ik er 2 uur van tevoren ben, dan denk ik dat het wel moet lukken. :j
Wil m'n handbagage heel graag in het vliegtuig zelf, dat scheelt weer wachten als je geland bent, daarom heb ik ook alleen handbagage haha :)

Idd. is voor handbagage geen label nodig. Die gaan gewoon met jou mee het vliegtuig in.
Als je niet meer hoeft in te checken, of geen koffer hoeft af te geven, dan ben je zo door de douane hoor. 2 uur zou ruimschoots voldoende moeten zijn!
Wens je een hele goede reis een een fijne vakantie!